Germania: το νέο θύμα της μάχης των αιθέρων
Ένα χρόνο μετά τη χρεοκοπία της Air Berlin άλλη μια γερμανική αεροπορική εταιρία πέφτει θύμα του εντεινόμενου διεθνούς ανταγωνισμού και κήρυξε πτώχευση
Ένα χρόνο μετά τη χρεοκοπία της Air Berlin άλλη μια γερμανική αεροπορική εταιρία πέφτει θύμα του εντεινόμενου διεθνούς ανταγωνισμού και κήρυξε πτώχευση
Αίτηση πτώχευσης σε Ειρηνοδικείο του Βερολίνου κατέθεσε το βράδυ της Δευτέρας η μικρή γερμανική αεροπορική εταιρία Germania. Προηγουμένως είχαν καταρρεύσει όλες οι προσπάθειες διάσωσης της εταιρίας, όπως ανακοίνωσε ο διευθύνων σύμβουλος Κάρστεν Μπάλκε. Η Germania αποδίδει το οικονομικό αδιέξοδο στην αύξηση της τιμής της κηροζίνης αλλά και σε έναν «ιδιαίτερα υψηλό αριθμό υπηρεσιών σέρβις στα αεροσκάφη της εταιρίας».
Αναλυτές ωστόσο κάνουν λόγο για άλλο ένα θύμα της αδυσώπητης μάχης των αιθέρων. Ο ειδικός σε θέματα αεροπλοΐας Γκέραλντ Βίσελ αποδίδει τους λόγους της χρεοκοπίας στην «ανελέητη», όπως τη χαρακτηρίζει μάχη προσφορών μεταξύ των αεροπορικών. «Οι τιμές βρίσκονται στο ναδίρ και οι μικρές εταιρίες δεν μπορούν να αντέξουν τον ανταγωνισμό». Επιθετική τιμολογιακή πολιτική δεν ασκούν όμως μόνον οι μεγάλοι παίκτες του κλάδου, όπως η Ryanair και η Easyjet. Δεκάδες μικρότερες εταιρίες τσάρτερ από την νοτιοανατολική Ευρώπη και τη βόρεια Αφρική πιέζουν επίσης τις τιμές προς τα κάτω στην προσπάθειά τους να αποσπάσουν μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς. Η αδυσώπητη αυτή μάχη όμως οδηγεί πολλές εταιρίες στα όριά τους όπως φάνηκε και από τα παραδείγματα των Air Berlin και Germania.
Αγωνία για 1.700 εργαζόμενους
Άλλοι ειδικοί αποδίδουν την πτώχευση της μικρής αεροπορικής εταιρίας και σε λανθασμένους χειρισμούς της διοίκησης. Μόλις προ τριετίας, στα μέσα του 2016 και ενόσω η εταιρία κατέγραφε απώλειες, η εταιρία προχώρησε στην παραγγελία 25 νέων Airbus A320neo συνολικής αξίας 2,6 δις δολαρίων. Η μετάβαση σε έναν αμιγή στόλο Airbus που ξεκίνησε το 2018 οδήγησε άμεσα σε κλυδωνισμούς, με συνέπεια στα τέλη της χρονιάς η Germania να μην μπορεί πλέον να αντεπεξέλθει στις οικονομικές της υποχρεώσεις.
Η Germania απασχολεί περίπου 1.700 εργαζόμενους. Οι μισθοί τους είναι διασφαλισμένοι για τους επόμενους τρεις μήνες. Ένα μεγάλο μέρος των εργαζομένων, κυρίως το προσωπικό καμπίνας, αναμένεται να «απορροφηθεί» από άλλες αεροπορικές.
SOS από μικρά αεροδρόμια
Άγνωστο παραμένει τι θα γίνει με τα εισιτήρια των 60.000 περίπου επιβατών που επρόκειτο να ταξιδέψουν με την Germania τις επόμενες δυο εβδομάδες. Το πιο πιθανό σενάριο είναι να μην τους επιστραφούν τα χρήματα. Δεν ισχύει όμως το ίδιο για όσους θα ταξίδευαν με την εταιρία στο πλαίσιο ενός πακέτου διακοπών και οι οποίοι είναι ασφαλισμένοι για τέτοιες περιπτώσεις μέσω του ταξιδιωτικού τους πράκτορα.
Μετά τον όμιλο Lufthansa, την Condor και την Tuifly η Germania είναι η τέταρτη σε μέγεθος αεροπορική εταιρία της Γερμανίας. Μετέφερε ετησίως περί τα τέσσερα εκατομμύρια επιβάτες σε περισσότερους από 60 εγχώριους αλλά και διεθνείς προορισμούς, μεταξύ αυτών η Ελλάδα, η Ισπανία, η Τουρκία και η Αίγυπτος. Κύριες βάσεις της τα αεροδρόμια του Βερολίνου, της Νυρεμβέργης, της Βρέμης, του Ντίσελντορφ και της Δρέσδης. Πετούσε όμως και από μικρότερα αεροδρόμια, στα οποία δημιουργείται τώρα ένα τεράστιο και προς το παρόν δυσαναπλήρωτο κενό. Η εταιρία πραγματοποιούσε, μεταξύ άλλων, τα 2/3 των δρομολογίων από και προς το αεροδρόμιο της Ερφούρτης αλλά και το 50% των πτήσεων από και προς Ρόστοκ-Λάαγκε.
Facebook Comments