Tο Qashqai είναι ένα ποιοτικό και πρακτικό, αυτοκίνητο, ευκολοδήγητο και ασφαλές, που μετά την ανανέωση του έχει εφοδιαστεί και με αρκετά σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα κάθε είδους, ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού. Αυτό που μας εντυπωσίασε και αναβαθμίζει σημαντικά το αυτοκίνητο, είναι ο πολύ καλός νέος κινητήρας, 1.3 τούρμπο που αφορά η συγκεκριμένη δοκιμή και ανταποκρίνεται με τον καλύτερο τρόπο στις ανάγκες του αυτοκινήτου, ακόμα κι όταν αυτό είναι φορτωμένο, και μας άφησε εξαιρετικές εντυπώσεις (με τον περιορισμένο κυβισμό του μάλιστα να συνεπάγεται και αντίστοιχα περιορισμένο τεκμήριο)

Ο πολύ καλός νέος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας δεν έβγαλε στην επιφάνεια κάποια αδυναμία του πλαισίου παρά την αυξημένη ισχύ του και το αυτοκίνητο εξακολουθεί να είναι ασφαλές και φιλικό. Ακόμα πιο ποιοτικό μετά την ανανέωση, το εσωτερικό του Qashqai είναι και πολύ πρακτικό και προσφέρει επαρκείς χώρους για μια οικογένεια

Το Qashqai προσφέρει καλούς χώρους για 4 άτομα, απολύτως επαρκείς για τις ανάγκες μιας οικογένειας. Αυτές εξυπηρετούνται επιπλέον και από τη συνολική πρακτικότητα του αυτοκινήτου, που χαρακτηρίζεται από πολύ καλούς χώρους για μικροπράγματα στο εσωτερικό κι από ένα χώρο αποσκευών με επαρκή χωρητικότητα (430 λίτρα), αλλά και μεγάλη ευελιξία διαμόρφωσης σε οριζόντιο και κάθετο επίπεδο, χάρη στα κινητά στοιχεία του δαπέδου. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, αλλά έχει κλιμακωτή και όχι συνεχή ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος. Τα ανανεωμένα καθίσματα, πάντως, είναι όντως βελτιωμένα και στηρίζουν καλά το σώμα

Στο εσωτερικό, η ποιότητα κατασκευής και υλικών είναι υψηλού επιπέδου και τα πολύ καλά μαλακά πλαστικά στο ταμπλό και η πλήρης έλλειψη τριγμών από τη γεροδεμένη κατασκευή, δημιουργούν σίγουρα μία θετική διάθεση σε οδηγό και επιβάτες. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 20.490 ευρώ με ένα πλήρες επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ESP με hill holder και λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, ηχοσύστημα με Bluetooth και θύρες USB και Aux, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών και σύστημα start-stop.προσφέρει επαρκείς χώρους για μια οικογένεια

Κινητήρας-κιβώτιο
Ο νέος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1.332 κ.εκ., καρπός της συνεργασίας του γκρουπ Renault-Nissan με τη Mercedes, αποδίδει στη λιγότερο ισχυρή έκδοσή του 140 ίππους στις 5.000 στροφές και ροπή 24,5 kgm από 1600 ως 3.500 στροφές και αποτελεί ένα στοιχείο που αναβαθμίζει σημαντικά το αυτοκίνητο. Πρόκειται για έναν εξαιρετικό κινητήρα, εύστροφο, δυνατό, ελαστικό, που εξασφαλίζει ακόμα μεγαλύτερη ασφάλεια στα προσπεράσματα και προσφέρει καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 10,5) οι οποίες κάνουν ακόμα πιο ευχάριστη την οδήγησή του. Κάτι στο οποίο συμβάλλει και η καλή συνεργασία του κινητήρα με το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 ταχυτήτων, που έχει σωστή κλιμάκωση, με μακριά 6η για μείωση της κατανάλωσης στον αυτοκινητόδρομο, αλλά «φυσιολογικές» τις άλλες 5 σχέσεις, ώστε να μην «κρεμάνε» τον κινητήρα με την παραμικρή μείωση της ταχύτητας του αυτοκινήτου.

Όπως είναι φυσικό, η κατανάλωση με ένα τέτοιο κινητήρα εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τον τρόπο οδήγησης γιατί, όπως συμβαίνει σε όλους τους δυνατούς κινητήρες με τούρμπο, χρειάζεται κάποια αυτοσυγκράτηση στο γκάζι για να μην αυξάνεται η κατανάλωση ανάλογα με την αύξηση της ισχύος. Στην πόλη πάντως δύσκολα μπορεί κανείς να κατεβεί κάτω από τα 10 λίτρα/100 χλμ., ενώ στον αυτοκινητόδρομο η κατανάλωση μπορεί να πέσει αρκετά, κάτω και από τα 7 λίτρα/100 χλμ. Όπως σε όλα τα SUV όμως, λόγω της αυξημένης αεροδυναμικής αντίστασης που συνεπάγεται το σχήμα τους, εξαρτάται και από την ταχύτητα του αυτοκινήτου σε μεγαλύτερο βαθμό απ ότι στα πιο χαμηλά αυτοκίνητα.

Οδηγώντας
Η ασφαλής και «φιλική» οδική συμπεριφορά ήταν ήδη ένα από τα θετικά στοιχεία του Qashqai κι εξακολουθεί να είναι, παρά την αυξημένη ισχύ του νέου κινητήρα που θα μπορούσε να φέρει στην επιφάνεια πιθανές αδυναμίες του πλαισίου. Κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει και στο δρόμο το αυτοκίνητο, χωρίς να είναι οδηγοκεντρικό, έχει καλό κράτημα και η συμπεριφορά του είναι προοδευτικά υποστροφική στην πίεση, χωρίς να αιφνιδιάζει με τάση υπερστροφής αν αφήσεις απότομα το γκάζι. Προφανώς γέρνει περισσότερο από ένα σεντάν λόγω αυξημένου ύψους, χωρίς υπερβολές όμως και χωρίς αυτές οι κλίσεις να προκαλούν και έντονη υποστροφή ή απότομες μεταφορές βάρους. Το γεγονός ότι πρόκειται πρώτα και κύρια για αυτοκίνητο δρόμου (παρά την ύπαρξη και τετρακίνητων εκδόσεων που στοχεύουν στην εκτός δρόμου χρήση) φαίνεται και από την αρκετά καλή αίσθηση που έχει το τιμόνι του, αίσθηση συμβατικού επιβατικού και όχι εκτός δρόμου. Η βελτιωμένη ηχομόνωση και η καλή ποιότητα κύλισης προσφέρουν επιπλέον πόντους στη θετική εικόνα που δημιουργεί το ταξίδι με το Qashqai, ενώ πολύ καλές εντυπώσεις αφήνουν και τα φρένα του.

 

Facebook Comments