Επί ξυρού ακμής βρίσκονται δυνητικοί επενδυτές καθώς και Eυρωπαίοι παρατηρητές που έχουν στο μικροσκόπιο την πορεία των μεταρρυθμίσεων εξαιτίας του κλίματος… ραθυμίας που επικρατεί στην κυβέρνηση για την τελεσφόρηση αποκρατικοποιήσεων.

Το εκρηκτικό κοκτέιλ εντυπώσεων -που διαμορφώνει η ευφορία της «αλμυρής» εξόδου στις αγορές, η αύξηση του κατώτατου μισθού, σε συνδυασμό με τη συμφωνία των Πρεσπών- έχει φέρει εμφανώς σε δεύτερη μοίρα τις κυβερνητικές υποχρεώσεις αναφορικά με τους στόχους των αποκρατικοποιήσεων.

Τα παραπάνω γεγονότα σε συνδυασμό με τις ιδεοληψίες στελεχών -όπως για παράδειγμα συμβούλων στο υπουργείο Ναυτιλίας που κληρονομήθηκαν από προηγούμενο υπουργό του ΣΥΡΙΖΑ- έχουν εκτροχιάσει το πλάνο του 2018 με αποτέλεσμα ο στόχος των 2 δισ. ευρώ να χαθεί.

Ειδικότερα, μολονότι υπογράφηκε η σύμβαση επέκτασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος», εκκρεμεί η υποβολή της σύμβασης προς κύρωση στη Βουλή. Ως εκ τούτου αφενός δεν έχει εισπραχθεί 1,385 δισ. ευρώ, αφετέρου δεν μπορεί να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την πώληση του 30%, που αναμένεται να προσελκύσει σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον.

Επίσης δεν έχει κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο από το υπουργείο Ναυτιλίας που θα επιτρέπει τις υποπαραχωρήσεις λιμενικών δραστηριοτήτων στους 10 Οργανισμούς Λιμένος. Αν δεν κυρωθεί το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου από τη Βουλή, δεν μπορεί να ξεκινήσει κανένας διαγωνισμός. Οπως είναι γνωστό, θα δοθεί προτεραιότητα στα λιμάνια Καβάλας και Αλεξανδρούπολης, τα οποία θα βγουν ξεχωριστά.

Ακολούθως δεν έχει κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο που θα διασπά τη ΔΕΠΑ σε δύο δραστηριότητες, εμπορία και υποδομές. Οπως έχει γράψει ο «Ε.Τ.» της Κυριακής, αυτός ο εταιρικός μετασχηματισμός της ΔΕΠΑ είναι απαραίτητος για να προχωρήσουν στη συνέχεια δύο διαγωνισμοί, δηλαδή: η πώληση του 50,1% της εταιρίας εμπορίας και του 14% της εταιρίας υποδομών, στην οποία το Δημόσιο θα κρατήσει το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών.

Στη ΔΕΠΑ Υποδομών θα ανήκουν το 100% της ΕΔΑ Αττικής, το 51% της ΕΔΑ Θεσσαλίας-Θεσσαλονίκης, η 100% θυγατρική ΔΕΔΑ που είναι υπεύθυνη για την υπόλοιπη Ελλάδα και η 100% θυγατρική στην οποία θα ανήκουν οι συμμετοχές της ΔΕΠΑ στα διεθνή projects (αγωγοί IGB, East Med, IGI Poseidon, FSRU Αλεξανδρούπολης κ.λπ.).

Την ίδια ώρα δεν έχει εγκριθεί από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ) το Επιχειρησιακό Σχέδιο του Ταμείου γεγονός που επεκτείνει την καθυστέρηση στη λήψη αποφάσεων και ενεργειών από πλευράς ΤΑΙΠΕΔ.

Facebook Comments