Τρεις φορές εντόπισε το ΠΝ τα τουρκικά υποβρύχια- «Αόρατα» τα ελληνικά
Η αθόρυβη κίνηση, οι αιφνιδιαστικοί ελιγμοί, ο μη εντοπισμός από τα ανθυποβρυχιακά μέσα του αντιπάλου και το καρτέρι βολής στον αντίπαλο
Η αθόρυβη κίνηση, οι αιφνιδιαστικοί ελιγμοί, ο μη εντοπισμός από τα ανθυποβρυχιακά μέσα του αντιπάλου και το καρτέρι βολής στον αντίπαλο
Η αθόρυβη κίνηση, οι αιφνιδιαστικοί ελιγμοί, ο μη εντοπισμός από τα ανθυποβρυχιακά μέσα του αντιπάλου και το καρτέρι βολής στον αντίπαλο είναι από τα βασικά στοιχεία που πρέπει να έχουν τα πολεμικά υποβρύχια όταν βρίσκονται σε αποστολές.
Όλα αυτά όμως δεν τα έχει καταφέρει η τουρκική πλευρά, σε αντίθεση με την ελληνική.
Τα «αόρατα» υπερόπλα μαζί με τα δυο εκσυγχρονισμένα που διαθέτει η εθνική φαρέτρα αποτελούν για περισσότερο από δύο μήνες τον μεγάλο πονοκέφαλο του Oruc Reis, αλλά και των τουρκικών δυνάμεων που έχουν αναπτυχθεί στα νότια του Καστελορίζου, πρωταγωνιστώντας σε έναν ιδιότυπο υποβρύχιο πόλεμο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στο κυνηγητό των υποβρυχίων που μαίνεται στο Αιγαίο οι Τούρκοι έχουν ηττηθεί κατά κράτος, καθώς από τη Δευτέρα 12 Οκτωβρίου μέχρι και χθες, Τρίτη 20 Οκτωβρίου, το Πολεμικό Ναυτικό έχει εντοπίσει και «ξετρυπώσει» τουλάχιστον τρεις φορές τουρκικά υποβρύχια που κινούνταν στο Νοτιοανατολικό Αιγαίο.
Και ενώ οι ελληνικές δυνάμεις εντοπίζουν το ένα μετά το άλλο τα τουρκικά υποβρύχια, τα ελληνικά παραμένουν άφαντα για ακόμα μία φορά, προκαλώντας νευρική κρίση στην Άγκυρα. Μάλιστα οι Τούρκοι στην προσπάθειά τους να τα εντοπίσουν χρησιμοποιούν σχεδόν το σύνολο του ανθυποβρυχιακού τους στόλου, ελικόπτερα ανθυποβρυχιακού πολέμου, καθώς και κατασκοπευτικά αεροσκάφη CN -235, χωρίς όμως να έχουν καταφέρει τίποτα.
Ενδεικτικές ήταν εξάλλου και οι δηλώσεις του υπουργού Εθνικής Άμυνας στις αρχές Οκτωβρίου στη Βουλή. «Ακόμα ψάχνουν οι τουρκικές δυνάμεις να βρουν τα υποβρύχια 214 του Πολεμικού Ναυτικού». Όπως είχε πει ο κ. Νίκος Παναγιωτόπουλος στη Βουλή, τα παραπάνω υποβρύχια έχουν ειδικά χαρακτηριστικά όσον αφορά την πρόωση, δηλαδή ένα σιωπηλό σύστημα, και δεν γίνονται αντιληπτά από τα ελικόπτερα ή τα αεροπλάνα ή τα πλοία που τα ψάχνουν.
Η Ελλάδα έχει στον στόλο της συνολικά 11 υποβρύχια, έναντι 12 που έχει η Τουρκία. Έξι υποβρύχια είναι παλαιότερα τύπου 209, ενώ υπάρχει και 1 εκσυγχρονισμένο τύπου 209.
Επίσης, έχει 4 τύπου 214, τα γνωστά «Παπανικολής», τα «αθόρυβα» υποβρύχια.
Τα χαρακτηριστικά των υποβρυχίων «Παπανικολής»:
– Έχουν χωρητικότητα 30-35 αξιωματικών και υπαξιωματικών.
– Το μέγιστο μήκος τους φτάνει τα 65,3 μέτρα και το μέγιστο πλάτος τους τα 6,3 μέτρα.
– Το ύψος τους χωρίς τους ιστούς φτάνει τα 13 μέτρα.
– Η μέγιστη ταχύτητά τους φτάνει τα 10,5 kns, ενώ σε κατάδυση φτάνει τα 21 kns.
– Το βάθος κατάδυσής τους είναι διαβαθμισμένο, αλλά φτάνει περίπου τα 400 μέτρα.
Η Τουρκία, παρόλο που έχει 12 υποβρύχια, είναι όλα προηγούμενης γενιάς, τύπου 209.
Αυτή τη στιγμή η Τουρκία έχει ναυπηγικό πρόγραμμα 6 υποβρυχίων τύπου 214.
Το 2009 υπεγράφη το συμβόλαιο, το 2015 ξεκίνησαν οι εργασίες, το 2019 η καθέλκυση και αναμένεται το πρόγραμμα να ολοκληρωθεί το 2027. Το εμπάργκο που ζητά η Ελλάδα προς την Τουρκία αφορά κυρίως τη Γερμανία. Σκοπός είναι το γερμανικό εμπάργκο που υπάρχει σε χερσαία και αεροπορικά συστήματα να επεκταθεί και σε ναυπηγικά συστήματα.
Facebook Comments