'

Δοκιμάζουμε το Kia Stonic 1.0 T-GDi

Σάλτας Νίκος

Δοκιμάζουμε το Kia Stonic 1.0 T-GDi , ειδήσεις από την ελλάδα, ειδησεις τωρα ελλαδα, τα τελευταια νεα τωρα, τηλεοραση, live tv, live streaming, web tv

To KIA Stonic Δείχνει να κατέχει το φουλ πακέτο. Μοναδική σχεδίαση, 1.000άρη turbo κινητήρα και φυσικά crossover υπηκοότητα. Έχει δυναμικό εμπρός μέρος αλλά και έντονες γραμμές. Η θέση οδήγησης είναι χαμηλή όπως και σε ένα hatchback και η ανάρτηση είναι σχετικά σφιχτή. Έχει μειωμένες κλίσεις στις στροφές και μια πιο σπορ αίσθηση σε άμεση σύγκριση με μοντέλα του ανταγωνισμού. Στον ανοιχτό δρόμο το αυτοκίνητο είναι ευχάριστο και θα διανύσει μεγάλες αποστάσεις άνετα. 

Από πλευράς εκδόσεων υπάρχουν τρεις επιλογές: Inmotion, Uptown και Premium. Από τη βασική έκδοση ο εξοπλισμός διαθέτει ηχοσύστημα με οθόνη αφής 7’’ και Apple Car Play, ράγες οροφής και όλο αυτό το off road παρουσιαστικό με ποδιές και μαρσπιέ. Η έκδοση Uptown της δοκιμής μας έχει ακόμη ζάντες αλουμινίου 17’’, φώτα LED ημέρας, φώτα στροφής, προβολείς ομίχλης, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων στο εσωτερικό. Οι τιμές για την έκδοση με τον 1000άρη turbo των 120 ίππων ξεκινούν από 17.100 ευρώ.Επίσης για να ανέβεις επίπεδο εξοπλισμού και να πας στην EX Premium δίνεις μόνο 600 ευρώ παραπάνω και παίρνεις συν αυτόματο κλιματισμό, Cruise Control, αισθητήρες παρκαρίσματος, κάμερα οπισθοπορείας, θύρα USB για τους πίσω επιβάτες, αυτόματους υαλοκαθαριστήρες και άλλα. Αν θές και βοηθήματα ενεργητικής ασφάλειας όπως προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, αυτόματη μεγάλη σκάλα φώτων, αυτόνομο φρενάρισμα κ.α. πρέπει να δώσεις άλλα 1000 ευρώ για το πακέτο ενεργητικής ασφάλειας ανεξαρτήτου έκδοσης. Όσο για την διχρωμία στο αμάξωμα, αυτή την πληρώνεις 100 ευρώ περισσότερα απο ότι το μεταλικό χρώμα, φτάνοντας τα 500.

Σηκώνοντας το καπό του Stonic συναντάμε τον 1.000άρη 3κύλινδρο, turbo (με άμεσο ψεκασμό) κινητήρα απόδοσης 120 ίππων και 172 Nm ροπής. Το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο, πετυχαίνει αρκετά καλές επιδόσεις όπως το 0-100 σε μόλις 9.8 και τελική στα 184χλμ. κρατώντας παράλληλα την κατανάλωση σε πολύ καλά επίπεδα. Παρά τα 5 λτ. που υπόσχεται η εταιρία, μετρήσαμε 6.7 λτ./100χλμ. δίνοντας και πάλι τα συγχαρητήρια στο Stonic.

Πολιτισμένη λειτουργία, χωρίς να γίνεται τραχύς ακόμη και με ψηλές στροφές ενώ δίνει πολύ καλές επιταχύνσεις καθώς συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξη ταχυτήτων με κοντές τις πρώτες και μακριές την πέμπτη και έκτη, διότι έχουμε να προσέξουμε οικονομία και ρύπους και εκεί οι οδηγίες δεν αστειεύονται και πολύ καλά κάνουν. Οι αναρτήσεις είναι τύπου Μακ Φέρσον και την επιβράδυνση αναλαμβάνουν δισκόφρενα με τα εμπρός αεριζόμενα.

Οδική συμπεριφορά

Οδηγώντας το Kia Stonic, αμέσως εκτιμάς το πραγματικά γρήγορο τιμόνι, το οποίο σε συνδυασμό με την ανταπόκριση του μπροστινού μέρους σε κάθε στροφή, επιτρέπουν στον οδηγό τον απόλυτο έλεγχο. Ένα ευέλικτο σύνολο, το οποίο συνδυάζεται και με εξαιρετικά φρένα και με μία αρκετά (για την κατηγορία) σφικτά ρυθμισμένη ανάρτηση. Βέβαια, η τελευταία με τη σειρά της, μπορεί να παρέχει καλύτερο στήσιμο, μα δεν καταφέρνει να φιλτράρει όλες τις εγκάρσιες ανωμαλίες επιτυχώς. Τα 183 χλστ. απόστασης από το έδαφος, είναι σε θέση να οδηγήσουν οδηγό και επιβάτες σε κάθε είδους πατημένη δασική ή χωμάτινη διαδρομή, εάν αναζητήσουν μία light off road διαδρομή.

Το μήκους 4.140 χλστ. αμάξωμα του Kia Stonic χαρακτηρίζεται από την πιο πιπεράτη και μυώδη σχεδιαστική γραμμή του, σε σχέση με το ομόσταυλο Rio, και δίνει περισσότερο χρώμα σε μία «σοβαρή» κατηγορία. Η διχρωμία οροφής-αμαξώματος το κάνει να ξεχωρίζει, ενώ η παρουσία 17άρας ζάντας μαζί με τα 183 χλστ. απόστασης από το έδαφος, του δίνουν το πάσο για την hot κατηγορία των crossover. Προφυλακτήρας και φωτιστικά σώματα παραμένουν μοντέρνα χωρίς να καταφεύγουν σε ακρότητες, δίνοντας κίνητρο σε αγοραστές από όλα τα target groups.

Εσωτερικό-χώροι: Απλό, λειτουργικό και λίγο πιο μεγάλο από το Rio
Ο εσωτερικός διάκοσμο τους Stonic πατάει πάνω στο Rio ενώ ξεχωρίζει, χάρη στην οριζόντια διχοτόμηση του ταμπλό. Μία έγχρωμη οθόνη στο πάνω μέρος, διακόπτες στο κάτω μέρος και αρκετός καθαρός χώρος χωρίς κουμπιά και εσοχές. Διαθέτει την απλότητα που χρειάζεται ένα crossover εν τέλει. Τα πλαστικά είναι σκληρά, αλλά καλοφινιρισμένα και κυρίως γερά συναρμολογημένα. Στον τομέα των χώρων, δεν υπάρχουν θαύματα, καθώς 4 επιβάτες θα βολευτούν απλά με άνεση, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι απλά ικανοποιητικός στα 352 λτ. 

Ο εξοπλισμός πλούσιος από την βασική έκδοση και οι χώροι άκρως ικανοποιητικοί για την κατηγορία που σημαίνει ότι τέσσερις επιβάτες αλλά και πέντε για μεσαίες αποστάσεις θα μετακινηθούν χωρίς κανένα πρόβλημα. Ικανοποιητικός και ο χώρος αποσκευών με 352 λίτρα σε δύο επίπεδα αφού λείπει η ρεζέρβα που αντικαθίσταται από κιτ επισκευής.