Νέο Civic Type R: Το δυνατότερο και ταχύτερο hot-hatch παγκοσμίως!
Επιτέλους αποκάλυψη. Άξιζε τον κόπο. Η Honda παρουσίασε στη Γενεύη το πολυαναμενόμενο Civic Type R
Επιτέλους αποκάλυψη. Άξιζε τον κόπο. Η Honda παρουσίασε στη Γενεύη το πολυαναμενόμενο Civic Type R
Το νέο σπορ μοντέλο της Honda έκανε την επίσημη πρεμιέρα του με κάθε επισημότητα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, λίγους μήνες νωρίτερα δηλαδή, από το εμπορικό λανασάρισμά του τον ερχόμενο Ιούλιο, και βεβαια αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει είναι τα μηχανικά του μέρη και οι επιδόσεις του. Η συγκίνηση είναι μεγάλη για τους φανατικούς οπαδούς της Honda και όχι μόνο, αφού το νέο Type R κάνει στροφή στην υπερτροφοδότηση και χρησιμοποιεί έναν 2λιτρο turbo κινητήρα με 310 αλογα και επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ/ω σε 5,7 δευτερόλεπτα με τελική ταχύτητα 269 χλμ/ω!
Εκτός όμως από τα “στεγνά” νούμερα, η Honda φρόντισε να κάνει και τον ταχύτερο γύρο για μπροστοκίνητο hatchback στο Νίρμπουργκρινγκ, την πίστα που αποτελεί το κριτήριο για τις δυνατότητες ενός αυτοκινήτου, με χρόνο 7 λεπτά 50 δευτερόλεπτα και 63 δέκατα, εκτοπίζοντας το μέχρι σήμερα κραταιό Renault Megane RS 175 Trophy. Μάλιστα, η ιαπωνική εταιρεία υπόσχεται ότι θα επιστρέψει με το μοντέλο παραγωγής για ακόμα χαμηλότερο χρόνο!
Το “μυστικό” του νέου Civic Type R βρίσκεται στον σχεδιασμό της εμπρόσθιας ανάρτησης Dual Axis Strut και στην παρουσία μηχανικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, με τη βοήθεια των οποίων μηχανικοί και δοκιμαστές της Honda κατάφεραν να περάσουν αρμονικά την δύναμη του κινητήρα στο δρόμο. Βεβαίως, σε μια σκληρή δοκιμασία όπως η Πράσινη Κόλαση, παίζει ρόλο και ο αεροδυναμικός σχεδιασμός και είναι σαφές ότι στο Type R το εντυπωσιακό body kit δεν βρίσκεται εκεί απλά για τη δημιουργία εντυπώσεων.
Αναμφίβολα πάντως, το high light του νέου μοντέλου είναι ο κινητήρας και ο συνδυασμός υπερτοφοδότησης με το περίφημο σύστημα VTEC, με το οποίο η Honda μεγαλούργησε ως σήμερα σε ατμοσφαιρική μορφή. Ο νέος turbo κινητήρας άμεσου ψεκασμού αποδίδει 310 ίππους στις 6.500 σαλ και μέγιστη ροπή 400 Νm στις 2.500 σαλ με κόφτη στις 7.000 στροφές ανά λεπτό. Ο κινητήρας μεταφέρει τη ροπή στους εμπρός τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων 6 σχέσεων.
Επεμβάσεις έχουν πραγματοποιηθεί στην εμπρός και την πίσω ανάρτηση, η ακαμψία του αμαξώματος έχει ενισχυθεί, τα φρένα διαθέτουν τετραπίστονες δαγκάνες Brembo με δίσκους 350 mm και “κρύβονται” πίσω από τροχούς με ζάντες 19 ιντσών, στην ηλεκτρονική διαχείριση έχει προστεθεί πρόγραμμα “+R” που αγριεύει την απόκριση του αυτοκινήτου, ενώ όπως είπαμε, η δραματική εξωτερική εμφάνιση με τα σπόιλερ, τον διαχύτη και τη μεγάλη φτερούγα είναι αποτέλεσμα εκτεταμένης αεροδυναμικής έρευνας.
Facebook Comments