Πολύτιμο το αβοκάντο για την υγεία

Καρβελά Ελένη

Πολύτιμο το αβοκάντο για την υγεία, ειδήσεις από την ελλάδα, ειδησεις τωρα ελλαδα, τα τελευταια νεα τωρα

Το αβοκάντο είναι φρούτο και όχι λαχανικό, όπως πολλοί νομίζουν. Τα παλιά χρόνια θεωρούνταν ένα φρούτο πολυτελείας, που άξιζε να το γεύονται μόνο οι βασιλιάδες. Είναι γευστικό, κρεμώδες και πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά.

Τι είναι αυτό που κάνει το αβοκάντο τόσο ωφέλιμο για τον οργανισμό;

Υγιενά λιπαρά: Τα υγιεινά λιπαρά, αποτελούν περίπου τα τρία τέταρτα των θερμίδων ενός αβοκάντο. Τα περισσότερα είναι μονοακόρεστα λιπαρά με τη μορφή φολικού οξέως. Τα μονοακόρεστα λιπαρά θεωρούνται καλά λιπαρά, τα οποία και πρέπει να λαμβάνουμε.

Βιταμίνες και μέταλλα: Είναι πολύ καλή πηγή καλίου, βιταμίνης K, B C, και E.

Διατροφικές ίνες: Ένα μεσαίου μεγέθους αβοκάντο περιέχει 11 γραμμάρια ινών, που πλησιάζει τη μισή από την καθημερινή συνιστώμενη ελάχιστη πρόσληψη.

Πρωτεΐνη: Ένα μέσο αβοκάντο περιέχει περίπου 4 γραμμάρια πρωτεΐνης, που είναι πολύ περισσότερη από αυτήν των περισσότερων άλλων φρούτων.

Ζάχαρη: Το πλούσιο σε σάκχαρα περιεχόμενο του αβοκάντο είναι χαμηλότερο σε σύγκριση με άλλα φρούτα, καθώς μισό αβοκάντο περιέχει σχεδόν 0.2 g γραμμάρια ζάχαρης.

Ιδιότητετες, Θρεπτική αξία

Ασπίδα για την Καρδιά

Τα αβοκάντο είναι πλούσιο σε φολικό οξύ, ένα συστατικό απαραίτητο για τα προβλήματα καρδιάς. Τα μονοακόρεστα λίπη, γλουταθειόνη και η βιταμίνη Ε στο αβοκάντο είναι επίσης πολύ ευεργετικά για την διατήρηση μια υγιής καρδιάς.

Μάχεται ενάντια στον καρκίνο

Το αβοκάντο είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά τα οποία προστατεύουν τα κύτταρα από τις ελεύθερες ρίζες. Ειδικότερα περιέχουν  λυκοπένιο και β-καροτένιο, τα οποία είναι σημαντικά καροτενοειδή αντιοξειδωτικά που προστατεύουν την κυτταρική υγεία. Ερευνητές του Πανεπιστημίου του Waterloo ανακάλυψαν ότι ένα λιπίδιο στα κρεμώδη αυτά φρούτα μπορεί να πολεμήσει τη μυελοειδή λευχαιμία, στοχεύοντας στα καρκινικά κύτταρα. 

Επιπλέον: 

  • Eίναι μία καλή πηγή γλουταθειόνης, ενός ισχυρού αντιοξειδωτικού που ενισχύει την υγεία του ανοσοποιητικού και ειδικά, των λεμφοκυττάρων.
  • Είναι πλούσια πηγή βιταμίνης Κ που βοηθά στην πρόληψη της οστεοπόρωσης.
  • Βοηθά στην προστασία κατά των φλεγμομών, καθώς διαθέτει ένα μοναδικό συνδυασμό βιταμινών C και E, καροτενοειδών, σεληνίου, ψευδάργυρου, φυτοστερολών και ωμέγα-3 λιπαρών οξέων. Αυτό σημαίνει ότι το αβοκάντο βοηθά την πρόληψη και την αντιμετώπιση τόσο της οστεοαρθρίτιδας όσο και της ρευματοειδούς αρθρίτιδας.
  • Δρα προστατευτικά μειώνοντας την κακή χοληστερόλη αλλά και την αρτηριακή πίεση του αίματος, χάρη στην υψηλή περιεκτικότητα του σε μoνοακόρεστα λιπαρά οξέα. Όπως και το ελαιόλαδο, το αβοκάντο αυξάνει τα επίπεδα HDL, την «καλή» χοληστερόλη.
  • Βοηθάει στην καλύτερη λειτουργία των ματιών, και προστατεύει μακροπρόθεσμα από διάφορες ασθένειες που σχετίζονται με την οφθαλμολογική υγεία.

Παχαίνει; Μύθος

Πολλοί πιστεύουν ότι το αβοκάντο παχαίνει καθώς είναι πλούσιο σε λιπαρά. Στην ουσία, περιλαμβάνει τα απαραίτητα μόνοακόρεστα λιπαρά οξέα, τα οποία δρουν προστατευτικά στην υγεία του ανθρώπινου οργανισμού. Τα οξέα αυτά βοηθούν στη ρύθμιση του σωματικού βάρους και του μεταβολισμού, την ορμονική ισορροπία, καθώς και την ποιότητα των μαλλιών, του δέρματος και των νυχιών.

Tips!

*Για να ωριμάσει ένα άγουρο αβοκάντο, πάρτε μια χάρτινη σακούλα και βάλτε ένα μήλο και το αβοκάντο μαζί. Διπλώστε και κλείστε το άνοιγμα όσο καλύτερα μπορείτε. Σε μια μέρα θα είναι έτοιμο.

**Καλό είναι να το συνοδεύετε με πηγή φολικού οξέος ή βιταμίνης C, όπως είναι τo λεμόνι, με σκοπό την πλήρη και ταχύτατη απορρόφηση του από τον οργανισμό