Ποιους επενδυτές… ξεσήκωσε η μουσική της Akazoo
Μεγάλα ονόματα από τον χώρο των private equity, με υπό διαχείριση κεφάλαια πολλών εκατομμυρίων, κατάφερε να προσελκύσει η Akazoo
Μεγάλα ονόματα από τον χώρο των private equity, με υπό διαχείριση κεφάλαια πολλών εκατομμυρίων, κατάφερε να προσελκύσει η Akazoo
Μεγάλα ονόματα από τον χώρο των private equity, με υπό διαχείριση κεφάλαια πολλών εκατομμυρίων, κατάφερε να προσελκύσει η Akazoo, η εταιρεία ελληνικών συμφερόντων, που βρέθηκε την Δευτέρα του Πάσχα στο «στόχαστρο» του Quintessential Capital Management (QCM).
Πιο αναλυτικά, ήταν 2005 όταν η NBGI Ventures, επενδυτικός βραχίονας της Εθνικής Τράπεζας, αποφάσιζε να συμμετέχει στο μετοχικό κεφάλαιο της InternetQ (θυγατρική της Akazoo). Μολονότι το ποσοστό της συμμετοχής δεν έγινε γνωστό, η NBGI φέρεται να αποεπένδυσε σχεδόν μετά από μία πενταετία και αφού η εταιρεία πέτυχε την εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου. Υπενθυμίζεται ότι η ΕΤΕ προχώρησε το 2016 στην πώληση του 100% της συμμετοχής της στα 11 Κεφάλαια Επιχειρηματικών Συμμετοχών, που κατείχε άμεσα ή έμμεσα και τα οποία διαχειριζόταν η NBGI. Αγοραστής, έναντι τιμήματος 288 εκατ. ευρώ, ήταν κεφάλαια επενδυτικών συμμετοχών, με επικεφαλής την Deutsche Bank Private Equity (DBPE) και την Goldman Sachs Asset Management (GSAM).
Στο τέλος του 2016 η εταιρεία DECA Investments ΑΕΔΟΕΕ, αποκλειστικός διαχειριστής του Diorama Investments Sicar, συμφερόντων του Δημήτρη Δασκαλόπουλου, ανακοινώνει την τρίτη κατά σειρά επένδυσή του: μία στρατηγική μειοψηφική συμμετοχή στην εταιρεία InternetQ Group Limited μέσω μίας από τις μητρικές εταιρείες της InternetQ έναντι 12 εκατ. ευρώ. «Η InternetQ, η οποία απασχολεί 230 εργαζόμενους, είναι μία ελληνική εταιρεία με παγκόσμια δραστηριότητα και πελατειακή βάση. Δραστηριοποιείται κυρίως σε δύο τομείς: την παροχή μουσικής μέσω κινητών τηλεφώνων ή tablets (music streaming), από την οποία μπορεί κάποιος έναντι μηνιαίας συνδρομής να ακούει έναν απεριόριστο αριθμό τραγουδιών και ένα λογισμικό σχεδιασμένο να φέρνει σε επαφή διαφημιστές και ψηφιακούς εκδότες, για διαφημίσεις σε εφαρμογές μέσω κινητών τηλεφώνων (in-app advertising)», ανέφερε η σχετική ανακοίνωση και κατέληγε: «Οι δύο τομείς είναι από τη φύση τους διεθνείς και ραγδαία αναπτυσσόμενοι, καθώς αναμένεται να αναπτύσσονται με ετήσιο ρυθμό άνω του 20% ετησίως. Η επένδυση της Diorama θα βοηθήσει την InternetQ να βελτιώσει περαιτέρω τη θέση την στην παγκόσμια αγορά του in-app advertising, η οποία αναμένεται να φτάσει το ύψος των 125 δισ. δολαρίων το 2018». Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, το Diorama αποεπένδυσε, επίσης, από την InternetQ, η οποία στον απόηχο αρνητικών δημοσιευμάτων προχώρησε σε απόσχιση (spin-off) με την Akazoo, προκειμένου η τελευταία να εισαχθεί στην αγορά των ΗΠΑ μέσω μιας αντίστροφης συγχώνευσης με την αμερικανική εταιρεία Modern Media AcquisitionCorp.
Τα «λαβράκια» που βρήκε το QCM για την Akazoo
Την εικόνα, που παρουσιάζει η Akazoo στους επενδυτές, με τους 44 εκατομμύρια εγγεγραμμένους χρήστες, τους 5,5 εκατομμύρια συνδρομητές, τα 140 εκατ. δολάρια ετήσιο κύκλο εργασιών και την ανάπτυξη 39%, αποδομεί το QCM, κάνοντας λόγο για μία «απάτη, ενορχηστρωμένη από τη διοίκησή της, με σκοπό το κέρδος».
Σύμφωνα με το αμερικανικό fund, όλα τα παραπάνω μεγέθη είναι υπερεκτιμημένα, η υπηρεσία μετάδοσης (streaming) μουσικής είναι διαθέσιμη σε ελάχιστες χώρες και σίγουρα, όχι σε 25 αγορές, όπως ισχυρίζεται η διοίκησή της, οι υποδομές καταρρέουν, με τα γραφεία να έχουν αναστείλει τη λειτουργία τους και το προσωπικό να στρέφεται αλλού για εργασία, ενώ πολλά από τα στελέχη της συνδέονται με υπό εξέταση απάτες. «Τα συντριπτικά στοιχεία, που παρουσιάσαμε στην έκθεση, δείχνουν μία ζοφερή εικόνα για την πραγματική φύση και τις προοπτικές αυτής της εταιρείας. Η οικονομική και αριθμητική ανάλυση, το μέγεθος του εργατικού δυναμικού, η μείωση του προσωπικού και των γραφείων, όλα δείχνουν μία μικρή και ταχέως συρρικνούμενη εταιρεία», τονίζει το QCM και καταλήγει: «Εάν αυτή η άποψη αποδειχθεί σωστή, η Akazoo μπορεί να είναι τελικά μία πολύ μικρότερη εταιρεία από ό, τι ισχυρίζεται, με μία μικρή και συρρικνωμένη βάση εσόδων και μία ετήσια απώλεια περίπου τεσσάρων εκατομμυρίων δολαρίων. Το πικρό πεπρωμένο της Akazoo θα μοιάζει πιθανώς με αυτό των Velti και Globo: απώλεια 100% για τους μετόχους, πτώχευση και αγωγές».
Ποιες εταιρείες έχει «χτυπήσει» το fund
«Όταν χτυπάμε πονάει». Αυτό επισημαίνει το QCM, παραθέτοντας τη λίστα με τις εταιρείες, οι οποίες βρέθηκαν στο «στόχαστρό» του και το πλήγμα στη χρηματιστηριακή τους αξία.
Ειδικότερα, εκτός από τη Folli Follie, που άξιζε περί το 1,4 δισ. δολάρια, για να βρεθεί στο… μηδέν τον Ιανουάριο του 2019, αντίστοιχη ήταν η ζημιά, που έκανε το fund και στην ιταλική Bio-on, με αξία 1,2 δισ. δολάρια. Τα στελέχη της, μάλιστα, συνελήφθησαν, με την εταιρεία να οδηγείται σε πτώχευση. Τον Οκτώβριο του 2015, το QCM αποκάλυψε την απάτη, που γινόταν στην Globo Plc, μία ελληνική εταιρεία εισηγμένη στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η χρηματιστηριακή της αξία προ report ήταν στα 100 εκατ. δολάρια. Υπό τον έλεγχο του fund βρέθηκαν, επίσης, οι Ability Inc, AAC Holdings Inc και Aphria Inc.
Facebook Comments