Στα βιντεοπαιχνίδια φαίνεται πως το έχουν ρίξει οι Έλληνες, σε μία προσπάθεια να… σκοτώσουν την ώρα τους, παραμένοντας στο σπίτι ελέω πανδημίας.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Revolut, της ψηφιακής τράπεζας, που «μετρά» περισσότερους από 10 εκατομμύρια πελάτες παγκοσμίως, οι συναλλαγές των Ελλήνων χρηστών προς τις εταιρείες Steam Games και Playstation εκτοξεύτηκαν τον Μάρτιο, καταγράφοντας αύξηση 368% και 184% αντίστοιχα. «Είναι προφανές ότι η πανδημία έχει δώσει ώθηση στις ηλεκτρονικές συναλλαγές, με τους Έλληνες πελάτες να δείχνουν την προτίμησή τους προς αυτές έναντι των παραδοσιακών μέσων», επισημαίνει η Revolut και συνεχίζει: «Η κίνηση στο Aliexpress (σ.σ. βραχίονα του… γίγαντα του ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba), αυξήθηκε κατά 60%, ενώ άνοδο σημείωσαν και οι συναλλαγές στις συνδρομές των Apple (+31%), Google (+46%) και Netflix (+28%), από την στιγμή, που η χώρα εισήλθε σε κατάσταση lockdown».

Στον αντίποδα, μείωση κατά περίπου 60% καταγράφεται στον αριθμό των συναλλαγών, που πραγματοποιήθηκαν κατά τον μήνα Μάρτιο, στα κυριότερα super markets της χώρας. Σύμφωνα με στελέχη της ψηφιακής τράπεζας, πάντως, ο όγκος των δαπανών ήταν κατά 25% υψηλότερος. «Με άλλα λόγια, οι κανόνες απομόνωσης και περιορισμού ώθησαν τους Έλληνες να κάνουν τα ψώνια τους λιγότερο συχνά, αλλά να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα», προσθέτουν. Προς επίρρωση, οι υπεραγορές Σκλαβενίτης και Μασουτης υπέστησαν μείωση 31% και 28% αντίστοιχα, ενώ εταιρείες, που δραστηριοποιούνται στο online delivery, όπως το efood ή το deliveras, φαίνεται να επωφελούνται από το γεγονός ότι οι περισσότερες οικογένειες μένουν σπίτι, με την πρώτη να σημειώνει αύξηση 41% την επίμαχη περίοδο.

Όσον αφορά στα καφέ και στα εστιατόρια, οι επισκέψεις έχουν πέσει μέχρι και 55% τον Μάρτιο, με συνέπεια επιχειρήσεις, όπως τα McDonalds και τα Starbucks να βλέπουν τις συναλλαγές τους μέσω Revolut να πέφτουν με ρυθμούς της τάξεως του 79% και 95%.

Σε δεινή θέση είναι και ο κλάδος των μεταφορών, καθώς οι Έλληνες χρήστες έκοψαν υποχρεωτικά τις μετακινήσεις, τόσο αεροπορικώς (η 

Η Aegean καταγράφει μείωση 93% τον περασμένο μήνα), όσο και με τα ταξί. Ενδεικτικά, η Uber είχε 57% λιγότερες συναλλαγές, ενώ η πτώση στη Beat «άγγιξε» το 46%. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι η τελευταία έδωσε προσφάτως τη δυνατότητα και τηλεφωνικής κλήσης, προκειμένου να έχουν πρόσβαση στις υπηρεσίες και το στόλο της άτομα μεγαλύτερης ηλικίας, που δεν είναι εξοικειωμένα με την τεχνολογία, αλλά και άτομα με ειδικές απαιτήσεις μετακίνησης. Πιο αναλυτικά, μέσω της τηλεφωνικής γραμμής οι επιβάτες μπορούν:

  • Να καλέσουν ένα ταξί άμεσα, όπως ακριβώς γίνεται και μέσω της εφαρμογής. Για να καλέσουν ταξί τηλεφωνικά, δεν απαιτείται να είναι εγγεγραμμένοι στην εφαρμογή. 
  • Να στείλουν ή να λάβουν ασυνόδευτο δέμα σε οικείους ή συνεργάτες, για όσους θέλουν άμεση μεταφορά και δε μπορούν να το κάνουν λόγω της καραντίνας.
  • Να κλείσουν ραντεβού για μια διαδρομή, που θέλουν να πραγματοποιήσουν αργότερα ή την επόμενη μέρα.
  • Να καλέσουν πάνω από ένα ταξί την ίδια στιγμή, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό τη στιγμή, που επιτρέπεται μόνο ένας επιβάτης ανά όχημα, λόγω των μέτρων, που έχουν ληφθεί από την κυβέρνηση ενάντια στην εξάπλωση του κορονοϊού. 
  • Να βρουν ταξί, που να δέχεται μικρά κατοικίδια για τις απαραίτητες επισκέψεις στον κτηνίατρο.
  • Να ζητήσουν ταξί με POS, καθώς οι ανέπαφες συναλλαγές κερδίζουν ολοένα έδαφος ως πιο ασφαλείς λόγω πανδημίας. 
  • Να αναζητήσουν ταξί με παιδικό κάθισμα.

Facebook Comments