«Η κρίση, που βιώνουμε αυτή τη στιγμή, είναι, ίσως, η μεγαλύτερη τα τελευταία 70 χρόνια. Ο κλάδος των αερομεταφορών, όμως, είναι ένας από τους πρώτους, που υπέστη και εξακολουθεί να υφίσταται τις δραματικές επιπτώσεις της πανδημίας του Covid-19». Αυτό τόνισε στο χθεσινό 30 συνέδριο Prodexpo North ο γενικός διευθυντής ανάπτυξης της Fraport Greece, κ. Γιώργος Βήλος, υπογραμμίζοντας πως μέσα σε λιγότερο από 10 ημέρες η επιβατική κίνηση στα 14 αεροδρόμια, τα οποία διαχειρίζεται, υπέστη μία καθίζηση της τάξεως του 99% και σήμερα, τρεις μήνες μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, η πτώση αυτή βρίσκεται στα επίπεδα του 96,2%. «Και δεν ξέρουμε τι μέλλει γενέσθαι», πρόσθεσε, για να συνεχίσει: «Οι εκτιμήσεις είναι πως στα αεροδρόμια παγκοσμίως θα ταξιδέψουν 4,6 δισεκατομμύρια λιγότεροι επιβάτες σε σχέση με πέρυσι, που συνεπάγεται μία μείωση εσόδων των αεροδρομίων της τάξεως των 120 δισ. δολαρίων».

Παρόλα αυτά, όπως ο ίδιος ανέφερε, η Fraport Greece, πιστεύοντας καταρχάς ότι οι μεταφορές και τα ταξίδια έχουν καταστεί τρόπος ζωής, αποτελώντας ανάγκη και όχι πολυτέλεια και δεύτερον ότι η παρούσα κρίση αποτελεί μία δυσμενή συγκυρία, η οποία, όμως, έχει ημερομηνία λήξης, συνεχίζει αδιαλείπτως το επενδυτικό της πρόγραμμα, ύψους μισού δισ. ευρώ. «Ένα πρόγραμμα, που περιλαμβάνει την επέκταση και αναβάθμιση των 14 αεροδρομίων στην Ελλάδα», σημείωσε, για να καταλήξει: «Ήδη έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες σε 10 εξ αυτών, ενώ οι επεκτάσεις των υπόλοιπων αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι το τέλος του έτους, το πολύ στις αρχές του επόμενου. Όσον αφορά στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, που αποτελεί και τη ναυαρχίδα, αυτό αντιπροσωπεύει περίπου το 1/3 της συνολικής μας επένδυσης και τα έργα προχωρούν με ταχείς ρυθμούς, προκειμένου να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τέλος του 2020».

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο πρόεδρος της Aegean, κ. Ευτύχης Βασιλάκης, μιλώντας στην 28η τακτική γενική συνέλευση του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) για τις επιπτώσεις του κορονοϊού στις αερομεταφορές. «Η τελευταία εκδήλωση ήταν στις 13 Φεβρουαρίου για την παραγγελία των νέων αεροσκαφών και την εταιρική ταυτότητα», ανέφερε χαρακτηριστικά, για να προσθέσει: «Οι επιπτώσεις της πανδημίας ήταν μεγάλες για τις αερομεταφορές. Εμείς συνεχίζουμε. Παραλάβαμε το πέμπτο νέο αεροσκάφος και σε δύο μήνες το έκτο, την επόμενη χρονιά το έβδομο. Η Aegean θα συνεχίσει να συμβάλει, οι εργαζόμενοι έφτιαξαν μία εταιρεία με αντοχές. Η προσπάθεια μας συνεχίζεται, τον επόμενο μήνα ξεκινάμε πτήσεις προς Ηράκλειο και Ρόδο».

Στη σταδιακή επιστροφή της εταιρείας στην κανονικότητα αναφέρθηκε από την πλευρά του και ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean, κ. Δημήτρης Γερογιάννης, με αφορμή τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων για το α’ τρίμηνο του 2020. «Τους τελευταίους τέσσερις μήνες ο κλάδος των αερομεταφορών διεθνώς έχει έρθει αντιμέτωπος με μία πρωτοφανή κρίση. Τον Ιούνιο, μετά και τον μερικό περιορισμό της πανδημίας και την τμηματική άρση των περιορισμών στις μετακινήσεις σε Ελλάδα και διεθνώς, ξεκινήσαμε τη σταδιακή επαναφορά του πτητικού μας έργου, όπου και διαφάνηκε μία σταδιακή ανάκαμψη στις πωλήσεις. Σίγουρα οι επόμενοι μήνες διαφαίνονται δύσκολοι και με μεγάλη αβεβαιότητα, αφού το επιχειρησιακό μας πλάνο συνδέεται άρρηκτα με τις επιδημιολογικές εξελίξεις», υπογράμμισε. Αξίζει να αναφερθεί πως ο κύκλος εργασιών της Aegean κατέγραψε πτώση 15% το επίμαχο διάστημα και διαμορφώθηκε σε 147 εκατ. ευρώ, ενώ η επιβατική κίνηση έφτασε σε 2,1 εκατομμύρια επιβάτες, παρουσιάζοντας μείωση 15%.   

Facebook Comments