Κατά καιρούς έχουμε δει αυτοκίνητα… ανατρεπτικά να περνάνε στην παραγωγή, με το 6θέσιο Fiat Multipla να είναι ίσως το πιο τρανό παράδειγμα. Υπάρχουν όμως κι άλλα, το Citroen C3 Pluriel, το Peugeot 1007, η BMW M8, το Audi A2. Στην περίπτωση του Citroen C4 Cactus όμως, υπάρχει μια διαφορά: Δεν έχει φτιαχτεί και δεν πωλείται ως εξτραβαγκάντζα, με αντίστοιχη τιμή, αλλά ως μια προσιτή ματιά στο μέλλον.

Έτσι λοιπόν, η γαλλική εταιρεία φαίνεται να θέλει να πλασάρει ένα καθ όλα αξιόλογο μικρομεσαίο μοντέλο, με κόστη αυτής της κατηγορίας, αλλά με εμφάνιση που παραπέμπει σε concept car. Και σ όποιον αρέσει…

Το πρώτο πράγμα που προσέχεις στο Cactus είναι βέβαια η περίεργη εξωτερική εμφάνιση. Και όταν λέμε “προσέχεις” εννοούμε ότι είναι πρακτικά αδύνατο να περάσεις απαρατήρητος.

Το Citroen συνδυάζει το μέγεθος ενός αυτοκίνητου πόλης, με μήκος 4,16 μέτρα, με την “σκληροτράχηλη” εμφάνιση ενός crossover, αλλά το κάνει αυτό με έναν τόσο μοναδικό και χαριτωμένο τρόπο, που δεν βρίσκεις πουθενά αλλού. Ο σχεδιασμός είναι συνολικά περίεργος και για ορισμένους υπέρ του δέοντος μοντέρνος, αλλά το γούστο όμως είναι υπόθεση υποκειμενική. Αυτό που δεν είναι υποκειμενικό είναι το ότι η Citroen έχει βρει τρόπους να συνδυάσει την φόρμα με τη λειτουργία. Για παράδειγμα, οι πλαϊνές πλαστικές επενδύσεις Airbumps, αφενός κάνουν την αισθητική διαφορά (προσφέρονται και σε τέσσερα χρώματα), αφετέρου περιέχουν αέρα ώστε να είναι εύκαμπτες και να προστατεύουν τις πόρτες από μικροχτυπήματα.

Ακόμα πιο ουσιαστικό πάντως είναι το γεγονός της άριστης εκμετάλλευσης των εσωτερικών χώρων (2,6 μέτρα μεταξόνιο) που όχι απλά προσφέρει άπλετο χώρο επιβατών και αποσκευών (358 λίτρα), αλλά το κάνει με έναν μοναδικά ευχάριστο τρόπο. Χρώματα, χώροι, άνεση, και ιδέες -όπως η τοποθέτηση του αερόσακου συνοδηγού στην οροφή για να ελευθερωθεί χώρος στο ταμπλό, συνθέτουν ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον σύνολο.

Την ίδια στιγμή, οι τροχοί που βρίσκονται στις άκρες του αμαξώματος, οι επενδύσεις τις πόρτες και η ελαφρώς αυξημένη απόσταση από το έδαφος του δίνουν μια αύρα περιπέτειας αλλά και ευελιξία στις καθημερινές μετακινήσεις.

Μάλιστα δεν φαίνεται να έχει γίνει και κανένας περιορισμός όσον αφορά στην κίνηση του C4 Cactus στο δρόμο, όπου εμφανίζει τα παραδοσιακά χαρακτηριστικά της γαλλικής σχολής, ήτοι άνεση, άνεση και άνεση. Το μικρό Citroen έχει ικανοποιητική ποιότητα κύλισης και απόσβεσης των ανωμαλιών των ελληνικών δρόμων, και παραμένει σταθερό και ασφαλές ακόμα και όταν πιεστεί σχετικά. Θυμίζουμε βέβαια ότι παρά την crossover εμφάνιση και το αυξημένο ύψος, δεν πρόκειται για κατασκευή που προσανατολίζεται στις εκτός δρόμου μετακινήσεις, και άλλωστε δεν είναι αυτός ο λόγος για τον οποίο θα το προτιμήσει ο αγοραστής.

Σαφέστατα όμως είναι, τα 3,4 lt καυσίμου που καταναλώνει στα 100 km στην πετρελαιοκίνητη έκδοση 1.6 BlueHDi που αποδίδει 100 ίππους και έχει ρύπων μόλις 89 g/km CO2, και άρα δεν “χρεώνεται” καν με τέλη κυκλοφορίας! Χωρίς τέλη είναι και ο πιο αδύναμος diesel κινητήρας των 92 ίππων αλλά και ο 1.200άρης τρικύλινδρος PureTech βενζίνης απόδοσης 82 ίππων, την ίδια στιγμή που ο “κορυφαίος” υπερτροφοδοτούμενος PureTech αποδίδει 110 ίππους με κατανάλωση που παραμένει κάτω από τα 5 λίτρα στα 100 χλμ/ω.

Άλλος ένας λόγος να κοιτάξεις προς το C4 Cactus βέβαια, είναι ότι εκτός από τις καταναλώσεις μικρού αυτοκινήτου πόλης, έχει ανάλογη τιμή, που ξεκινά κάτω από τις €14.000 με απόσυρση και αυτό παρότι έχει σε όλες τις εκδόσεις ως βασικό εξοπλισμό ESP, 6 αερόσακους, A/C, ηχοσύστημα multimedia με οθόνη αφής και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες. Not bad…

Facebook Comments