Δοκιμή Suzuki Vitara - 1.0 Boosterjet

Σάλτας Νίκος

Δοκιμή Suzuki Vitara - 1.0 Boosterjet, ειδήσεις από την ελλάδα, ειδησεις τωρα ελλαδα, τα τελευταια νεα τωρα, τηλεοραση, live tv, live streaming, web tv
H Suzuki με το νέο Vitara 1.0 boosterjet, έχει μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα πρόταση προς το κοινό, που επιθυμεί ένα υπερυψωμένο αυτοκίνητο που μοιάζει με εκτός δρόμου, χωρίς να έχει βλέψεις για κίνηση εκτός ασφάλτου και χωρίς να επιθυμεί να επιβαρυνθεί με το πρόσθετο κόστος (κυρίως σε αγορά και λιγότερο σε χρήση) που συνεπάγεται η τετρακίνηση. Ένα μικρό αυτοκίνητο «τύπου SUV» που προσφέρει μεταφορικές δυνατότητες μικρομεσαίου οικογενειακού, έχει ανταγωνιστική τιμή, πλήρη εξοπλισμό, χαμηλή κατανάλωση και είναι καλοφτιαγμένο, ευκολοδήγητο και πολιτισμένο στο δρόμο.

Χωρίς να ξεφεύγει σε μέγεθος από το πλαίσιο της μικρομεσαίας κατηγορίας (μήκος 4,175 μ.), το Vitara προσφέρει επαρκείς χώρους για τέσσερα άτομα κι ένα καλό χώρο αποσκευών 375 λίτρων. Είναι, λοιπόν, χώροι καλού μικρομεσαίου οικογενειακού και το αυτοκίνητο μπορεί να παίξει αυτόν το ρόλο πολύ καλά, χωρίς να δημιουργεί την αίσθηση συμβιβασμού. Πολύ καλοί είναι επίσης και χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό του, ενισχύοντας μία εικόνα πρακτικότητας που σίγουρα ταιριάζει σ ένα αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου. Το εσωτερικό είναι καλά φτιαγμένο, με καλή ποιότητα συναρμολόγησης και σαφώς λειτουργικό, ενώ μετά την ανανέωση είναι βελτιωμένο και σε επίπεδο υλικών και συνολικής αίσθησης, με μαλακό πλαστικό π.χ. στο επάνω μέρος του ταμπλό, που προσφέρει μία ακόμα πιο ποιοτική εικόνα. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, υπάρχουν πολλές ρυθμίσεις για το κάθισμα και το τιμόνι, αλλά η ρύθμιση της πλάτης είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής. Η τιμή του αυτοκινήτου είναι πολύ ανταγωνιστική, ξεκινώντας από 15.990 ευρώ με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 7 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, υπολογιστή ταξιδιού, ραδιο-CD με θύρα USB, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών και σύστημα start-stop. Θα σημειώσουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας (υπάρχει «κιτ» επισκευής).

Κινητήρας-κιβώτιο

O 3κύλινδρος χιλιάρης βενζινοκινητήρας με τον άμεσο ψεκασμό και το τούρμπο, που αποδίδει 112 ίππους, είναι γνωστός μας ήδη από τη δοκιμή του Swift, αλλά στο Vitara πραγματικά εντυπωσιάζει, γιατί είναι μεγαλύτερο και βαρύτερο αυτοκίνητο και παρ όλα αυτά το κινεί με τη μεγαλύτερη ευκολία, προσφέροντας όχι μόνο αξιοπρεπέστατες επιδόσεις και την ανάλογη ενεργητική ασφάλεια, αλλά και εντυπωσιακή οικονομία. Το αυτοκίνητο με αυτόν είναι πολύ πιο ζωντανό σε σύγκριση με τον ατμοσφαιρικό 1.6, έχοντας μεν την ίδια επιτάχυνση από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 11,5), αλλά καλύτερες ενδιάμεσες επιταχύνσεις και καλύτερη απόκριση, χάρη στη μεγαλύτερη ροπή που προσφέρει το τούρμπο, η μέγιστη τιμή της οποίας μάλιστα αποδίδεται από πολύ χαμηλά (από τις 2.000 ως τις 3.500 στροφές). Έτσι το αυτοκίνητο οδηγείται εύκολα στην κίνηση της πόλης και μπορεί να ακολουθήσει αρκετά σβέλτους ρυθμούς στο ταξίδι, παρά το γεγονός μάλιστα ότι το -εύχρηστο- χειροκίνητο κιβώτιο έχει μόνο 5 σχέσεις. Ταυτόχρονα Η κατανάλωση είναι πραγματικά πολύ χαμηλή -αισθητά χαμηλότερη από το 1.6- αφού μπορεί στην πόλη να συγκρατηθεί εύκολά γύρω στα 7,5 λίτρα/100 χλμ., ενώ σε ταξίδι που έκανε , με ρυθμούς... όχι και πολύ αργούς η μέση κατανάλωση ήταν μόνο 6,6 λίτρα/100 χλμ.

Η σταθερότητα του Vitara στον δρόμο είναι πολύ καλή και η συμπεριφορά του αρκετά ακριβής, ακόμα και σ αυτήν την προσθιοκίνητη έκδοση, η οποία απλώς εμφανίζει στην πίεση την υποστροφή λίγο νωρίτερα από την τετρακίνητη, πάντα όμως προοδευτικά και ελεγχόμενα και χωρίς αυτή να μετατρέπεται εύκολα σε υπερστροφή αν ο οδηγός αφήσει απότομα το γκάζι. Η απόκριση στις εντολές του οδηγού είναι ικανοποιητική, η ποιότητα κύλισης πολύ καλή και συνολικά το αυτοκίνητο είναι ιδιαίτερα ευκολοδήγητο και ευχάριστο στο δρόμο. Φυσικά ως υπερυψωμένο SUV (η απόστασή του από το έδαφος φτάνει τα 18,5 εκατοστά) γέρνει περισσότερο από ένα σεντάν, αλλά προφανώς ένα τέτοιο αυτοκίνητο δεν διεκδικεί σπορ χαρακτήρα. Το τιμόνι είναι ένας καλός συμβιβασμός σε αίσθηση για το διπλό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, που προσφέρεται και σε τετρακίνητη έκδοση για χρήση εκτός δρόμου, και είναι απολύτως αποδεκτό στην άσφαλτο, ενώ απολύτως ικανοποιητικά είναι και τα φρένα. Τέλος, η άνεση βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα για την κατηγορία.