To Suzuki Ignis είναι μια εξαιρετική λύση για τα ελληνικά δεδομένα και μπορούμε χωρίς υπερβολή να πούμε ότι, ειδικά αυτή η τετρακίνητη έκδοση, είναι αυτήν τη στιγμή ένα από τα καλύτερα μίνι αυτοκίνητο της αγοράς. Με το πρόσθετο πλεονέκτημα μάλιστα απέναντι στα υπόλοιπα αυτοκίνητα πόλης, ότι μπορεί άνετα να χρησιμοποιηθεί και για μετακινήσεις έξω από το αστικό περιβάλλον, ενώ προσφέρει και τη δυνατότητα για εκτός δρόμου χρήση. Ταυτόχρονα, χωρίς η τιμή του να ανεβαίνει σε υπερβολικά επίπεδα, είναι εντυπωσιακά πλούσια εξοπλισμένο και πολύ οικονομικό. Αν προσπαθούσαν οι Ιάπωνες να σχεδιάσουν ένα μικρό αυτοκίνητο ειδικά για τις ελληνικές συνθήκες, δε θα μπορούσαν να τα καταφέρουν καλύτερα!
 
Εκείνο που ικανοποιεί απόλυτα είναι η ποιότητα του αυτοκινήτου, που μπορεί μεν να μην είναι πολυτελές (όπως άλλωστε και όλα τα μίνι), αλλά είναι γεροδεμένο, με σωστή συναρμολόγηση και αρκετά προσεγμένο διάκοσμο για την κατηγορία. Εκείνο δε που το ανεβάζει ακόμα περισσότερο, είναι το πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού, που σίγουρα ξεχωρίζει.
 
Αν και πρόκειται για ένα τόσο μικρό αυτοκίνητο, προσφέρει (ανάλογα με την έκδοση) στον εξοπλισμό του ορισμένα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας (αυτόματο φρενάρισμα στην πόλη, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής) που παραπέμπουν σε μεγαλύτερες κατηγορίες, όπως επίσης και συστήματα συνδεσιμότητας (συμβατότητα με Apple CarPlay, Android Auto, Mirrorlink), πλοήγησης κλπ. Η τιμή της τετρακίνητης έκδοσης ξεκινάει από 14.030 ευρώ, με το εξαιρετικό δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού, στο οποίο περιλαμβάνονται στάνταρ το ESP με hill holder, σύστημα ελέγχου κατάβασης σε απότομη κατωφέρεια, 6 αερόσακοι, κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, αυτόματα φώτα, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου, ρυθμιζόμενα πίσω καθίσματα, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, ραδιο-CD με θύρα USB, Bluetooth, οθόνη αφής και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστής ταξιδιού, ράγες οροφής, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Εξοπλισμός που σαφώς θυμίζει μεγαλύτερο και ακριβότερο αυτοκίνητο. Το μόνο που λείπει είναι η ρεζέρβα.
 
Το Ignis προσφέρεται σε μία μόνο έκδοση, με έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.2 DualJet με 90 ίππους (απλώς υπάρχει προαιρετικά και η δυνατότητα συνδυασμού του με το «ήπιο» υβριδικό σύστημα SHVS). Δεν υπάρχει κάποια έκδοση με τούρμπο, ας μη ξεχνάμε όμως ότι όλα τα μίνι με ατμοσφαιρικούς κινητήρες ξεκινούν, ορισμένα και με περισσότερους από έναν. Απλώς κάποια έχουν και μία έκδοση με τούρμπο, αρκετά ακριβότερη όμως, κάτι που αλλάζει ουσιαστικά και το κοινό στο οποίο απευθύνονται. Το γεγονός είναι ότι στην πράξη αυτός ο κινητήρας είναι ζωντανός και ελαστικός και ανταποκρίνεται στις ανάγκες και το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, καθώς μάλιστα αυτό είναι και αρκετά ελαφρύ (από 810 κιλά). 
 
Το Ignis είναι ένα από τα λίγα μίνι αυτοκίνητα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν άνετα και έξω από την πόλη χωρίς να δίνουν την αίσθηση ότι είναι «φτερό στον άνεμο». Η πρώτη θετική εικόνα είναι η ακαμψία του αυτοκινήτου και η ποιότητα κύλισης που προσφέρει, περνώντας «σαν ένα κομμάτι» πάνω από τις λακκούβες και τις ανωμαλίες του δρόμου. Κάτι που είναι φυσικά εξίσου σημαντικό στην πόλη και στο ταξίδι. Ενώ και η άνεση που προσφέρει δεν υπολείπεται αυτής των περισσότερων μίνι αυτοκινήτων, παρά το γεγονός ότι η πίσω ανάρτηση στην τετρακίνητη έκδοση είναι με άκαμπτο άξονα, αντί για τη λύση του ημιάκαμπτου που χρησιμοποιεί η προσθιοκίνητη, προφανώς για λόγους που έχουν να κάνουν και με τη στιβαρότητά του και τη βελτίωση των δυνατοτήτων του στις εκτός δρόμου διαδρομές. Επιπλέον η συμπεριφορά του στο δρόμο είναι προβλέψιμη και εύκολα ρυθμίσιμη. Είναι ένα εύκολο και ευχάριστο στην οδήγηση αυτοκίνητο, με καλό κράτημα, που δεν σε αιφνιδιάζει ποτέ, ακόμα κι αν το πιέσεις όπως δεν θα το κάνει κανένας ιδιοκτήτης του!

Θα επισημάνουμε επίσης ότι οι εκτός δρόμου δυνατότητές του δεν είναι καθόλου ανύπαρκτες, καθώς η απόστασή του από το έδαφος είναι αυξημένη (18 εκατοστά), η σχέση του διαφορικού είναι πιο κοντή από αυτήν της προσθιοκίνητης έκδοσης, ενώ η τετρακίνηση (με αυτόματο σύστημα με συνεκτικό συμπλέκτη) συνδυάζεται και με σύστημα ελέγχου κατάβασης σε απότομη κατωφέρεια. Σημαντικό στοιχείο επίσης του χαρακτήρα του Ignis είναι η μεγάλη ευελιξία του και είναι χαρακτηριστικό ότι έχει διάμετρο κύκλου στροφής μικρότερη κατά 1 μέτρο από το Baleno! Το τιμόνι έχει μέτρια επαναφορά και είναι κάπως αργό (3,5 στροφές), αλλά αυτός είναι αναγκαίος και αποδεκτός συμβιβασμός για ένα αυτοκίνητο που χρησιμοποιείται και εκτός δρόμου. Τέλος τα φρένα έχουν κάπως σπογγώδη αίσθηση, αλλά δεν προβληματίζουν και ανταποκρίνονται στο χαρακτήρα και τις επιδόσεις του αυτοκινήτου.

 
 

Facebook Comments