Τα ισπανικά ηχούσαν κάποτα απλώς… ισπανικά στα αυτιά των Κινέζων. Αυτό άλλαξε άρδην το 2017. Το Ινστιτούτο Cervantes στο Πεκίνο κατακλείστηκε από ενδιαφερόμενους που ήθελαν να μάθουν τη γλώσσα. «Μένουμε έκθαμβοι από την αυξανόμενη επιτυχία μας σε αυτήν τη χώρα» λέει η επικεφαλής του Ινστιτούτου, Ιμακουλάντα Γκονζάλες. «Μετά τα αγγλικά τα ισπανικά είναι η δεύτερη πιο σημαντική ξένη γλώσσα στην Κίνα». Ο λόγος; Οι Κινέζοι βλέπουν την Ισπανία ως πύλη προς την Λατινική Αμερική.

Οι Κινέζοι τουρίστες ανακάλυψαν την Ισπανία

Ο φοιτητής Μπάιχεν Ξιάο μαζί με τη φίλη του Γίνι Σάο ήρθαν ειδικά στη Μαδρίτη για να μάθουν ισπανικά. Στόχος του «να μάθει να μιλά το ίδια καλά τη γλώσσα όπως ένας Ισπανός», λέει χαρακτηριστικά ο ίδιος. Σπούδασε οικονομικά και ηλεκτρονικό εμπόριο στο Πεκίνο και τώρα θέλει να εργαστεί για να προωθήσει κινεζικά προϊόντα με εφαλτήριο την Ισπανία. Το νέο ζευγάρι απολαμβάνει τον ισπανικό τρόπο ζωής, τον ήλιο, τα τάπας και την φιλική διάθεση των Ισπανών, αλλά από την άλλη έχει παράλληλα και συναίσθηση της αυξανόμενης οικονομικής σημασίας της χώρας, κάτι που φαίνεται από την αύξηση του αριθμού των Κινέζων τουριστών και των επιχειρηματικών επενδύσεων στην Ισπανία. Οι Ισπανοί από την άλλη πλευρά εκμεταλλεύονται τα φτηνά μαγαζιά των Κινέζων για αγορές κάθε είδους, από εργαλεία μέχρι ενδύματα. Δεν υπάρχει κάτι που δεν μπορεί κανείς να βρει σε αυτά τα μαγαζιά.

Ήδη από το 2015 οι εισαγωγές κινεζικών προϊόντων αντιπροσώπευαν το 10% του συνολικού όγκου εισαγωγών στην Ισπανία. Από τότε καταγράφηκε μεγαλύτερη αύξηση της τάξης του 36% εισαγωγών κυρίως από τα λιμάνια της Βαρκελώνης και της Βαλένθιας.  Παράλληλα με την αύξηση των εισαγωγών αυξήθηκε και η όρεξη των Κινέζων για επενδύσεις. Μέχρι τώρα αγόραζαν κυρίως κτήρια, ξενοδοχεία, συγκροτήματα γκολφ. Στο μεταξύ απέκτησαν μερίδια επιχειρήσεων σε όλους τους κλάδους της οικονομίας, από το ποδόσφαιρο μέχρι φαρμακευτικά προϊόντα. Οι κινεζικές συμμετοχές σε ισπανικές επιχειρήσεις ανέρχονται γύρω στα 4,65 δις ευρώ.  Θεαματική ήταν η αγορά το 2015 πακέτου μετοχών της Ατλέτικο Μαδρίτης από τον πολυεκατομμυριούχο Ουάνγκ Τζιανλίν.

Μπίζνες και μαφία

Χειμώνα – καλοκαίρι ορδές Κινέζων έρχονται σε πόλεις, όπως η Βαρκελώνη, η Μαδρίτη, η Βαλένθια και η Σεβίλλη. Ποδόσφαιρο, φλαμένκο, ταυρομαχίες και σόπινγκ, είναι το τετράπτυχο που αγαπούν κι αναζητούν στην Ισπανία. Για την ισπανική κυβέρνηση πρόκειται για ένα τεράστιο ανθρώπινο δυναμικό, αφού οι Κινέζοι γίνονται όλο και πιο πλούσιοι. Σύμφωνα με την Κινεζική Τουριστική Ακαδημία το 2017 600.00 Κινέζοι επισκέφθηκαν την Ισπανία, Μέχρι το 2020 θα φτάσουν το 1 εκατομ. Τα χρήματα που ξοδεύουν ως τουρίστες από την Άπω Ανατολή γίνονται όλο και περισσότερο σημαντικός οικονομικός παράγοντας για τη χώρα. Το 2012 οι Κινέζοι τουρίστες άφησαν στην Ισπανία μόλις 112 εκατομ. ευρώ, το 2017 800.00 εκατομ. ευρώ.

Βέβαια μαζί με τον τουρισμό και την οικονομική ανάπτυξη ήρθε και η μαφία στη χώρα. Οι Κινέζοι ξεπλένουν τεράστια ποσά μέσω εξαγωγών και εισαγωγών. Μέχρι πρότινος ήταν εύκολο. Η μεγαλύτερη ισπανική τράπεζα Caixabank έπρεπε να αποδείξει ενώπιον του δικαστηρίου ότι δεν βοήθησε στο ξέπλυμα Κινέζους. Αλλά και κινεζική τράπεζα Industrial y Commercial de China έγινε στόχoς ανακρίσεων για εγκληματικές εσωτερικές δομές και ξέπλυμα χρήματος. Ακολούθησαν συλλήψεις, επιβλήθηκαν κάποιες καταδικαστικές ποινές, αλλά οι δουλειές των Κινέζων, που με την ευμάρειά τους αποκτούν όλο και περισσότερη δύναμη στην Ισπανία και επιρροή σε Ισπανούς πολιτικούς, συνεχίζεται. 

Η Ισπανία προσφέρει πολλές ευκαιρίες στους Κινέζους. Το γεγονός ότι ο κινεζικός ανταγωνιστής του Amazon, Jd.com, έχει κάνει μαζική εμφάνιση στην ισπανική αγορά βοηθά, για παράδειγμα, την 32χρονη Σεγκ Τσενγκ να καθιερωθεί ως μεταφράστρια. Ήδη ο κολοσσός που κάνει ετήσιο τζίρο 56 δις ευρώ έχει πολλές ισπανικές φίρμες στο πρόγραμμά του και από τώρα πουλά ακόμη και ιβηρικό ζαμπόν. «Η κατανάλωση στην Κίνα αυξήθηκε τα τελευταία 2 χρόνια κατά 700%», λέει η αντιπρόεδρος της πλατφόρμας Jd.com, Γκλόρια Λι. Η εμπορική επιχείρηση με 300 εκατομ. πελάτες υπέγραψε πρόσφατα συμφωνία συνεργασίας με την Osborne, έναν από τους μεγαλύτερους ισπανικούς παραγωγούς ντελικατέσεν. Ποιος είπε ότι οι Κινέζοι δεν ξέρουν να αναγνωρίζουν τις γαστριμαργικές απολαύσεις;  

Facebook Comments