Το νέο Swift Sport έχει καλύτερες επιδόσεις και περισσότερο ραφινάρισμα από ποτέ, χωρίς να χάσει αξιοσημείωτο κομμάτι από τον απόλυτα εστιασμένο στο στρίψιμο σπορ χαρακτήρα του. Η τσιμπημένη τιμή υποστηρίζεται από κορυφαίο εξοπλισμό. Οι βασικές αλλαγές είναι το σπόιλερ οροφής, οι δύο εξατμίσεις στον πίσω προφυλακτήρα και οι 17άρες ζάντες, ντυμένες με λάστιχα 195/45. Διαφορά έχει και ο εμπρός προφυλακτήρας, που έχει αυξήσει το μήκος κατά 5 cm στα 3,89 m. Το πλάτος και το ύψος δεν έχουν αλλάξει, ούτε το μεταξόνιο των 2,45 m. Τελευταίο αισθητικό στοιχείο που κάνει το Swift Sport να ξεχωρίζει είναι οι αλουμινένιες ζάντες 17 ιντσών.

Στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι και πάλι λίγες αλλά στοχευμένες με το κόκκινο χρώμα να δίνει τον τόνο. Σε αυτό το μοτίβο ξεχωρίζουν το στροφόμετρο, η διακόσμηση του πίνακα οργάνων και οι ραφές των καθισμάτων. Σημεία προσοχής αποτελούν το δερμάτινο τριάκτινο τιμόνι, η οθόνη 7 ιντσών του συστήματος infotainment και τα μονοκόμματα μπάκετ καθίσματα στα οποία το σώμα εφάπτεται καλά απολαμβάνοντας επαρκή στήριξη ακόμα και σε έντονο ρυθμό.

Τα σπορ καθίσματα είναι μάλλον ψηλά τοποθετημένα μα στηρίζουν πολύ σωστά το σώμα, οπότε όλοι θα βολευτούν χωρίς πρόβλημα. Ειδικά από τη στιγμή που το τιμόνι έχει ιδανική διάμετρο και τηλεσκοπική ρύθμιση.Αν και λίγους κατόχους Swift Sport ενδιαφέρει πραγματικά αυτή η πληροφορία, η πρακτικότητα και η ορατότητα είναι πολύ καλές, οι χώροι επαρκείς για τέσσερις επιβάτες κανονικού αναστήματος και για τις αποσκευές υπάρχουν 265 lt, με ψηλό ομολογουμένως κατώφλι.

Κάτω από το καπό υπάρχει υπερτροφοδοτούμενο σύνολο βενζίνης 1.400 κ.εκ. απόδοσης 140 ίππων με ροπή 230 Nm που συνδυάζεται με 6άρι κιβώτιο. Πριν σχολιάσετε εάν είναι πολλά ή λίγα τα άλογα να σας αναφέρουμε μια άλλη παράμετρο που παίζει σημαντικό ρόλο στην οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Τα κιλά. Το Swift Sport πάνω στη ζυγαριά σταματάει την ένδειξη μέτρησης στα 970 κιλά. Ο παράγοντας αυτός παίζει πολύ σημαντικό ρόλο σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις αφού για τα 0-100 χλμ./ώρα ο χρόνος είναι 8.1 δευτ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 210 χλμ./ώρα.

Βάζοντας μπροστά τον κινητήρα ακούγεται ένας όμορφος ήχος. Ο τρόπος που ξεδιπλώνει την ισχύ του είναι υπέρ το δέον γραμμικός, ωστόσο από αποτέλεσμα σκίζει και η επιτάχυνση είναι αληθινά μεστή. Με τη βοήθεια ενός κοντού και σφιχτού σε κλιμάκωση κιβωτίου έξι ταχυτήτων, που έχει σκληρό μα πάντα θετικό κούμπωμα, το Swift Sport κάνει 0-100 km/h σε 7,5” και 0-1.000 m σε 27,8” με ταχύτητα εξόδου 190 km/h.

Ένα από τα στοιχεία που εντυπωσιάζουν είναι η αμεσότητα με την οποία το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται στην παραμικρή αλλαγή κατεύθυνσης. Οι μαζεμένες διαστάσεις, το αμάξωμα χωρίς προβόλους, το μικρό βάρος, οι νέες ρυθμίσεις στις αναρτήσεις, οι πιο σκληροί σύνδεσμοι και οι αεριζόμενοι μπροστινοί δίσκοι 285 χλστ. είναι μέρος της συνταγής.

Όμως η ευχαρίστηση αρχίζει όταν αφήσεις το κλεινόν άστυ και «στηθείς» ατενίζοντας μπροστά σου το «φιδωτό» δρόμο. Αν μάλιστα έχουν «ζεσταθεί» και τα ελαστικά, το αυτοκίνητο στρίβει σαν να «βιδώνει» στο δρόμο. Εκεί φαίνεται ότι δε χρειάζεσαι ατελείωτη ιπποδύναμη για να περάσεις καλά, αφού με το στήσιμο που έχει το αυτοκίνητο και τα μόλις 970 κιλά του μπορείς να κουβαλάς περισσότερη ταχύτητα στη στροφή χωρίς να φοβάσαι ότι η αδράνεια θα σε “πετάξει”. 

Στον αυτοκινητόδρομο το Swift Sport θα σας ταξιδέψει με άνεση σαν να οδηγείτε ένα σούπερ μίνι, με τη διαφορά να κάνει ο ελαφρώς διαφοροποιημένος θόρυβος του κινητήρα και η γενικότερη σπορτιφ αίσθηση διακόσμου και του set up αναρτήσεων. Να συμπληρώσουμε την εξαιρετική για την κατηγορία ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση του εσωτερικού.

Στις στροφές, εκεί που περιμένεις να δεις το Swift Sport «τι κάνει» θα διαπιστώσεις ευθύς αμέσως ότι έχει προσγειωθεί στα κελεύσματα της νέας εποχής. Το Ιαπωνικό μίνι, ναι, «στρίβει». Και «στρίβει» όχι με τον allegro τρόπο του πάλαι ποτέ, αλλά με ασφάλεια σε σημείο που σε κάνει να νιώθεις καλύτερος οδηγός απ΄ ό,τι είσαι. Και αυτό είναι ένα σημαντικό στοιχείο ειδικά για εκείνον που το προορίζει για το άπειρο σε οδηγικές εμπειρίες παιδί του…

Για τον έμπειρο, εκείνον που επιζητά το κάτι παραπάνω, έχει χάσει εκείνο “το κάτι” της παλαιάς σχολής. Δεν σου επιτρέπει να παίξεις στο άφημα του γκαζιού υπό πίεση, μια και το εμπρός μέρος θα παρουσιάσει μια ελεγχόμενη υποστροφή και το πίσω θα μείνει σχεδόν ακλόνητο…

Σε όλα τα παραπάνω έρχεται να προστεθεί το κιβώτιο ταχυτήτων το οποίο είναι χειροκίνητο με έξι σχέσεις. Συνήθως το κιβώτιο αναφέρεται μαζί με τον κινητήρα όμως εδώ λειτουργεί  περισσότερο ως ένα ακόμα στοιχείο που βοηθάει στο “χτίσιμο” του χαρακτήρα του Swift Sport και λιγότερο ως το στοιχείο που φροντίζει, απλά, για τη μετάδοση της ισχύος. Χάρη στην κλιμάκωσή του ο οδηγός μπορεί τη μία στιγμή να κινείται με χαλαρό και οικονομικό ρυθμό έχοντας μία ή και δύο σχέσεις πάνω από το αναμενόμενο (σε αυτό βοηθάει και η ροπή που αποδίδεται από χαμηλά) και την άλλη να εκμεταλλεύεται κάθε ικμάδα ισχύος που μπορεί να του προσφέρει το μοτέρ. Αυτό γίνεται γιατί οι τρεις πρώτες σχέσεις είναι σχετικά κοντές, σε αντίθεση με τις επόμενες τρεις που είναι πιο μακριές. Στοιχείο που συμπληρώνει την εικόνα είναι τα φρένα τα οποία ποτέ δεν έδειξαν σημάδια κόπωσης. 

Επιστρέφοντας σε κανονικούς ρυθμούς παρατηρούμε στην οθόνη την ένδειξη της κατανάλωσης. Ο μέσος όρος όταν κινείσαι και σε έντονο ρυθμό «σημαδεύει» τα 8.1 λίτρα/100 χλμ. Η εταιρεία ανακοινώνει 6.6 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 στα 125 γρ./χλμ. (150 ευρώ τέλη κυκλοφορίας).

Η τιμή του ξεκινάει από τις 19.670 ευρώ αποκλειστικά με πεντάθυρο αμάξωμα.

Facebook Comments