'

Δοκιμή Peugeot 3008 1.2 Puretech 130 PS EAT6

Σάλτας Νίκος

Δοκιμή Peugeot 3008 1.2 Puretech 130 PS EAT6, ειδήσεις από την ελλάδα, ειδησεις τωρα ελλαδα, τα τελευταια νεα τωρα, τηλεοραση, live tv, live streaming, web tv

Το 3008 της Peugeot έχει τρία βασικά πλεονεκτήματα. Είναι σχεδιαστικά εντυπωσιακό, είναι λειτουργικό και καλοφτιαγμένο και έχει μία γκάμα κινητήρων για όλα τα γούστα. Με τον βενζινοκινητήρα 1.2 προσφέρει χαμηλή φορολογική επιβάρυνση χωρίς συμβιβασμούς στην ασφάλεια και την ευκολία οδήγησης. Και βέβαια στην έκδοση Active Grip προσφέρει και τη δυνατότητα να κινηθεί κανείς και λίγο έξω από την άσφαλτο, χάρη στα εξελιγμένα ηλεκτρονικά και τα λάστιχα M+S. 

Η συνεργασία του μοτέρ με το αυτόματο κιβώτιο (κλασικό με μετατροπέα ροπής) είναι πολύ καλή, με το κιβώτιο να εμφανίζει άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού. Υπάρχει μάλιστα και κουμπί «Sport» που φροντίζει ώστε το κιβώτιο να κρατά περισσότερο την επιλεγμένη σχέση για να βοηθήσει π.χ. σε μια προσπέραση. Αξίζει να σημειωθεί ότι η αυτόματη έκδοση έχει καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με την έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο (π.χ. 0-100 km/h σε 10.5 sec, -0.3 sec). Από πλευράς κατανάλωσης, η έκδοση τα καταφέρνει καλά, αφού η μέση τιμή που καταγράψαμε στη δοκιμή μας με χρήση σε πόλη και εθνική ήταν 8.7 lt./100 km.

Ο 3κύλινδρος κινητήρας 1.2 με τους 130 ίππους αποδεικνύεται μια πολύ καλή επιλογή, παρά την αρχική απορία που δημιουργεί στους μη μυημένους ο μικρός κυβισμός του σε σχέση με το μέγεθος του αυτοκινήτου. Στην πράξη όμως είναι αρκετά δυνατός, όχι απλώς για να κινήσει αξιοπρεπέστατα το 3008, αλλά προσφέροντας τελικά και καλύτερες επιδόσεις από τον 1.6 ντίζελ (0-100 χλμ./ώρα σε 10,8 αντί για 11,2) και εξασφαλίζοντας ευχάριστη όσο και ασφαλή οδήγηση. Αυτό επιτυγχάνεται χάρη και στην καλή συνεργασία του με το εύχρηστο εξάρι κιβώτιο, που έχει σωστή κλιμάκωση και εκμεταλλεύεται αποτελεσματικά τις δυνατότητες του κινητήρα. Από πλευράς κατανάλωσης, προφανώς υστερεί απέναντι στον ντίζελ, ιδιαίτερα στην πόλη όπου ανεβαίνει γύρω στα 10 λίτρα/100 χλμ., 2 λίτρα παραπάνω από την κατανάλωση που είχαμε στο 1.6 ντίζελ. Στον ανοιχτό δρόμο η διαφορά τους μειώνεται αρκετά, γύρω στο 1 λίτρο. 

Οδηγώντας
Το 3008 προσφέρεται μόνο σε προσθιοκίνητη έκδοση, με κάποιες όμως ιδιομορφίες που αφήνουν περιθώρια και για ορισμένες εκτός δρόμου δυνατότητες, τις οποίες η Peugeot υπερασπίζεται με ένα επιχείρημα που δεν μπορεί κανείς να αγνοήσει: η γαλλική εταιρεία κέρδισε πέρσι το φημισμένο ράλι Ντακάρ, αγώνα κατεξοχήν εκτός δρόμου με διαδρομές που περιλαμβάνουν ακόμα και... αμμόλοφους, με ένα αυτοκίνητο με κίνηση μόνο στους δύο τροχούς (στη συγκεκριμένη περίπτωση στους πίσω). Το αυτοκίνητο, λοιπόν, έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος, που φτάνει τα 21,9 εκατοστά και στην έκδοση Active Grip (που είναι 2.500 ευρώ ακριβότερη) έχει ένα ιδιαίτερα εξελιγμένο ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (Advanced Grip Control) με 5 προγράμματα λειτουργίας, ανάλογα με το έδαφος στο οποίο κινείται, στάνταρ λάστιχα εκτός δρόμου (M+S) και σύστημα ελέγχου κατάβασης σε μεγάλες κατωφέρειες. Παρά τη διαφορά τιμής (που συμπεριλαμβάνει πάντως και αρκετά πλουσιότερο εξοπλισμό συνολικά), άποψή μας είναι ότι αξίζει να πάρει κανείς το αυτοκίνητο στην έκδοση Active Grip, εφ όσον πρόκειται να το χρησιμοποιεί και για ταξίδια και εκδρομές.

Από εκεί και πέρα, σε ό,τι αφορά την άσφαλτο, η συμπεριφορά του χαρακτηρίζεται από μια πολύ καλή ποιότητα κύλισης και μία άνεση σαφώς καλύτερη του μέσου όρου, στοιχείο προφανώς ιδιαίτερα σημαντικό για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Απλώς τα λάστιχα M+S είναι λίγο περισσότερο θορυβώδη από τα ασφάλτινα, όχι όμως υπερβολικά ώστε να γίνονται ενοχλητικά, ενώ από την άλλη πλευρά προσφέρουν βεβαίως το πλεονέκτημα της υποστήριξης και κάποιων εκτός δρόμου δυνατοτήτων για το αυτοκίνητο (γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι για την εκτός δρόμου κίνηση τα κατάλληλα λάστιχα είναι εξίσου σημαντικά με την τετρακίνηση).

Κι επειδή το 3008 είναι... Peugeot, η άνεση που προσφέρει συνδυάζεται με μία πολύ ασφαλή οδική συμπεριφορά, απολύτως προβλέψιμη, με προοδευτική υποστροφή στην πίεση και ουδέτερες αντιδράσεις, όπως και με κάπως αυξημένες κλίσεις στις στροφές λόγω ύψους, οι οποίες όμως δεν δημιουργούν φαινόμενα μεταφοράς βάρους.

Επίσης ικανοποιεί απολύτως το τιμόνι (που είναι αρκετά γρήγορο λόγω του μικρού μεγέθους του και γι αυτό χρειάζεται ένα μικρό χρόνο προσαρμογής, ώστε να μην κάνει ο οδηγός απότομες «τιμονιές»), ενώ αποτελεσματικά είναι και τα φρένα. Συνολικά, λοιπόν, πρόκειται για ένα ιδιαίτερα ευκολοδήγητο, ευχάριστο στην οδήγηση και ασφαλές αυτοκίνητο που, πιστό στην παράδοση της γαλλικής εταιρείας, προσφέρει ένα πολύ ισορροπημένο συνδυασμό άνεσης και καλής οδικής συμπεριφοράς, αυτό που είναι το ζητούμενο δηλαδή σε κάθε καλό οικογενειακό αυτοκίνητο.

Τιμολογιακά, το κόστος του αυτόματου Peugeot 3008 1.2 Puretech των 130 ίππων, ορίζεται στα 31.000 ευρώ (με Bonus Νίκης Peugeot). Ο εξοπλισμός είναι πλήρης περιλαμβάνοντας στάνταρ μεταξύ άλλων και το σύστημα Advanced Grip Control, που βελτιστοποιεί την πρόσφυση σε σαθρά εδάφη.
Εν τέλει, το αυτόματο Peugeot 3008 με τον 1.200άρη κινητήρα των 130 ίππων, είναι μια επιλογή αξίας. Το αυτόματο κιβώτιο «λύνει» τα χέρια του οδηγού στην πόλη, την ίδια στιγμή που ο «ψυχωμένος» 1.200άρης δεν απαιτεί κανέναν συμβιβασμό στο ταξίδι, ταιριάζοντας απόλυτα στα δεδομένα οικογενειακά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.199 cc
Ισχύς: 130 PS/5.500 rpm
Ροπή: 23.5 kgm/1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10.5 sec
Τελική ταχύτητα: 188 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5.5 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 127 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 152,4 €
Βάρος: 1.345 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.447/1.841/1.624 mm
Μεταξόνιο: 2.675 mm
Χώρος αποσκευών: 520 lt
Τιμή: 31.000€