Πτώση 1,2% στις τιμές καταναλωτή τον Νοέμβριο

MarketNews

Πτώση 1,2% στις τιμές καταναλωτή τον Νοέμβριο, ειδήσεις από την ελλάδα, ειδησεις τωρα ελλαδα, τα τελευταια νεα τωρα

Μείωση 1,2% παρουσίασε, σε ετήσια βάση τον Νοέμβριο, ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (ΓΔΤΚ), έναντι μείωσης 2,9% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2013 προς το 2012.

Όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, σε σύγκριση με τον Οκτώβριο, ο Γενικός Δείκτης υποχώρησε κατά 0,9% τον Νοέμβριο, έναντι μείωσης 1,4% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος δείκτης του δωδεκαμήνου Δεκεμβρίου 2013 – Νοεμβρίου 2014 σε σύγκριση προς τον ίδιο δείκτη του δωδεκαμήνου Δεκεμβρίου 2012 – Νοεμβρίου 2013 παρουσίασε μείωση 1,2%, έναντι μείωσης 0,7% που σημειώθηκε κατά το αντίστοιχο προηγούμενο δωδεκάμηνο.

Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 1,2% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Νοεμβρίου 2013, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές:

1. Από τις μειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,4% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα κρέατα γενικά, νωπά φρούτα, νωπές πατάτες, ψάρια γενικά, γάλα νωπό παστεριωμένο, δημητριακά και παρασκευάσματα, ζάχαρη. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από τη αύξηση κυρίως των τιμών στα νωπά λαχανικά, τυρί φέτα και ελαιόλαδο.

β) Κατά 5,3% της ομάδας «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των ενοικίων κατοικιών, του πετρελαίου θέρμανσης και του φυσικού αερίου. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στον ηλεκτρισμό.

γ) Κατά 1,1% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα έπιπλα ξύλινα και μεταλλικά, στις οικιακές συσκευές και στα είδη κλινοστρωμνής-λευκά είδη.

δ) Κατά 1,4% της ομάδας «Υγεία», λόγω μείωσης κυρίως των φαρμάκων και των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών.

ε) Κατά 1,0% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνη). Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα εισιτήρια αεροπλάνων, στα εισιτήρια αστικών συγκοινωνιών και στα αυτοκίνητα.

στ) Κατά 1,7% της ομάδας «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές, στα μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, στο πακέτο διακοπών και στα βιβλία.

ζ) Κατά 3,1% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων, ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων και ΙΕΚ.

η) Κατά 0,5% της ομάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία και στα ξενοδοχεία.

θ) Κατά 2,5% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των ειδών ατομικής φροντίδας, των προσωπικών ειδών, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δίκυκλων και των άλλων υπηρεσιών.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 3,0% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα) και στα τσιγάρα.

β) Κατά 0,1% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.