Tο Swift εξακολουθεί να είναι ένα σούπερ μίνι με νεανικό χαρακτήρα, ευχάριστο στην οδήγηση, ευέλικτο στην πόλη, προσιτό σε τιμή και οικονομικό. Eξακολουθεί να είναι μικρότερο σε διαστάσεις από τα περισσότερα αυτοκίνητα της κατηγορίας, οπότε αναπόφευκτα δεν είναι από τα πιο ευρύχωρα, τώρα όμως οι χώροι του έχουν βελτιωθεί κι έχουν φτάσει σε αποδεκτά επίπεδα για τη «γενική χρήση» για την οποία αγοράζονται στις μέρες μας τα σούπερ μίνι. Βελτιωμένο ποιοτικά και καλά εξοπλισμένο, αποτελεί τελικά μία πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση. Με δεδομένη την ύπαρξη και μιας έκδοσης με χιλιάρη κινητήρα τούρμπο για όσους δίνουμε προτεραιότητα στις επιδόσεις, θα λέγαμε ότι αυτή η έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο CVT είναι τελικά η πιο ενδιαφέρουσα για το 1.2, προσφέροντας ξεκούραστη οδήγηση στην πόλη χωρίς να υποβαθμίζει τις επιδόσεις του αυτοκινήτου, χάρη στις πολλαπλές δυνατότητες ρύθμισης της λειτουργίας του CVT.

Οι επεμβάσεις στις διαστάσεις του αυτοκινήτου και στη σχεδίαση του εσωτερικού είχαν ως αποτέλεσμα καλύτερους χώρους για τους επιβάτες, που μπορεί να μην είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας, αλλά φιλοξενούν χωρίς πρόβλημα τέσσερις ενηλίκους. Ταυτόχρονα βελτιώθηκε και ο χώρος αποσκευών, που φτάνει τα 265 λίτρα, 54 περισσότερα από πριν. Έτσι βρίσκεται πλέον στο πλαίσιο της κατηγορίας, χωρίς βεβαίως να είναι και από τους μεγαλύτερους, εξυπηρετώντας όμως με επάρκεια τις ανάγκες των επιβατών. Ικανοποιητικοί επίσης είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό. Η θέση οδήγησης είναι ικανοποιητική και η εργονομία γενικά σωστή, θα παρατηρήσουμε μόνο ότι τα σκιάδια είναι μικρά (κάτι που φαίνεται περισσότερο όταν ο ήλιος είναι στο πλάι) και η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που σημαίνει ότι ενδεχομένως ορισμένοι οδηγοί δεν θα βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση τους βολεύει.

Σημαντικά βελτιωμένο ποιοτικά στην σχέση με τις παλιότερες γενιές του μοντέλου, το νέο Swift είναι καλά φτιαγμένο, με σωστή συναρμολόγηση και συνολικά προσεγμένη κατασκευή, χωρίς όμως πολυτέλειες, με σκληρά πλαστικά στο ταμπλό. Από την άλλη πλευρά σ αυτήν την αυτόματη έκδοση του 1.2, που κοστίζει 14.230 ευρώ, είναι στάνταρ το -ιδιαίτερα πλούσιο για μικρό αυτοκίνητο- δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού, στο οποίο περιλαμβάνονται ESP με hill holder, 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, κλιματισμός, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, αυτόματα φώτα, κάμερα οπισθοπορείας, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, ραδιο-CD με οθόνη αφής, Bluetooth, χειριστήρια στο τιμόνι και δυνατότητα σύνδεσης με smartphones, υπολογιστής ταξιδιού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.

Η τιμή του 1.2 με το χειροκίνητο κιβώτιο ξεκινάει από 11.830 ευρώ, με το βασικό επίπεδο εξοπλισμού, που δεν έχει ουσιαστικές ελλείψεις. Θα υπενθυμίσουμε επίσης ότι το αυτοκίνητο διαθέτει -ανάλογα με την έκδοση- περισσότερα και αναβαθμισμένα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας και οδηγικά βοηθήματα (π.χ. σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής, αυτόματη λειτουργία προβολέων, προσαρμοζόμενο cruise control κλπ.), μεταξύ των οποίων και ένα νέο σύστημα ανίχνευσης εμποδίων εμπρός και αυτόματου φρεναρίσματος για την αποφυγή σύγκρουσης, το οποίο χρησιμοποιεί δύο αισθητήρες, ώστε να καλύπτει όλες τις πιθανές συνθήκες κίνησης. Θα υπενθυμίσουμε επίσης, ότι το Swift καλύπτεται, όπως όλα τα Suzuki με 5ετή εγγύηση.

Facebook Comments