«Ανοικτές» μειώσεις μισθών με «ρήτρα» την πορεία του… τζίρου έως τις 30 Απριλίου του 2014 προβλέπει επιχειρησιακή σύμβαση εργασίας που τέθηκε σε ισχύ στον κλάδο των διεθνών μεταφορών μετά το «πάγωμα» των αποδοχών των εργαζομένων και ως «λύση» για να αποφευχθούν οι απολύσεις προσωπικού. Η επιχειρησιακή σύμβαση συνδέει, με τη συμφωνία του επιχειρησιακού σωματείου, για πρώτη φορά, τη διαμόρφωση των μισθών με τον ημερήσιο κύκλο των εργασιών προβλέποντας μειώσεις των αποδοχών, σε συγκεκριμένα ποσοστά, αν οι πωλήσεις στο εννεάμηνο μειωθούν πάνω από 4%. Σε περίπτωση αύξησης του τζίρου, θα δίνεται «μπόνους» είτε σε ευρώ είτε σε κουπόνια τροφής…

Οι μειώσεις θα γίνουν σε δύο φάσεις ως εξής:

Αν ο μέσος ημερήσιος κύκλος εργασιών της εταιρείας του πρώτου εννεαμήνου μειωθεί, σε σχέση με τον αντίστοιχο του πρώτου εννεαμήνου του 2012, κατά ποσοστό μεγαλύτερο ή ίσο του 4% και μικρότερο του 6%, οι αμοιβές μειώνονται κατά 3%. Αν η μείωση του κύκλου εργασιών είναι μεγαλύτερη ή ίση με 6%, οι αμοιβές μειώνονται κατά 5% και από 9% και πάνω, οι μισθοί θα πέσουν κατά 8%.

Οι αμοιβές που θα έχουν διαμορφωθεί, με βάση τα παραπάνω, στις 31 Μαρτίου του 2013, θα παραμείνουν στα ίδια επίπεδα αν η μείωση του τζίρου, στο πρώτο τρίμηνο του 2014 είναι έως 4%. Αν καταγραφεί μείωση πάνω από 4% οι μισθοί θα μειωθούν κατά επιπλέον 3% από την 1η Απριλίου 2014.

Μπόνους

Με όριο το ίδιο ποσοστό (4%) η σύμβαση προβλέπει την καταβολή μπόνους εφόσον υπάρξουν θετικά οικονομικά αποτελέσματα. Ο κάθε εργαζόμενος θα επιλέγει αν το ποσό το οποίο του αναλογεί θα δοθεί ως αύξηση ή ως κουπόνι τροφής. Η ίδια σύμβαση θέτει τις 11 ημέρες ως «όριο» καθυστέρησης της καταβολής του μισθού (σε αντίθεση με την επιχειρησιακή σύμβαση που προέβλεπε πληρωμές ανά τρίμηνο και η οποία ανακλήθηκε μετά την αποκάλυψη της «ΗτΣ»).

Facebook Comments