Δοκιμάζουμε το νέο Suzuki SX4 S-Cross Hybrid

Σάλτας Νίκος

Δοκιμάζουμε το νέο Suzuki SX4 S-Cross Hybrid , ειδήσεις από την ελλάδα, ειδησεις τωρα ελλαδα, τα τελευταια νεα τωρα, τηλεοραση, live tv, live streaming, web tv
Το SX4 S-Cross Hybrid αποτελεί μια ιδιαίτερη περίπτωση στα αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου. Και αυτό γιατί είναι το μόνο σε αυτές τις διαστάσεις με αυτούς τους γενναίους χώρους στην καμπίνα που προσφέρεται σε προσιτή αναλογικά τιμή, όχι μόνο σε σχέση με όσα προσφέρει, αλλά και απέναντι στην πληθώρα του ανταγωνισμού.

Το ήπιο υβριδικό σύστημα και στην περίπτωση του Suzuki SX4 S-Cross Hybrid αποτελείται από μια μπαταρία ιόντων-λιθίου 48V, η οποία βρίσκεται κρυμμένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού έναν μετατροπέα τάσης από τα 12V σε 48V και από ένα ηλεκτροκινητήρα (ISG),  που παίζει και τον ρόλο της γεννήτριας. Επιπλέον το ήπιο υβριδικό σύστημα 48 V παρέχει ενέργεια σε όλα τα περιφερειακά μέρη του SX4 S-Cross όπως είναι ο κλιματισμός, τα φώτα ή ασκόμη και η αντλία της βενζίνης. Όλα αυτά με το παραπανήσιο βάρος να μην υπερβαίνει τα 15 κιλά με το όφελος σε ρύπους και κατανάλωση να αγγίζει τα 20 κιλά.

Μπαίνουμε στο γνώρΙμο αναβαθμισμένο εσωτερικό του S-Cross, με τα μαλακά πλαστικά  στο ταμπλό, την οθόνη των 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων και την νότα πολυτέλειας  με την επένδυση "piano black" γύρω από  αυτήν. Στην οθόνη αφής προβάλλονται οι ενδείξεις με τα νέα γραφικά των ηλεκτρονικών συστήματων αυτοκινήτου μεταξύ των οποίων και της συνδεσιμότητας με το smartphone. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι άνετοι, με διαθέσιμα 440 λίτρα για τις αποσκευές τους.( Διαστάσεις 4.300 x 1.785 x 1.585 mm)

Aπό τα πρώτα χιλιόμετρα νιώθουμε ότι δεν μας λείπουν τα 11 λιγότερα άλογα σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση με τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 1,4 λίτρων. Το αναβαθμισμένο μοτέρ με την κωδική ονομασία K14D ,διαθέτει άμεσο ψεκασμό και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων VVT. 

Το νέο μηχανικό σύνολο αποδίδει πλέον 129 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. με την ροπή στρέψης να είναι 235 Nm/2.000-3.000 σ.α.λ έναντι  της προηγούμενης τιμής των 220 Nm. Στην πράξη το SX4 S-Cross Hybrid δείχνει πολύ πιο άμεσο, επιταχύνει καλύτερα από τις χαμηλές στροφές  χάρη στην συμβολή του ήπιου υβριδικού συστήματος και μάλιστα με γραμμικό τρόπο και  με ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία.Τα 0-100 χλμ./ώρα με την βοήθεια του πολύ ακλού σε κλιμάκωση και αίσθηση χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις έρχονται σε 9,5 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 190 χλμ./ώρα.  

Το πιο σημαντικό στην περίπτωση είναι η μείωση της μέσης κατανάλωσης η οποία χάρη στην συμπαράσταση του ήπιου υβριδικού συστήματος με το άμεσο start&stop κυμαίνεται στα 5,5 με 6  λίτρα και με τις εκπομπές ρύπων CΟ2 στα 104 γρμ./χλμ. Η λειτουργία του συστήματος μάλιστα είναι τόσο αθόρυβη που για να την αντιληφθείς θα πρέπει να κοιτάξεις τις ενδείξεις στην ηλεκτρονική οθόνη που βρίσκεται στον πίνακα οργάνων.

Τα καλά νέα συνεχίζονται και στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς όπου το Suzuki  SX4 S-Cross είναι ευκολοδήγητο και φιλικό στην χρήση.Οι κλίσεις στις στροφές είναι περιορισμένες ακόμη και όταν το πιέσεις σε κλειστές διαδρομές έχοντας καλή πληροφόρηση και από το σύστημα  διεύθυνσης. Την ίδια στιγμή και η άνεση που προσφέρει τους επιβάτες είναι ικανοποιητική και τους κρατά ξεκούραστους ακόμη και μετά από πολλά χιλιόμετρα διαδρομής. Τα φρένα αποδέιχθηκαν άμεσα και ακούραστα ακόμη και σε συνεχή χρήση σε κατηφορικές διαδρομές.

Το Suzuki SX4 S-Cross Hybrid AllGrip είναι ένα συμβατό όπλο και για τις εκτός δρόμου διαδρομές. Μπορεί η έκδοση της δοκιμής να μην διαθέτει το δοκιμασμένο σύστημα αυτόματης τετρακίνησης AllGrip με τον πολύδισκοηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη και τα 4 προγράμματα λειτουργίας , όμως η αυξημένη απόσταση από το έδαφος σε διευκολύνει να κινηθείς εύκολα σε δύσκολους χωματόδρομους, αρκεί να μην τποπρακάνεις και μπλέξεις σε πιο λασπώδεις καταστάσεις.  

To νέο Suzuki SX4 S-Cross Hybrid  διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό με όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, θερμαινόμενα καθίσματα, adaptive cruise control, επτά  αερόσακους, σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος, σύστημα αναγνώρισης τυφλού σημείου, προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας αυτόματα φώτα τεχνολογίας led ,αυτόματο κλιματισμό.

 

Για να αποκτήσετε την βασική έκδοση που έχει πολύ καλόεξοπλισμό  χρειάζεστε 18810 ευρώ . Ακολουθεί η 1.4 GL+ HYBRID 48V με 20.310 ευρώ . Η 1.4 GLX HYBRID 48V κοστίζει 22.140 ευρώ, ενώ για πλουσιότατη 1.4 GLX SUNROOF HYBRID 48V χρειάζεστε 24410 ευρώ.