Σημαντικές αλλαγές που αφορούν στη ΔΕΗ, τα φωτοβολταϊκά και τη ΛΑΡΚΟ, προβλέπει, τροπολογία που κατέθεσε το ΥΠΕΚΑ στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτησίας Ακινήτων και άλλες διατάξεις».

Στην εν λόγω τροπολογία περιλαμβάνονται διατάξεις, που αφορούν στα κάτωθι:

1. Παράταση της αναστολής σύναψης συμβάσεων σύνδεσης και πώλησης φωτοβολταϊκών σταθμών για ένα ακόμη έτος, δηλαδή μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2014.

2. Παράταση για 2 έτη της προσωρινής ενιαίας άδειας λειτουργίας των μονάδων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας της ΔΕΗ Α.Ε., δηλαδή μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2015.

3. Δίδεται εναλλακτική δυνατότητα για τη χορήγηση άδειας εμπορίας πετρελαιοειδών με την υποβολή εγγυητικής επιστολής ισόποσης προς το ελάχιστο εταιρικό κεφάλαιο.

4. Παρατείνεται η σύμβαση της εταιρείας Γ.Μ.Μ.Α.Ε. ΛΑΡΚΟ με τους ίδιους όρους και όλες οι άδειες, που απαιτούνται για τη λειτουργία της μέχρι να εγκατασταθεί ο πλειοδότης που θα προκύψει από ανοικτό διεθνή πλειοδοτικό διαγωνισμό, τον οποίο θα προκηρύξει το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής για το δημόσιο μεταλλείο Λάρυμνας.

5. Παρατείνεται η ρύθμιση που απαγορεύει στη ΔΕΠΑ και άλλους προμηθευτές φυσικού αερίου να περιλαμβάνουν σε συμβάσεις τους με τους επιλέγοντες πελάτες τους όρους δυσμενέστερους από αυτούς που περιλαμβάνονται στις δικές τους συμβάσεις με τους δικούς τους προμηθευτές (ιδίως ρήτρες take or pay).

6. Μετατίθεται η καταληκτική ημερομηνία από την 31.12.2013 στην 31.03.2014 για τη μεταφορά στη ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ του προσωπικού της ΔΕΗ που είναι αποσπασμένο στον ΕΟΠΥΥ.

7. Εξισώνεται η χρέωση των ΥΚΩ της ενεργοβόρου Μέσης Τάσης (με ετήσια κατανάλωση ανά παροχή από 13 GWH και άνω) με την Υψηλή.

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

ΕΠΙ ΤΗΣ ΠΡΟΣΘΗΚΗΣ – ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ

«Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτησίας Ακινήτων και άλλες διατάξεις»

Με τις διατάξεις των παραγράφων 1 έως 3 του εν λόγω άρθρου, παρατείνεται κατ ουσίαν για ένα ακόμη έτος, ήτοι μέχρι την 31.12.2014, η αναστολή της σύναψης συμβάσεων σύνδεσης και πώλησης φωτοβολταϊκών σταθμών, που θεσπίσθηκε με τις διατάξεις των παραγράφων 3 επ. της Υποπαραγράφου Ι.4 του άρθρου πρώτου του ν. 4152/2013, η οποία (παράταση της αναστολής) κρίνεται αναγκαία προκειμένου να ολοκληρωθεί ο επανασχεδιασμός του συστήματος αποζημίωσης της ενέργειας που παράγεται από φωτοβολταϊκούς σταθμούς και η επανεξέταση του μείγματος των τεχνολογιών ΑΠΕ για την επίτευξη των στόχων.

Από την αναστολή εξαιρούνται σύμφωνα το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 2 οι περιπτώσεις για τις οποίες μέχρι την έναρξη ισχύος του νόμου 4152/2013 είχε κατατεθεί πλήρης φάκελος για την υπογραφή σύμβασης πώλησης, και σύμφωνα με τη διάταξη της παραγράφου 4 οι φωτοβολταϊκές εγκαταστάσεις του ειδικού προγράμματος στις στέγες.

Με την προτεινόμενη ρύθμιση της παραγράφου 5 παρατείνεται για δύο (2) έτη η ισχύς της χορηγηθείσας με τις διατάξεις της παραγράφου 5 του άρθρου 8 του νόμου 2941/2001 (Α 201) και ήδη παραταθείσας με τις διατάξεις του άρθρου 24 του νόμου 3377/2005 (Α 202) και της παραγράφου 2 του άρθρου 33 του νόμου 3734/2009 (Α 8) προσωρινής ενιαίας άδειας λειτουργίας των μονάδων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας της ΔΕΗ Α.Ε. Η ρύθμιση αφορά τις μονάδες της ΔΕΗ Α.Ε. στις οποίες έχει χορηγηθεί άδεια παραγωγής μέχρι την εφαρμογή του νόμου 3734/2009, δηλαδή μέχρι την 28.01.2009, όπως αυτές έχουν τροποποιηθεί και ισχύουν μέχρι την ίδια ημερομηνία, είτε περιλαμβάνονται στην Ενιαία Άδεια Παραγωγής της ΔΕΗ Α.Ε., είτε σε άλλες αποφάσεις χορήγησης άδειας παραγωγής στη ΔΕΗ Α.Ε. Για τους θερμικούς σταθμούς των Μη Διασυνδεδεμένων Νησιών και για τις τηλεθερμάνσεις των θερμικών σταθμών του Διασυνδεδεμένου Συστήματος η παράταση συμπεριλαμβάνει τις τροποποιήσεις που θα γίνουν έως την 31.12.2013.

Σκοπός της ρύθμισης είναι να καταστεί δυνατή η ολοκλήρωση της χρονοβόρας διαδικασίας έκδοσης των επιμέρους αδειών λειτουργίας των εν λόγω μονάδων, η οποία προϋποθέτει συγκέντρωση των απαραίτητων δικαιολογητικών και έκδοση Αποφάσεων συναρμόδιων υπηρεσιών, για τις οποίες απαιτείται μεγάλο χρονικό διάστημα. Η εν λόγω παράταση κρίνεται αναγκαία για λόγους δημοσίου συμφέροντος και χορηγείται μέχρι την 31.12.2015.

Προκειμένου να καταστεί εφικτή από τη διοίκηση, η έγκαιρη αντιμετώπιση των αιτημάτων χορήγησης Άδειας Λειτουργίας για τις εν λόγω μονάδες, τίθεται όρος για την υποβολή των σχετικών αιτήσεων από τη ΔΕΗ Α.Ε. και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες Α.Ε., συνοδευόμενων από πλήρεις φακέλους δικαιολογητικών, τουλάχιστον ένα (1) έτος πριν την λήξη της Προσωρινής Ενιαίας Άδειας Λειτουργίας.

Με την προτεινόμενη νομοθετική ρύθμιση της παραγράφου 6 τροποποιείται ο νόμος 3054/2002 (Α΄ 230) και ειδικότερα αντικαθίσταται το εδάφιο α΄ της παραγράφου 5 του άρθρου 6 του νόμου τούτου, όπως είχε αντικατασταθεί με το άρθρο 104 παράγραφος 1 του νόμου 4172/2013 (Α΄ 167), καθόσον είναι αναγκαίο η προβλεπόμενη εναλλακτική προς το απαιτούμενο για τη χορήγηση άδειας εμπορίας ελάχιστο εταιρικό κεφάλαιο απαίτηση, αφενός να καταστεί ειδική και ορισμένη, όσον αφορά στους συγκεκριμένους κινδύνους που επιδιώκει να καλύψει και αφετέρου να συμπληρωθεί με την εναλλακτική απαίτηση, το ενδιαφερόμενο νομικό πρόσωπο να παράσχει εγγυητική επιστολή ισόποση προς το ελάχιστο εταιρικό κεφάλαιο.

Ειδικότερα, η εναλλακτική προς την καταβολή ελάχιστου εταιρικού κεφαλαίου απαίτηση είτε της ασφαλιστικής κάλυψης, είτε της παροχής εγγυητικής επιστολής αφορά στην εξασφάλιση της ευθύνης του κατόχου άδειας εμπορίας κατά κινδύνων που προκύπτουν από την εκ μέρους του παράβαση των όρων και προϋποθέσεων λειτουργίας του κατά την κείμενη νομοθεσία.

Περαιτέρω, υπό τις σημερινές συνθήκες είναι αμφίβολη η κάλυψη από την ασφαλιστική αγορά των κινδύνων αυτών και υπό αυτό το πρίσμα προτείνεται εναλλακτικά η παροχή από το ενδιαφερόμενο νομικό πρόσωπο ισόποσης προς το ελάχιστο εταιρικό κεφάλαιο εγγυητικής επιστολής.

Σκοπός της προτεινόμενης ρύθμισης της παραγράφου 7 είναι η αδιάλειπτη λειτουργία του εργοστασίου της Λάρυμνας, η διατήρηση των θέσεων απασχόλησης και η εν γένει διασφάλιση των συμφερόντων του Δημοσίου, που στην προκειμένη περίπτωση αφορούν στη μεγιστοποίηση των ωφελειών του από την αξιοποίηση του δημόσιου μεταλλείου Λάρυμνας και ταυτόχρονα την αποκατάσταση και προστασία του περιβάλλοντος της περιοχής αυτής.

Δεδομένου ότι στις 31/12/2013 λήγει η συνομολογηθείσα με το Ελληνικό Δημόσιο σύμβαση μίσθωσης των μεταλλευτικών του δικαιωμάτων επί του δημοσίου μεταλλείου Λάρυμνας μετά των επ αυτού εγκαταστάσεων (οριστικές παραχωρήσεις μεταλλείων με αριθμούς 1 και 8Β Ν. Φθιώτιδας, 105Α και 107 Ν. Βοιωτίας) και η σημερινή μισθώτρια Γ.Μ.Μ.Α.Ε. ΛΑΡΚΟ δεν μπορεί να συνεχίσει την εκμετάλλευση του εν λόγω δημόσιου μεταλλείου με όρους βιώσιμης ανάπτυξης, και ειδικότερα δεν δύναται να προβεί στις αναγκαίες επενδύσεις τόσο για την αποκατάσταση και προστασία του περιβάλλοντος της περιοχής, όσο και για την παραγωγική αναβάθμιση του μεταλλουργικού συγκροτήματος της Λάρυμνας, κρίνεται σκόπιμη η αναζήτηση νέου επενδυτικού φορέα για τη συνέχιση της αξιοποίησης των ελληνικών λατεριτών για λόγους δημοσίου συμφέροντος (περιφερειακή ανάπτυξη, απασχόληση, έσοδα κλπ.). Ως εκ τούτου, μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία που προβλέπεται στο άρθρο 144 παρ. 1 και 2 του Μεταλλευτικού Κώδικα (Α 277), ήτοι μέχρι να εγκατασταθεί ο πλειοδότης που θα προκύψει από ανοικτό διεθνή πλειοδοτικό διαγωνισμό, που θα προκηρύξει το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής για το δημόσιο μεταλλείο Λάρυμνας, παρατείνονται αυτοδικαίως από την επομένη της λήξης τους, χωρίς την τήρηση οποιασδήποτε διαδικασίας και διατύπωσης, με τους ίδιους όρους: α) η εκμίσθωση των μεταλλευτικών δικαιωμάτων του Δημοσίου επί του δημοσίου μεταλλείου Λάρυμνας, που καταρτίστηκε με την υπ αρ. 14.797/23.4.2013 συμβολαιογραφική πράξη της Συμβολαιογράφου Αθηνών Άνδρης Δρακούδη – Δήμα μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της Γ.Μ.Μ.Α.Ε. ΛΑΡΚΟ, όπως παρατάθηκε μέχρι την 31/12/2013 με την υπ αρ. πρωτ. Δ8/Δ/Φ16.10/οικ.13614/ 2552/11.7.2013 απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, καθώς και β) όλες οι διοικητικές πράξεις και λοιπές άδειες και εγκρίσεις που έχουν χορηγηθεί στην εταιρεία Γ.Μ.Μ.Α.Ε. ΛΑΡΚΟ, των οποίων η ισχύς πρόκειται να λήξει στο χρονικό διάστημα από την 31/12/2013 και μέχρι την παρέλευση της χορηγούμενης με την παρούσα διάταξη παράτασης και οι οποίες αφορούν εν γένει ή συνδέονται αμέσως ή εμμέσως με τη λειτουργία του μεταλλουργικού συγκροτήματος της Λάρυμνας. Ειδικά όσον αφορά την υλοποίηση του όρου α της υπ αρ. πρωτ. Δ8/Γ/Φ.12.3α/14075/2611/23.8.2013 εγκριτικής κοινής υπουργικής απόφασης των Υπουργών Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Υγείας και Ναυτιλίας και Αιγαίου ορίζεται ως καταληκτική ημερομηνία η 30η Σεπτεμβρίου 2014.

Με τον τρόπο αυτό συνεχίζεται αδιάλειπτα η λειτουργία του μεταλλουργικού συγκροτήματος της Λάρυμνας, μεγιστοποιούνται τα οφέλη του Ελληνικού Δημοσίου και παρέχεται ο αναγκαίος χρόνος της ορθολογικής μελλοντικής αξιοποίησης του δημόσιου μεταλλείου Λάρυμνας δια της επιλογής κατάλληλου επενδυτή μέσω ανοικτής διεθνούς πλειοδοτικής διαγωνιστικής διαδικασίας.

Με τις παραγράφους 8 και 9 παρατείνεται η ισχύς των διατάξεων της παραγράφου 4 του άρθρου 85 του ν. 4001/2011 και της παραγράφου 11 του άρθρου 196 του ν. 4001/2011 αντίστοιχα έως την 31.12.2005, παράταση που κρίνεται αναγκαία δεδομένου ότι δεν έχει εκδοθεί ακόμη ο προβλεπόμενος στο άρθρο 85 του ν. 4001/2011 Κώδικα Προμήθειας σε Επιλέγοντες Πελάτες.

Παράγραφος 10: Κρίνεται αναγκαία η μετάθεση της καταληκτικής ημερομηνίας για τη μεταφορά στη ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ του προσωπικού, όπως προσδιορίζεται στην παράγραφο 1 του άρθρου 18 του ν. 4203/2013 από την 31.12.2013 στην 31.03.2014, λόγω του χρόνου που απαιτείται προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία εγκρίσεων, με αποφάσεις των Διοικήσεων των Ασφαλιστικών Οργανισμών της ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ και της ΔΕΗ ΑΕ και των επικείμενων αναδιαρθρώσεων στον ΕΟΠΥΥ με τη σύσταση πολυδύναμων πολυιατρείων, στα οποία θα τοποθετηθεί προσωπικό αυτού, το οποίο προηγουμένως υπηρετούσε στον Κλάδο Υγείας του ΟΑΠ/ΔΕΗ

Παράγραφος 11: Στην κατηγορία των καταναλωτών ηλεκτρικού ρεύματος Μέσης Τάσης με ετήσια συνολική κατανάλωση ανά παροχή μεγαλύτερη των 13 GWH (13.000.000 KWH) ανήκουν μεγάλες βιομηχανικές μονάδες εντάσεως ηλεκτρικής ενέργειας, για τις οποίες το αντίστοιχο κόστος αντανακλά σημαντικό ποσοστό του συνολικού κόστους παραγωγής τους και, επομένως, είναι κρίσιμο για την ανταγωνιστικότητα των προϊόντων τους. Ταυτόχρονα, τα καταναλωτικά χαρακτηριστικά των καταναλωτών αυτών είναι αντίστοιχα με τα χαρακτηριστικά των καταναλωτών Υψηλής Τάσης, στους οποίους επίσης συγκαταλέγονται μεγάλες βιομηχανικές μονάδες, ενώ η μόνη σημαντική διαφορά μεταξύ τους αφορά στο σημείο σύνδεσής τους με το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας, το οποίο εξαρτάται κυρίως από τεχνικές παραμέτρους και είναι συχνά προϊόν τύχης ως προς την θέση εγκατάστασης εκάστης βιομηχανίας. Επισημαίνεται ότι ήδη η ΔΕΗ Α.Ε. εντάσσει τους καταναλωτές Μέσης Τάσης με ετήσια κατανάλωση ανά παροχή από 13 GWH και άνω στην ίδια κατηγορία με τους καταναλωτές Υψηλής Τάσης προκειμένου να τους παράσχει ποσοστιαία έκπτωση επί του ανταγωνιστικού σκέλους του προσφερόμενου τιμολογίου ηλεκτρικού ρεύματος, ενώ η κατηγοριοποίηση αυτή είναι σε απόλυτη συμφωνία και με τις διατυπωμένες κατά καιρούς απόψεις της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, η οποία όμως δεν έχει την αρμοδιότητα σχετικής παρέμβασης προς άρση των υφιστάμενων στρεβλώσεων.

Με την εισαγόμενη διάταξη της παραγράφου 11, η μοναδιαία χρέωση του ανταλλάγματος για Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας σε Ευρώ/MWh για καταναλωτές βιομηχανικής χρήσης Μέσης Τάσης με ετήσια συνολική κατανάλωση ανά παροχή μεγαλύτερη των 13 GWH υπολογίζεται από 1.10.2013 σε 4,14 Ευρώ. Με τη μοναδιαία αυτή τιμή χρεώνονταν μέχρι σήμερα μόνο οι καταναλωτές Υψηλής Τάσης, ενώ οι ανωτέρω μεγάλοι βιομηχανικοί καταναλωτές Μέσης Τάσης υπάγονταν στη γενική κατηγορία των «καταναλωτών Βιομηχανικής χρήσης Μέσης Τάσης», στην οποία περιλαμβάνονται καταναλωτές μεγάλης ανομοιογένειας ως προς τα καταναλωτικά τους χαρακτηριστικά, και χρεώνονταν με τη σημαντικά υψηλότερη μοναδιαία τιμή των 6,91 Ευρώ. Επομένως, με την εξίσωση της χρέωσης αυτής για όλους τους μεγάλους βιομηχανικούς καταναλωτές, ανεξαρτήτως τάσης σύνδεσης, αίρεται ο αδικαιολόγητος δικαιοπολιτικά διαχωρισμός μεταξύ τους και τους προσφέρονται ως προς το σημείο αυτό ίσες ευκαιρίες ανάπτυξης.


ΠΡΟΣΘΗΚΗ – ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ

«Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτησίας Ακινήτων και άλλες διατάξεις»

1. Αναστέλλεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2014 η σύναψη Συμβάσεων Σύνδεσης φωτοβολταϊκών σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με το Σύστημα ή το Δίκτυο συμπεριλαμβανομένου και του Δικτύου των Μη Διασυνδεδεμένων Νησιών.

2. Αναστέλλεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2014 η σύναψη συμβάσεων πώλησης για φωτοβολταϊκούς σταθμούς με τον Λειτουργό της Αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας και τον Διαχειριστή του Δικτύου των Μη Διασυνδεδεμένων Νησιών. Από την αναστολή του προηγούμενου εδαφίου εξαιρούνται οι περιπτώσεις για τις οποίες μέχρι την 9η Μαΐου 2013 είχε κατατεθεί πλήρης φάκελος για την υπογραφή σύμβασης πώλησης.

3. Η αναστολή σύναψης συμβάσεων των δύο προηγούμενων παραγράφων μπορεί να αίρεται πριν από την 31η Δεκεμβρίου 2014 με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής μετά από γνώμη της ΡΑΕ, εκτιμώντας την πορεία του ελλείμματος του ειδικού Λογαριασμού του άρθρου 40 του ν. 2773/1999 και την επίτευξη των στόχων που καθορίζονται βάσει του άρθρου 1 του ν. 3468/2006.

4. Από την αναστολή της παραγράφου 1 εξαιρούνται οι φωτοβολταϊκές εγκαταστάσεις που εμπίπτουν στην Κ.Υ.Α. «Ειδικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης Φωτοβολταϊκών Συστημάτων σε κτιριακές εγκαταστάσεις και ιδίως σε δώματα και στέγες κτιρίων» (Β΄ 1079/2009).

5. Το άρθρο 24 του ν. 3377/2005 (Α 202), όπως αυτό αντικαταστάθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 33 του ν. 3734/2009 (Α 8), αντικαθίσταται ως εξής:

«Άρθρο 24

1. Παρατείνεται μέχρι την 31.12.2015 η ισχύς της Προσωρινής Ενιαίας Άδειας Λειτουργίας που χορηγήθηκε σύμφωνα με την παράγραφο 5 του άρθρου 8 του ν. 2941/2001 (Α 201) στις μονάδες της ΔΕΗ Α.Ε. οι οποίες αναφέρονται στο άρθρο 42 του ν. 2773/1999 (Α 286) και περιλαμβάνονται στην Ενιαία Άδεια Παραγωγής της ΔΕΗ Α.Ε., όπως αυτή ίσχυε την 28.01.2009. Ειδικά όσον αφορά τους θερμικούς σταθμούς των Μη Διασυνδεδεμένων Νησιών και την προσθήκη τηλεθέρμανσης στους θερμικούς σταθμούς του διασυνδεδεμένου συστήματος, η παράταση καταλαμβάνει τις οικείες μονάδες που περιλαμβάνονται στην Ενιαία Άδεια Παραγωγής της ΔΕΗ Α.Ε., όπως αυτή ισχύει την 31.12.2013.

2. Στις μονάδες της ΔΕΗ Α.Ε. που περιλαμβάνονται στην Ενιαία Άδεια Παραγωγής και σε εκείνες στις οποίες έχουν χορηγηθεί Άδειες Παραγωγής από την 24.01.2002 μέχρι την 28.01.2009, όπως αυτές έχουν τροποποιηθεί μέχρι την 28.01.2009, χορηγείται μέχρι την 31.12.2015 Προσωρινή Άδεια Λειτουργίας, κατά την έννοια της παραγράφου 5 του άρθρου 8 του ν. 2941/2001 (Α 201).

3. Τα αναφερόμενα στις παραγράφους 1 και 2 εφαρμόζονται και σε όσες από τις παραπάνω Μονάδες της ΔΕΗ Α.Ε. έχουν μεταβιβαστεί στην εταιρεία «ΔΕΗ Ανανεώσιμες Α.Ε.».

4. Η ΔΕΗ Α.Ε. και η ΔΕΗ Ανανεώσιμες Α.Ε. οφείλουν να καταθέσουν για όλες τις μονάδες που διέπονται από ειδικό καθεστώς προσωρινής άδειας λειτουργίας, σχετικές αιτήσεις συνοδευόμενες από πλήρεις φακέλους δικαιολογητικών, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, τουλάχιστον ένα (1) έτος πριν από τη λήξη της Προσωρινής Άδειας Λειτουργίας.»

6. Το εδάφιο α΄ της παραγράφου 5 του άρθρου 6 του νόμου 3054/2002 (ΦΕΚ Α΄ 230), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 104 παράγραφος 1 του νόμου 4172/2013 (Α΄ 167), αντικαθίσταται ως ακολούθως:

«α. Ελάχιστο εταιρικό κεφάλαιο – Απαίτηση ασφαλιστικής κάλυψης κατά συγκεκριμένων κινδύνων ή χορήγησης εγγυητικής επιστολής.

Το νομικό πρόσωπο στο οποίο πρόκειται να χορηγηθεί η Άδεια Εμπορίας πρέπει να ικανοποιεί μία από τις ακόλουθες εναλλακτικές απαιτήσεις:

αα) ελάχιστο εταιρικό κεφάλαιο, ως ακολούθως:

Για την άδεια κατηγορίας Α, ανάλογα με τον όγκο πωλήσεων πετρελαιοειδών προϊόντων κατά το προηγούμενο ημερολογιακό έτος, ως εξής:

Ελάχιστο

Εταιρικό

Κεφάλαιο

Όγκος Πωλήσεων

(κατά το προηγούμενο ημερολογιακό έτος)

Έως και 300.000 Μ.Τ.

500.000 ΕΥΡΩ

Από 300.000 Μ.Τ. έως και 600.000 Μ.Τ.

1.000.000 ΕΥΡΩ

Άνω των 600.000 Μ.Τ.

1.500.000 ΕΥΡΩ

 

Για την άδεια κατηγορίας Β1:

500.000 ΕΥΡΩ

Για την άδεια κατηγορίας Β2:

500.000 ΕΥΡΩ

Για την άδεια κατηγορίας Γ:

500.000 ΕΥΡΩ

Για την άδεια κατηγορίας Δ:

500.000 ΕΥΡΩ

ββ) ασφαλιστική κάλυψη της ευθύνης του αιτούμενου τη χορήγηση άδειας εμπορίας κατά κινδύνων από την επιβολή διοικητικών προστίμων κατά την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία λόγω: i) μη τήρησης των όρων και προϋποθέσεων της αδειοδότησης, ii) διακίνησης μη κανονικού καυσίμου, iii) συνέχισης της δραστηριότητας μετά τη λήξη της άδειας εμπορίας ή την ανάκληση αυτής και iv) μη τήρησης των αποθεμάτων έκτακτης ανάγκης, με ασφαλισμένο κεφάλαιο ποσό ίσο με το κατά τις ανωτέρω διακρίσεις ελάχιστο εταιρικό κεφάλαιο. Αντί της ανωτέρω ασφαλιστικής κάλυψης είναι δυνατή η παροχή εγγυητικής επιστολής, που πληροί τις προϋποθέσεις των παρ. 1, 2 και 3 του άρθρου 25 του π.δ. 118/2007, αναλόγως εφαρμοζομένων, με την οποία ο εκδότης της εγγυάται την καταβολή προς το Ελληνικό Δημόσιο οποιουδήποτε ποσού μέχρι ποσού που αντιστοιχεί στο ανωτέρω ελάχιστο εταιρικό κεφάλαιο, για την εξόφληση των απαιτήσεων υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου και σε βάρος του αιτούμενου τη χορήγηση άδειας εμπορίας από την επιβολή των ανωτέρω διοικητικών προστίμων. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής ρυθμίζονται οι λεπτομέρειες εφαρμογής της παρούσας υπό περίπτωσης ββ αναφορικά με την ασφαλιστική κάλυψη και τη διάρκεια, το περιεχόμενο, τις προϋποθέσεις κατάπτωσης και τη συμπλήρωση της εγγυητικής επιστολής».

7. Παρατείνονται μέχρι την εγκατάσταση του πλειοδότη που θα αναδειχθεί κατόπιν διενέργειας ανοιχτού διεθνούς πλειοδοτικού διαγωνισμού, που θα προκηρύξει το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής για τη μίσθωση των μεταλλευτικών δικαιωμάτων του Δημοσίου επί του δημοσίου μεταλλείου Λάρυμνας μετά των επ αυτού εγκαταστάσεων, αυτοδικαίως από την επομένη της λήξης τους, χωρίς την τήρηση οποιασδήποτε διαδικασίας και διατύπωσης, με τους ίδιους όρους:

α. Η μίσθωση που καταρτίστηκε με την υπ αρ. 14.797/23.4.2013 συμβολαιογραφική πράξη της Συμβολαιογράφου Αθηνών Άνδρης Δρακούδη – Δήμα, με την οποία το Ελληνικό Δημόσιο εκμίσθωσε προς την εταιρεία Γ.Μ.Μ.Α.Ε. ΛΑΡΚΟ τα μεταλλευτικά του δικαιώματα επί του δημοσίου μεταλλείου Λάρυμνας, ήτοι αα) τα περιελθόντα στο Δημόσιο δυνάμει του α.ν. 1530/1950 Α 247) δικαιώματα μεταλλειοκτησίας επί των οριστικών παραχωρήσεων μεταλλείων υπ αρ. 1 Ν. Φθιώτιδας, 105Α και 107 Ν. Βοιωτίας, καθώς και ποσοστό 37% εξ αδιαιρέτου των δικαιωμάτων μεταλλειοκτησίας επί της οριστικής παραχώρησης μεταλλείου υπ αρ. 8Β Ν. Φθιώτιδας και ββ) ποσοστό 63% εξ αδιαιρέτου των περιελθόντων στο Δημόσιο δυνάμει του α.ν. 1530/1950 μισθωτικών δικαιωμάτων επί της οριστικής παραχώρησης μεταλλείου υπ αριθ. 8Β Ν. Φθιώτιδας, μαζί με όλες τις εγκαταστάσεις που ευρίσκονται εντός των ορίων του εν λόγω δημοσίου μεταλλείου, ως ενιαίο και αναπόσπαστο μέρος αυτού, όπως η μίσθωση αυτή παρατάθηκε μέχρι την 31/12/2013 με την υπ αρ. πρωτ. Δ8/Δ/Φ16.10/οικ.13614/ 2552/11.7.2013 απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.

β. Όλες οι διοικητικές πράξεις και λοιπές άδειες και εγκρίσεις που έχουν χορηγηθεί στην εταιρεία Γ.Μ.Μ.Α.Ε. ΛΑΡΚΟ, των οποίων η ισχύς πρόκειται να λήξει στο χρονικό διάστημα από την 31/12/2013 και μέχρι την παρέλευση της με την παρούσα διάταξη χορηγούμενης παράτασης και οι οποίες αφορούν εν γένει ή συνδέονται αμέσως ή εμμέσως με τη λειτουργία του μεταλλουργικού συγκροτήματος της Λάρυμνας. Ειδικά όσον αφορά στην υλοποίηση του όρου α της υπ αρ. πρωτ. Δ8/Γ/Φ.12.3α/14075/2611/23.8.2013 εγκριτικής κοινής υπουργικής απόφασης των Υπουργών Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Υγείας και Ναυτιλίας και Αιγαίου ορίζεται ως καταληκτική ημερομηνία η 30η Σεπτεμβρίου 2014.

8. Το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 4 του άρθρου 85 του ν. 4001/2011 αντικαθίσταται ως εξής:

«Οι εν λόγω διατάξεις ισχύουν έως την 31η Δεκεμβρίου του 2015»

9. Η παράγραφος 11 του άρθρου 196 του ν. 4001/2011 αντικαθίσταται ως εξής:

«Το τέταρτο εδάφιο της παραγράφου 3 του άρθρου 24 του ν. 3175/2003 ισχύει έως και την 31η Δεκεμβρίου 2015»

10. Η μεταφορά στη ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ του προσωπικού σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παράγραφο 1 του άρθρου 18 του ν. 4203/2013 δύναται να πραγματοποιηθεί μέχρι την 31.03.2014.

11. Στο άρθρο 36 του ν. 4067/2012 (Α` 79) προστίθεται παράγραφος 8, ως εξής:

«8. Το οφειλόμενο, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 1 του παρόντος, αντάλλαγμα ΥΚΩ ειδικά για καταναλωτές βιομηχανικής χρήσης ΜΤ με ετήσια συνολική κατανάλωση ανά παροχή μεγαλύτερη των 13 GWH υπολογίζεται από 1.10.2013 ως εξής:

Μοναδιαία χρέωση σε Ευρώ/MWh = 4,14.

Για τον προσδιορισμό της ετήσιας συνολικής κατανάλωσης ανά παροχή λαμβάνεται υπόψη ο μέσος όρος της συνολικής κατανάλωσης δύο ετών προ του έτους τιμολόγησης του ηλεκτρικού ρεύματος.»

Αθήνα, 16 Δεκεμβρίου 2013

Facebook Comments