Η κυβέρνηση Τζεντιλόνι θέλει να θέσει ένα κοινό πλαίσιο δράσης για τις ΜΚΟ που σώζουν πρόσφυγες και μετανάστες στα νερά της Μεσογείου. Ωστόσο οι αντιδράσεις είναι έντονες π.χ. από τους Γιατρούς Χωρίς Σύνορα.

Η κυβέρνηση Tζεντιλόνι έχει επεξεργασθεί «κώδικα δράσης», ο οποίος ζητά από τις διάφορες οργανώσεις που σώζουν μετανάστες και πρόσφυγες να δεχθούν συγκεκριμένους κανόνες. Αρχίζοντας από την παρουσία ένοπλων ανδρών πάνω στα πλοία τους. Μόνο τέσσερις μη κυβερνητικές οργανώσεις όμως σε σύνολο έντεκα δέχθηκαν να υπογράψουν τον κώδικα αυτό. Η άρνηση η οποία προκάλεσε τον μεγαλύτερο θόρυβο είναι εκείνη των «Γιατρών χωρίς σύνορα».

Δέχονται αστυνομική παρουσία στα πλοία τους, αλλά όχι με όπλα, για να μην πληγεί η παραδοσιακή τους ουδετερότητα. Ένας κανόνας που ισχύει στα νοσοκομεία αλλά και σε όλες τις εμπόλεμες περιοχές στις οποίες δραστηριοποιούνται.

Η Ιταλία προς το παρόν δεν έχει λάβει οριστικές αποφάσεις. Χθες, η ιταλική ακτοφυλακή μετέφερε σε πλοίο της σε διεθνή ύδατα πάνω από εκατόν τριάντα μετανάστες που είχαν σώσει οι «Γιατροί χωρίς σύνορα». Όπως γράφει σήμερα η εφημερίδα Κοριέρε Ντέλα Σέρα,βρίσκεται σε εξέλιξη αντιπαράθεση ανάμεσα στο υπουργείο Εσωτερικών και στο υπουργείο Μεταφορών της Ρώμης. Το πρώτο είναι υπέρ μιας σκληρής στάσης ενώ το δεύτερο θεωρεί ότι η συνεργασία με τις μεγαλύτερες ΜΚΟ πρέπει να συνεχισθεί.

Οι διακινητές συνεχίζουν ακάθεκτοι την παράνομη δράση τους

Από την πλευρά του ο υπουργός Εσωτερικών Μάρκο Μινίτι είναι υποστηρικτής της σκληρής γραμμής διότι θεωρεί ότι πρώτα απ΄ όλα πρέπει να εξασφαλισθεί η μείωση των μεταναστευτικών ροών και να σταλεί ένα σαφές μήνυμα στους διακινητές που εκμεταλλεύονται τους «απελπισμένους της θάλασσας».

Ωστόσο στενοί συνεργάτες του Πάολο Τζεντιλόνι υποστηρίζουν παράλληλα ότι δεν μπορεί να αγνοηθεί το δίκαιο της θάλασσας, και η υποχρέωση να σώζονται πρώτα απ΄όλα ανθρώπινες ζωές. Στελέχη των Γιατρών χωρίς σύνορα πάντως επιβεβαιώνουν ότι συνεχίζουν να δραστηριοποιούνται νότια της Σικελίας, αλλά σε μειωμένους ρυθμούς.

Στο μεταξύ η εφημερίδα Kοριέρε Ντέλα Σέρα σήμερα αποκαλύπτει: οι διακινητές συνεχίζουν να αγοράζουν από το διαδίκτυο φουσκωτές λέμβους για την μεταφορά των μεταναστών έναντι το πολύ χιλίων ευρώ. Παράγονται στην Κίνα και είναι σχεδόν πάντα κάκιστης ποιότητας.

Facebook Comments