Nέα γενιά Audi SQ5 TDI με τρίλιτρο V6 ντίζελ κινητήρα και 341 PS

Σάλτας Νίκος

Nέα γενιά Audi SQ5 TDI με τρίλιτρο V6 ντίζελ κινητήρα και 341 PS, ειδήσεις από την ελλάδα, ειδησεις τωρα ελλαδα, τα τελευταια νεα τωρα, τηλεοραση, live tv, live streaming, web tv
Η πρώτη γενιά του SQ5, η οποία κυκλοφόρησε το φθινόπωρο του 2012, έμεινε στην ιστορία ως το πρώτο μοντέλο S της Audi, με κινητήρα ντίζελ. Σήμερα, η Audi παρουσιάζει το ανανεωμένο SQTDI, που στη νέα γενιά του είναι ακόμα ακόμα πιο εντυπωσιακό, πιο ισχυρό και με πιο δυναμικά οδηγικά χαρακτηριστικά. Ο τρίλιτρος V6 ντίζελ κινητήρας με 341 PS (251 kW) προσφέρει άφθονη ισχύ με ιδιαίτερα ομαλό τρόπο. Οι ξεκάθαρες σχεδιαστικές γραμμές υπογραμμίζουν τον σπορ χαρακτήρα του SUV. Τα πίσω φώτα διατίθενται προαιρετικά με τη νέα ψηφιακή τεχνολογία OLED.

Ο V6 3.0 TDI κινητήρας του νέου SQ5 έχει αναβαθμιστεί σε πολλούς τομείς. Τα επανασχεδιασμένα έμβολα δεν είναι πλέον κατασκευασμένα από αλουμίνιο αλλά από σφυρήλατο χάλυβα, με μειωμένες απώλειες θερμότητας και πιο γρήγορη και αποτελεσματική καύση. Ο ψεκασμός καυσίμου εκτελείται έως και οκτώ φορές ανά κύκλο, με μέγιστη πίεση 2.500 bar. Ο 3.0 TDI αναπτύσσει τη δύναμή του νωρίτερα και πιο δυνατά από πριν, λειτουργώντας άψογα στην περιοχή μεταξύ 1.750 σ.α.λ. και 3.250 σ.α.λ.. Επιταχύνει το κορυφαίο μοντέλο της σειράς Q5 από 0 έως 100 χλμ./ώρα σε 5,1 δευτερόλεπτα, με την ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα.

Ο 3.0 TDI συνεργάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt (MHEV), με έναν εναλλάκτη ιμάντα (BAS), μια μπαταρία ιόντων λιθίου και έναν μετατροπέα τάσης 48/12 Volt. Όταν το αυτοκίνητο επιβραδύνει, το σύστημα MHEV ανακτά έως και 8 kW ισχύος. Το σπορ SUV μπορεί να λειτουργήσει για έως και 40 δευτερόλεπτα με τον κινητήρα σβηστό - μετά από αυτό το χρονικό διάστημα το ισχυρό BAS επανεκκινεί σχεδόν ανεπαίσθητα τον κινητήρα. Το ήπιο υβριδικό σύστημα μειώνει την κατανάλωση καυσίμου έως και 0,7 λίτρα/100 χιλιόμετρα.

Ένα δεύτερο σημαντικό τεχνολογικό στοιχείο στο νέο SQ5 είναι ο ηλεκτρικός συμπιεστής (EPC), ο οποίος επεμβαίνει όποτε η ροή καυσαερίων παρέχει πολύ λίγη ενέργεια για την κίνηση του υπερσυμπιεστή. Ένας συμπαγής ηλεκτρικός κινητήρας, ο οποίος χρησιμοποιεί επίσης το σύστημα 48 Volt, επιταχύνει τον τροχό του συμπιεστή του EPC σε 65.000 rpm σε περίπου 300 χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Η ισχύς στο νέο SQ5 μεταδίδεται από ένα οκτατάχυτο tiptronic με στρατηγική αλλαγής ταχυτήτων που έχει προσαρμοστεί για να ταιριάζει στον 3.0 TDI κινητήρα. Όταν το SQTDI βρίσκεται σε λειτουργία coasting με τον κινητήρα εκτός λειτουργίας, ένας συμπλέκτης στο κεντρικό κιβώτιο ανοίγει διακόπτοντας τη ροή ισχύος. Σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, η μόνιμη τετρακίνηση quattro κατανέμει ροπή μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα σε αναλογία 40:60. Σε περίπτωση ολίσθησης, το μεγαλύτερο μέρος της ροπής κίνησης πηγαίνει στον άξονα με την καλύτερη πρόσφυση. Μέχρι 70% οδηγείται στους μπροστινούς τροχούς και το μέγιστο 85% στους πίσω τροχούς. Κατά τη γρήγορη οδήγηση, υπάρχει επιλεκτική κατανομή ροπής στους τροχούς με την καλύτερη πρόσφυση. Προαιρετικά, το SQ5 εξοπλίζεται με σπορ διαφορικό στον πίσω άξονα.

Η ανάρτηση του Audi SQTDI είναι πέντε συνδέσμων σε κάθε έναν από τους τέσσερις τροχούς. Η ανάρτηση S sport με έλεγχο απόσβεσης χαμηλώνει το αμάξωμα κατά 30 χιλ. σε σύγκριση με το Q5. Στο βασικό εξοπλισμό του νέου SQ5 ανήκει το Audi drive select, που ελέγχει το σύστημα διεύθυνσης, τον κινητήρα, το κιβώτιο και την ανάρτηση. Στον οδηγό παρέχονται έξι προφίλ: auto, comfort, efficiency, dynamic, offroad και individual. Ένα έβδομο προφίλ, allroad, προστίθεται αν έχει καθοριστεί η προαιρετική προσαρμοστική αερανάρτηση με ρύθμιση ειδικά για S - αυτή η ανάρτηση ρυθμίζει το ύψος οδήγησης του αμαξώματος σε πέντε επίπεδα ανάλογα με την κατάσταση οδήγησης.

 Ο χώρος αποσκευών έχει βασική χωρητικότητα 520 λίτρα, αυξάνεται στα 1.520 λίτρα με τις πίσω πλάτες αναδιπλωμένες. Η ηλεκτρική πίσω πόρτα, ένα προστατευτικό από ανοξείδωτο ατσάλι, καθώς και οι ράγες οροφής αλουμινίου είναι στάνταρ. Το σπορ SUV μπορεί να έλξει ρυμουλκούμενα βάρους έως 2,4 τόνους (με πέδηση, με κλίση 12%).

Η οθόνη αφής MMI με διαγώνιο 10,1 ιντσών, κεντρικό στοιχείο της πλατφόρμας ψυχαγωγίας MIB 3, αποτελεί πύλη εισόδου στο σύστημα infotainment. Σύστημα φωνητικού ελέγχου φυσικής γλώσσας και το πολυλειτουργικό τιμόνι διατίθενται ως πρόσθετα επίπεδα ελέγχου. Η οθόνη 12,3 ιντσών παρέχει τρεις διαφορετικές διατάξεις γραφικών: Dynamic, Sport και Classic. Μία head-up display προσφέρεται ως προαιρετική επιλογή.

Φυσικά, όπως σε κάθε σύγχρονο μοντέλο της Audi διαθέσιμες οι υπηρεσίες Car-to-X του Audi connect καθώς και η δυνατότητα αποθήκευσης των προσωπικών ρυθμίσεων των οδηγών του οχήματος σε έως και έξι μεμονωμένα προφίλ.

Τέλος, το SQ5 ενσωματώνει τα γνωστά, κορυφαία συστήματα υποβοήθησης που διαθέτει και το Q5. Ανάμεσά τους, το σύστημα υποβοήθησης στροφής (turn assist), το σύστημα υποβοήθησης αποφυγής σύγκρουσης (collision avoidance assist) και η προειδοποίηση εξόδου (exit warning), βοηθούν στη βελτίωση της ασφάλειας. Το adaptive cruise assist μπορεί να αναλάβει την επιτάχυνση, την επιβράδυνση και τη διατήρηση λωρίδας σε μεγάλες διαδρομές στον αυτοκινητόδρομο. Το σύστημα predictive efficiency assist βοηθά στη διατήρηση ενός προγνωστικού στυλ οδήγησης, με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.

Το ανανεωμένο Audi SQ5 TDI θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο San José Chiapa, στο Μεξικό και θα κυκλοφορήσει στις ευρωπαϊκές χώρες κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021