Νέο επεισόδιο στο σκάνδαλο ρύπων της VW
Η έκταση και το βάθος του σκανδάλου εξαπάτησης στις εκπομπές ρύπων της Volkswagen λαμβάνουν συνεχώς νέες διαστάσεις
Η έκταση και το βάθος του σκανδάλου εξαπάτησης στις εκπομπές ρύπων της Volkswagen λαμβάνουν συνεχώς νέες διαστάσεις
Η έκταση και το βάθος του σκανδάλου εξαπάτησης στις εκπομπές ρύπων της Volkswagen λαμβάνουν συνεχώς νέες διαστάσεις. Τελευταία εξέλιξη είναι η παραίτηση του Στέφαν Κνιρς, ο οποίος ήταν μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Audi (μέλους του ομίλου Volkswagen) και υπεύθυνος ως μηχανικός του βραχίονα ανάπτυξης της εταιρείας.
Ο κ. Κνιρς υποχρεώθηκε να λάβει αυτήν την απόφαση επειδή η εταιρεία τον κατηγόρησε ότι απέκρυψε πληροφορίες σχετικά με την απάτη στα τεστ για τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων της VW. Οπως αναφέρει η Wall Street Journal, η παραίτηση υποδηλώνει ότι η εγκατάσταση του παράνομου «έξυπνου» λογισμικού στα πετρελαιοκίνητα μοντέλα της VW, ώστε να φαίνεται πως εκπέμπουν λιγότερους ρύπους, ήταν ευρύτερα γνωστή εντός του ομίλου.
Συν τοις άλλοις εγείρονται και ερωτήματα σχετικά με το εάν o διευθύνων σύμβουλος της Audi, Ρούπερτ Στάντλερ, ήταν ενήμερος για την υπόθεση. Την περασμένη εβδομάδα είχε κληθεί από την αμερικανική εταιρεία Jones Day, η οποία έχει αναλάβει να διερευνήσει το σκάνδαλο.
Το έργο αυτό τής το έχει αναθέσει η Volkswagen. Μέχρι στιγμής, πάντως, και βάσει όσων έχει καταθέσει ο Ρούπερτ Στάντλερ, δεν υπάρχουν ενοχοποιητικά στοιχεία εναντίον του. Υπενθυμίζεται πως ο Στέφαν Κνιρς ανέλαβε επικεφαλής του βραχίονα ανάπτυξης της Audi τον Δεκέμβριο, στη θέση του Ούλριχ Χάνεμπεργκ. Ο τελευταίος παύθηκε από τα καθήκοντά του λόγω του σκάνδαλου των ρύπων που ξέσπασε πέρυσι τον Σεπτέμβριο. Οταν προήχθη ο κ. Κνιρς, του ζητήθηκε να κάνει πλήρη αναφορά με όλα όσα γνώριζε για το «έξυπνο» λογισμικό.
Διαβεβαίωσε το Δ.Σ. της Audi ότι δεν είχε πληροφορίες σχετικά με το θέμα. Τελικά, η έρευνα της Jones Day δείχνει το αντίθετο. Παράλληλα, οι αρμόδιες αρχές, οι οποίες επέβαλαν πρόστιμο 16,5 δισ. δολαρίων στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία για αστική ευθύνη, εξετάζουν τις πιθανές συνέπειες και των ποινικών κυρώσεων. Στόχος τους είναι να μην προκαλέσουν ανεπανόρθωτη ζημιά στην εταιρεία και τελικά πτωχεύσει.
Η ρευστότητα της VW φθάνει τα σχεδόν 29 δισ. ευρώ, ενώ στόχος του γενικού οικονομικού της διευθυντή, Φραν Βίτερ, είναι να διατηρείται κατά μέσον όρο στα 20 δισ. ευρώ, για να καλύπτει χρηματοδοτικές ανάγκες και να περιφρουρεί την πιστοληπτική της ικανότητα.
Facebook Comments