Το Micra της δοκιμής μας αποτελεί από μόνο του μια καινοτομία για τη Nissan και το συγκεκριμένο μοντέλο, μιας και είναι ιστορικά το πρώτο Micra που εφοδιάζεται με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης. Πρόκειται για τον τρικύλινδρο των 898 κ.εκ., ο οποίος είναι πολύ «ζωντανός» από το φάσμα των μεσαίων στροφών και προς τα πάνω, χαρίζοντας επιτάχυνση από στάση σε περίπου 12’’, ενώ η τελική ταχύτητα είναι της τάξης των 175 χιλιομέτρων. Με λίγα λόγια πολύ καλές τιμές για «εννιακοσάρι», αν και θα θέλαμε να ήταν κάπως πιο… πρόθυμος και στις χαμηλές στροφές, μιας και μέχρι τις 2.250 σ.α.λ., οπότε και «ξυπνάει» το turbo για τα καλά, θα έλεγε κανείς πως είναι πάλλον υποτονικός. Στη βάση της γκάμας βρίσκεται ένας ατμοσφαιρικός κινητήρας, ενώ μετά ακολουθεί ο 3κύλινδρος 900άρης των 90 ίππων.).Για το Micra λοιπόν η ελληνική αντιπροσωπεία , ακολούθησε την ίδια λύση που είχε εφαρμόσει στο παρελθόν στις περιπτώσεις των βενζινοκίνητων JukePulsar και Qashqai με τον 4κύλινδρο 1.200άρη κινητήρα.

H παράλληλη τοποθέτηση ενός δεύτερου εγκεφάλου, ακολουθείται και στην προκειμένη περίπτωση του λιλιπούτειου 3κύλινδρου υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα των 898 κ.εκ. Το αποτέλεσμα στο Micra 0.9T 108ps είναι μια αύξηση στην ισχύ κατά 18 ίππους (από τους 90 αυξάνεται στους 108) και στη ροπή κατά 25 Nm (από 140 ανεβαίνει στα 165). Στο βελτιωμένο μοντέλο o κινητήρασ να δείχνει ότι ξυπνάει λίγο μετά τις 2.000 σ.α.λ., και έτσι πλέον ο οδηγός περιορίζει τα κατεβάσματα, οδηγώντας πιο συχνά με μία σχέση πάνω. Ακόμα και έτσι, πάντως, η μέγιστη ροπή των 165 Nm αποδίδεται στις 2.700 σ.α.λ., ένα όριο αισθητά υψηλότερο από αυτό των περισσότερων σύγχρονων ανταγωνιστών με μικρούς υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες. Η επιπλέον απόδοση έχει θετική επίδραση σε όλες τις επιδόσεις, καθώς οι χρόνοι που καταγράψαμε στην ευθεία των μετρήσεων είναι βελτιωμένοι, σε ό,τι αφορά τόσο την επιτάχυνση από στάση όσο και τις ρεπρίζ, όπως μπορείτε να δείτε στον πίνακα που παραθέτουμε.

Αυτά έχουν αντίκτυπο και στο θέμα της κατανάλωσης. Καθώς λοιπόν ο οδηγός δε χρειάζεται να ζορίζει τον κινητήρα, η μέση κατανάλωση πλέον έχει μειωθεί κατά περίπου 1 λίτρο, και κυμαίνεται γύρω στα 7,5 λίτρα/100 χλμ. Η μείωση στις εκπομπές CO2 δεν οφείλεται βεβαίως στη βελτίωση, αλλά στο μέγεθος των τροχών, καθώς το μοντέλο των 90 ίππων που είχαμε δοκιμάσει φορούσε 17άρηδες τροχούς, ενώ αυτοί του βελτιωμένου μοντέλου ήταν 1 ίντσα μικρότεροι.

Πολύ καλή είναι η συνεργασία του με το κιβώτιο ταχυτήτων των πέντε σχέσεων, στο οποίο ο οδηγός θα καταφύγει όταν οι στροφές… πέσουν. Ναι, θα θέλαμε και μια έκτη σχέση στο κιβώτιο, όμως η λειτουργία του είναι εύρυθμη και, το σημαντικότερο, συμβάλλει στο να διατηρείται σε υψηλό επίπεδο η οικονομία. Για του λόγου το αληθές, η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας δεν ξεπέρασε τα 6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, ενώ οι εκπομπές ρύπων είναι της τάξης των 99 γραμμαρίων, όπερ σημαίνει πως με την ισχύουσα νομοθεσία πληρώνει τέλη κυκλοφορίας μόλις 89 ευρώ.

Στο δρόμο, η ακαμψία του πλαισίου είναι εκείνη που εντοπίζεις πιο έντονα με το «καλημέρα». Γεγονός που επιτρέπει ένα σωστό σετάρισμα στην ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης, ακόμη και για οδηγούς με περισσότερες απαιτήσεις. Οι περισσότεροι χρήστες πάντως, θα εκτιμήσουν τα νέα δεδομένα στα επίπεδα της άνεσης συγκριτικά με πριν, διαγράφοντας τη σχέση με την προηγούμενη γενιά. Ώριμο πάτημα, ουδέτερες αντιδράσεις αν επιμείνεις στην πίεση, προβλεψιμότητα όταν το παρακάνεις ή ξεχνάς το μέτρο. Το Micra «κλείνει» περισσότερο προς τα αυτοκίνητα που θέλεις να οδηγείς στην κατηγορία, με σχετικά άμεσες αντιδράσεις, ικανοποιητικό σε πληροφόρηση σύστημα διεύθυνσης και αποτελεσματικά φρένα, παρά σε εκείνα που θα τα επιλέξεις για την άνεση που παρέχει η ανάρτηση τους. Όλα έχουν το τίμημά τους, οι σφιχτές ρυθμίσεις ευνοούν ένα πιο νεανικό κοινό, συγκριτικά με άλλους ανταγωνιστές στην κλάση που ρίχνουν μεγαλύτερο βάρος στο «εμπεριστατωμένο» φιλτράρισμα του οδοστρώματος. Υπό πίεση οι κλίσεις του αμαξώματος σε δρόμους με συνεχείς στροφές είναι ανεπαίσθητες και η συνολική κατευθυντικότητα πολύ καλή.


Απ’ όποια πλευρά κι αν το δεις είναι όμορφο. Αντικειμενικά. Οι Ιάπωνες ενσωμάτωσαν και στο νέο Micra τη σχεδιαστική φιλοσοφία με τη μάσκα τύπου «V», με συνέπεια με το που το βλέπεις από μακριά να καταλαβαίνεις ότι είναι Nissan. Πάμε στο πλαϊνό. Τι κι αν το νέο Micra είναι αποκλειστικά πεντάθυρο; Οι γραμμές παραπέμπουν σε έξυπνο τρίθυρο, με τις χούφτες των πίσω θυρών να είναι κρυμμένες, ενώ η μαύρη επιφάνεια στην πίσω κολώνα δημιουργεί την εντύπωση πως η οροφή αιωρείται. Σημαντικό πως ο αεροδυναμικός συντελεστής είναι μόλις 0,29!

Οι χώροι είναι άφθονοι για τους εμπρός επιβάτες, στο πίσω κάθισμα θα βολευτούν άνετα δύο ενήλικες ανεξάρτητα από τη σωματοδομή τους, ενώ εάν είναι λίγο πιο μικρόσωμοι, θα δημιουργηθεί χώρος και για τρίτο επιβάτη πίσω. Πολλές κι εύχρηστες είναι οι θήκες για μικροαντικείμενα εμπρός και πίσω, μεγάλος, πλήρως εκμεταλλεύσιμος ο χώρος αποσκευών των 300 λίτρων, ενώ ακόμα και τα… 17 κουμπιά στο flat bottomed τιμόνι είναι σωστά τοποθετημένα και δεν χρειάζεται ο οδηγός παρά ελάχιστα λεπτά για να εξοικειωθεί απόλυτα με τις λειτουργίες τους.

Στο εσωτερικό υπήρξε… επανάσταση! Η απτή ποιότητα εκτοξεύτηκε, συγκριτικά με την τέταρτη γενιά, μιας και πέραν των πολύ καλών υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί, κορυφαίου επιπέδου είναι η συναρμογή, η εργονομία, αλλά και η εικαστική σύλληψη! Το ταμπλό είναι πανέμορφο, με τη διχρωμία στη μαλακή επένδυση να το κάνει ξεχωριστό. Ενσωματώνει το σύστημα infotainment, το οποίο είναι εύκολο στον χειρισμό, αν και θα θέλαμε να το είχαν αναβαθμίσει οι Ιάπωνες ως προς το κομμάτι των γραφικών.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: Πετρελαίου, 898 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 90 hp/5.500 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 140 Nm/2.250 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Ταμπούρα

Επιτάχυνση 0-100: 12,1’’

Τελική ταχύτητα: 175 χλμ

Χώρος αποσκευών: 300 lt

Ρεζερβουάρ: 41 lt

Κατανάλωση (μικτή): 4,4 Lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 99 γρ

Τιμή: 14.090 ευρώ

Facebook Comments