Είναι ευτυχής συγκυρία για τη Volvo το γεγονός ότι σε μια εποχή που η ζήτηση για τα μικρομεσαία αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου αυξάνεται εκθετικά, κατάφερε να παρουσιάσει ένα αυτοκίνητο που είναι πολύ καλό λειτουργικά και ποιοτικά, ιδιαίτερα ασφαλές και άνετο, αλλά ταυτόχρονα έχει και σχήμα που ξεχωρίζει και φαίνεται να είναι ιδιαίτερα ελκυστικό για μεγάλη μερίδα του κοινού. Η πορεία του στην αγορά δείχνει να επιβραβεύει αυτόν τον πετυχημένο συνδυασμό (τηρουμένων των αναλογιών στην Ελλάδα, όπου η υψηλή φορολογία ανεβάζει την τιμή του σε ύψη που περιορίζουν αρκετά το κοινό του).

Με δεδομένο ότι πολλά premium SUV δεν αγοράζονται για τις ικανότητες κίνησής τους εκτός δρόμου, αλλά για να γράφουν πολλά και ξεκούραστα χιλιόμετρα στην άσφαλτο, κάποια οικονομική εκδοχή τους με κίνηση εμπρός είναι συχνά η προτιμότερη της γκάμας. Στην περίπτωση του Volvo XC40, η έκδοση D3 θέτει σοβαρή υποψηφιότητα γι’ αυτή τη θέση.

Σύμφωνα με την ονοματολογία της Volvo, ο κωδικός D3 μεταφράζεται σε ένα δίλιτρο, 4κύλινδρο κινητήρα ντίζελ με ένα τούρμπο, αντί για τα δύο των εκδόσεων D4, που αποδίδει 150 PS και 32,6 kgm. Πρόκειται για το XC40 με τη μεγαλύτερη ποικιλία συστημάτων μετάδοσης, αφού διατίθεται με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο και κίνηση εμπρός ή τετρακίνηση, και στους τέσσερις πιθανούς συνδυασμούς. Εδώ δοκιμάζουμε το προσθιοκίνητο, με αυτόματο 8άρι κιβώτιο Geartronic και έναν κοντό επιλογέα που κινείται χωρίς το πάτημα κάποιου πλήκτρου. Μια ακόμη ιδιαιτερότητά του είναι το ότι χρειάζεται δύο κινήσεις για τη μετάβαση από D σε R και αντίστροφα, αφού με μία μένει στο «νεκρό». Σε προβληματίζει στα πρώτα παρκαρίσματα, αλλά συνηθίζεται γρήγορα.

Τα αυτοκίνητα της κατηγορίας είναι πλέον αρκετά μεγάλα για να προσφέρουν άνετους χώρους για τέσσερα άτομα και να ανταποκρίνονται πολύ καλά στο ρόλο του οικογενειακού αυτοκινήτου για τον οποίο προορίζονται. Δεν ήταν λοιπόν έκπληξη για μας οι πολύ καλοί χώροι του XC40, στο οποίο θα μεταφερθούν άνετα τέσσερις ενήλικοι ακόμα και σε ένα ταξίδι. Τις ανάγκες τους θα καλύψει και ο χώρος αποσκευών, που δεν είναι μεν ο κορυφαίος της κατηγορίας, αλλά είναι αρκετά μεγάλος, με χωρητικότητα 460 λίτρων, όπως επίσης και αρκετά πρακτικός λόγω των δυνατοτήτων διαμόρφωσης που προσφέρει το «σπαστό» δάπεδό του. Την καλή εικόνα συμπληρώνει ο μεγάλος αριθμός από κάθε είδους αποθηκευτικούςχώρους που υπάρχει στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Τη σημασία που έχει δοθεί στην λεπτομέρεια τονίζει και η ύπαρξη… κάδου απορριμμάτων με καπάκι που κλείνει αυτόματα στην κεντρική κονσόλα πίσω από τον επιλογέα ταχυτήτων. Ακόμα καλύτερη είναι η εικόνα για την ποιότητα και τον διάκοσμο του εσωτερικού, που είναι πολύ υψηλού επιπέδου, επιβεβαιώνοντας τη θέση της Volvo ανάμεσα στους “premium” κατασκευαστές.
 
Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, οι δυνατότητες ρυθμίσεων καθίσματος και τιμονιού επιτρέπουν σε κάθε οδηγό να βρει με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει (στη συγκεκριμένη έκδοση υπάρχει στάνταρ και δυνατότητα ηλεκτρικής ρύθμισης της οσφυϊκής στήριξης στο κάθισμα) και γενικά η εργονομία είναι σωστή και διευκολύνει τη χρήση του αυτοκινήτου. Η μεγάλη κάθετη κεντρική οθόνη αφής, επιπέδου ταμπλέτας, από την οποία μπορεί κανείς να χειριστεί τις περισσότερες λειτουργίες του αυτοκινήτου, βρίσκεται βεβαίως μέσα στο πνεύμα της εποχής, θα λέγαμε όμως ότι ο χειρισμός όλων των λειτουργιών που προσφέρει χρειάζεται μεγαλύτερη εξοικείωση σε σύγκριση με τα παραδοσιακά χειριστήριο και διακοπές, καθώς μάλιστα αυτές λειτουργίες γίνονται πια όλο και περισσότερες. 

Το XC40 νιώθει άνετα στην πόλη, χάρη στο πανάλαφρο τιμόνι που «κόβει» αρκετά και στην ανάρτηση που στρογγυλεύει τις λακκούβες. Βρίσκεται όμως στο στοιχείο του στον ανοιχτό δρόμο. Ο αεροδυναμικός θόρυβος είναι πολύ περιορισμένος, ενώ ο κινητήρας, που έχει ακριβώς 2.000 rpmστα 130 km/h, δεν ακούγεται καθόλου και σε αυτή την ταχύτητα καταναλώνει ελάχιστα πάνω από 7 lt/100 km. Ταξιδεύει ξεκούραστα, με το πλαίσιο να μένει ακλόνητο στον πλευρικό άνεμο και στις αλλαγές οδοστρώματος.

Ο εξοπλισμός της βασικής έκδοσης (€37.600) είναι πλούσιος, διαθέτοντας μεταξύ άλλων επτά αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας, αποφυγή μετωπικής σύγκρουσης, infotainment 9”, ψηφιακό καντράν 12,3”, εμπρός φώτα LED και αυτόματο κλιματισμό. Και γίνεται ακόμα πλουσιότερος στην έκδοση Momentum της δοκιμής (€42.506) με αισθητήρες παρκαρίσματος, ηλεκτρική ρύθμιση στήριξης μέσης, φωτοχρωματικούς και ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες, ηχοσύστημα High Performance με οκτώ ηχεία, Drive Modes, ζάντες 18″ κ.ά. Έτσι, και αυτό το XC40 προσφέρει περισσότερα απ’ ό,τι ο ανταγωνισμός στα ίδια χρήματα.

Η μέση κατανάλωση των 7,7 lt/100 km είναι κι αυτή ανταγωνιστική. Ο πιο δύσκολος αντίπαλος για το XC40 D3 είναι το ομόσταυλο, βενζινοκίνητο Τ3, που μπορεί να καίει 1,5 lt/100 km παραπάνω αλλά κοστίζει και τουλάχιστον €7.000 λιγότερο (αναλόγως έκδοσης). Εκείνο δεν διατίθεται όμως με το αυτόματο 8άρι κιβώτιο, που τόσο πολύ ταιριάζει στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 1.969 κ.εκ.

Ισχύς: 150 PS/3.750 rpm

Ροπή: 32,6 kgm/1.750 rpm

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων

Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,2 sec

Τελική ταχύτητα: 200 km/h

Μεικτή κατανάλωση: 5 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)

Εκπομπές CO2: 131 gr/km

Τέλη κυκλοφορίας: 160 €

Βάρος: 1.620 kg

Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.425/1.863/1.652 mm

Μεταξόνιο: 2.700 mm

Χώρος αποσκευών: 460 lt

Τιμή Από €37.600 (D3 Geartronic)

 

Facebook Comments