Alpha Bank: Το λαθρεμπόριο δεν θα λύσει το πρόβλημα της θέρμανσης
Το λαθρεμπόριο δεν θα λύσει το πρόβλημα της θέρμανσης
Το λαθρεμπόριο δεν θα λύσει το πρόβλημα της θέρμανσης
«Η αύξηση του αριθμού των νοικοκυριών που είχαν υποβάλλει αίτηση για επίδομα θέρμανσης στα τέλη του 2013 αποδεικνύει ότι υπάρχουν πράγματι οι δυνατότητες για κάλυψη με ορθολογικό τρόπο των αναγκών των νοικοκυριών σε οικονομική δυσχέρεια.
Η λύση δεν είναι η μείωση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο» σημειώνει η Alpha, προσθέτοντας πως «η εξίσωση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης με τον ΕΦΚ στο πετρέλαιο κίνησης ήταν μια πράξη εξορθολογισμού στην αγορά καυσίμων, που συνέβαλε κατά κύριο λόγο στην οριστική κατάργηση του λαθρεμπορίου σε αυτόν τον τομέα. Η μείωση των εσόδων του κράτους οφείλεται στις πολύ καλές καιρικές συνθήκες και στη μείωση της ζήτησης πετρελαίου θέρμανσης για χρήση ως πετρέλαιο κίνησης, και μόνον εν μέρει στη μείωση της ζήτησης λόγω της αύξησης της τιμής του πετρελαίου θέρμανσης μετά την εξίσωση των ειδικών φόρων στις δύο κατηγορίες πετρελαίου. Όλοι αυτοί οι παράγοντες αποτυπώνονται και στην εξίσου δραστική μείωση του ελλείμματος στο ισοζύγιο των καυσίμων».
Όσον αφορά τη συμφωνία για τα ΕΑΣ, η Alpha εξηγεί ότι «με αυτήν τα ΕΑΣ δεν τίθενται άμεσα σε καθεστώς εκκαθάρισης εν λειτουργία, αλλά διατηρούν τον εξαγωγικό τους προσανατολισμό που αποτελεί βασική προϋπόθεση επιβίωσής τους. Επιπλέον, τα ΕΑΣ διατηρούν έναν σημαντικό μέρος του εξειδικευμένου προσωπικού τους, ενώ το υπερβάλλον προσωπικό θα απομακρυνθεί με προγράμματα εθελουσίας εξόδου. (…) Τα ανωτέρω συνεπάγονται ότι μέσα σε ένα έτος η ΕΑΣ 2 θα πρέπει να έχει μετατραπεί σε βιώσιμη εταιρεία με σημαντική εξαγωγική δραστηριότητα και με ανταγωνιστική συμβολή στην επαρκή και ασφαλή εξυπηρέτηση των αναγκών των ενόπλων δυνάμεων της χώρας. Είναι σημαντικό το ότι παρέχεται μια ακόμη ευκαιρία στη διοίκηση και το προσωπικό της εταιρείας να αναδείξουν την επιχειρηματικότητα και την ανταγωνιστικότητά τους και να διασφαλίσουν την επιχειρηματική παρουσία της χώρας μας και σε αυτό τον τομέα που είναι επίσης αναγκαία για την άμυνα και την ασφάλειά της».
«Σημειώνεται ότι ανάλογη ευκαιρία για ιδιωτικοποίηση και για διεθνώς ανταγωνιστική ανάπτυξη φαίνεται να δίνεται και στη ΛΑΡΚΟ, με σύμφωνη γνώμη της Τρόικα, με ειδική τροπολογία στο νόμο για την επιβολή εκ νέου του διπλού φόρου στα ακίνητα (ΕΝΦΙΑ + ΦΑΠ). Με τη ρύθμιση αυτή επεκτείνεται η ομαλή λειτουργία της ΛΑΡΚΟ και κατά το 2014, έως την οριστική ιδιωτικοποίησή της» σχολιάζει η Alpha Bank και προσθέτει πως «αντίθετα με τα ΕΑΣ και τη ΛΑΡΚΟ, άλυτο εξακολουθεί να παραμένει το τεράστιο πρόβλημα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ).
Τα ναυπηγεία αυτά βρίσκονται σε ουσιαστική διακοπή της λειτουργίας τους από το 2010, χωρίς να έχει γίνει ουσιαστικά τίποτα για την επαναλειτουργία τους στην περίοδο των 4-ετών της κρίσης. Το πιο σημαντικό και ουσιαστικά αξεπέραστο εμπόδιο στην επαναλειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά (τα οποία σημειωτέον είναι μια κατά 100% ιδιωτική επιχείρηση), είναι η απαίτηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Δικαστηρίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (ΔΕΚ) για πληρωμή προστίμων από την επιχείρηση στο Ελλ. Δημόσιο ύψους περίπου € 500 εκατ., λόγω της είσπραξης από τα ΕΝΑΕ επιχορηγήσεων από το κράτος (ύψους περίπου € 250 εκατ.) στα τέλη της δεκαετίας του 1990 και στις αρχές της δεκαετίας του 2000, οι οποίες κρίθηκαν εκ των υστέρων παράνομες από την ΕΕ και το ΔΕΚ.
Αν δεν πληρωθούν αυτά τα χρήματα από τα ΕΝΑΕ (πράγμα που έτσι κι αλλιώς είναι αδύνατο), η επιχείρηση αυτή δεν μπορεί να λειτουργήσει με λήψη παραγγελιών από τον ιδιωτικό τομέα, είτε τον εγχώριο είτε τον παγκόσμιο. Μπορεί μόνο να εκτελεί παραγγελίες των ελληνικών ενόπλων δυνάμεων, οι οποίες, ωστόσο, δεν μπορεί παρά να είναι ελάχιστες μετά την υπερ-4-ετή ύφεση στην οποία βρίσκεται η ελληνική οικονομία και την πιστοληπτική αδυναμία του ελληνικού δημοσίου».
«Και όλα αυτά συμβαίνουν σε ένα βιομηχανικό κλάδο στον οποίο η Ελλάδα διαθέτει σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα» αναφέρουν οι αναλυτές της Alpha Bank. «Αυτά τα πλεονεκτήματα καταπνίγηκαν πράγματι στο παρελθόν κάτω από τον ορυμαγδό των αστείρευτων συνδικαλιστικών και κομματικών διεκδικήσεων και των λανθασμένων στρατηγικών επιλογών, κυρίως υπό την πίεση αυτών των διεκδικήσεων, με αποτέλεσμα να φτάσουμε στο σημερινό αδιέξοδο.
Ωστόσο, αυτά τα συγκριτικά πλεονεκτήματα ζωντανεύουν στη σημερινή ελληνική οικονομία με την εκ βάθρων αναμορφωμένη αγορά εργασίας και την σημαντικά αυξημένη διεθνή ανταγωνιστικότητα. Έτσι, η Ελλάδα έχει σήμερα όλες τις δυνατότητες να αναπτύξει σε διεθνώς ανταγωνιστική βάση τον κλάδο των ναυπηγείων, με την επιλογή της κατάλληλης οργανωτικής δομής και με τη χρήση της τεράστιας υποδομής σε μηχανολογικό και ανθρώπινο δυναμικό που ήδη είναι εγκατεστημένα στη χώρα, χάριν των επενδύσεων των προηγούμενων ετών. Για την επαναλειτουργία των ναυπηγείων σε απολύτως υγιή και διεθνώς ανταγωνιστική βάση, μια λύση τύπου ΕΑΣ, η οποία να περιλαμβάνει και τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, ίσως είναι η καλύτερη επιλογή».
Facebook Comments