Mercedes EQS: το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της πολυτελούς κατηγορίας

Σάλτας Νίκος

Mercedes EQS: το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της πολυτελούς κατηγορίας, ειδήσεις από την ελλάδα, ειδησεις τωρα ελλαδα, τα τελευταια νεα τωρα, τηλεοραση, live tv, live streaming, web tv

Η EQS είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό πολυτελές sedan από τη Mercedes-EQ με το οποίο επαναπροσδιορίζει ολόκληρη την κατηγορία. Η EQS είναι επίσης το πρώτο μοντέλο που βασίζεται στην αρθρωτή αρχιτεκτονική για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της πολυτελούς και της executive κατηγορίας. Η EQS συναρπάζει τον οδηγό και τους επιβάτες με την πρωτοποριακή της τεχνολογία, σχεδίαση, λειτουργικότητα και συνδεσιμότητα. Τα πρώτα μοντέλα που θα τεθούν σε κυκλοφορία είναι η EQS 450+ ισχύος 245 kW (ηλεκτρική κατανάλωση κατά WLTP σε μικτό κύκλο: 20,4-15,7 kWh/100 km, εκπομπές CO2: 0 g/km) και η EQS 580 4MATIC ισχύος 385 kW (ηλεκτρική κατανάλωση κατά WLTP σε μικτό κύκλο: 21,8-17,4 kWh/100 km, εκπομπές CO2: 0 g/km).

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Ambition 2039, η Mercedes-Benz επιδιώκει να προσφέρει ένα νέο στόλο οχημάτων με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα μέσα στα επόμενα 20 χρόνια. Ήδη από το 2030 η εταιρεία θέλει περισσότερα από τα μισά αυτοκίνητα που θα πουλά να διαθέτουν ηλεκτρικό σύστημα κίνησης - συμπεριλαμβανομένων των αμιγώς ηλεκτρικών και των plug-in υβριδικών. Η Mercedes σκέφτεται σήμερα για το αύριο σε πολλούς τομείς: η νέα EQS είναι σχεδιασμένη ως ένα βιώσιμο αυτοκίνητο για το μέλλον. Τα οχήματα παράγονται με ανθρακικά ουδέτερο τρόπο και με υλικά εξοικονόμησης φυσικών πόρων, όπως οι μοκέτες από ανακυκλωμένα νήματα.

Με αυτονομία που φτάνει έως και τα 770 χιλιόμετρα (WLTP) και απόδοση ισχύος έως 385 kW, το σύστημα μετάδοσης κίνησης της EQS ικανοποιεί κάθε προσδοκία που μπορεί να έχει κανείς από ένα πρωτοποριακό sedan της οικογένειας S-Class. Σχεδιάζεται η κυκλοφορία μίας έκδοσης υψηλών επιδόσεων που θα αποδίδει ισχύ έως 560 kW. Όλα τα μοντέλα EQS εξοπλίζονται με ένα ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης (eATS) στον πίσω άξονα, ενώ οι τετρακίνητες εκδόσεις με σύστημα 4MATIC διαθέτουν και ένα eATS στον μπροστινό άξονα.

Η EQS μπορεί να φορτίζεται με έως 200 kW σε σταθμούς ταχείας φόρτισης με συνεχές ρεύμα και να επαναφορτίζεται για 300 επιπλέον χιλιόμετρα (WLTP) σε μόλις 15 λεπτά[1]. Στο σπίτι και σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης, η EQS μπορεί να φορτίζεται πολύ εύκολα με συνεχές ρεύμα χρησιμοποιώντας τον φορτιστή αυτοκινήτου με έως 22 kW.

Η EQS είναι ένα εξαιρετικά ευφυές αυτοκίνητο με έως 350 αισθητήρες, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού. Οι αισθητήρες αυτοί καταγράφουν αποστάσεις, ταχύτητες και επιταχύνσεις, συνθήκες φωτισμού, βροχόπτωση και θερμοκρασίες, χρήση των καθισμάτων καθώς και το βλέμμα του οδηγού ή την ομιλία των επιβατών. Αυτή η πληθώρα πληροφοριών κατευθύνεται σε εγκεφάλους, οι οποίοι τις επεξεργάζονται με τη βοήθεια αλγορίθμων και λαμβάνουν αποφάσεις με αστραπιαία ταχύτητα. Συνεπώς, αποτελούν το «μυαλό» κατά κάποιον τρόπο. Η νέα EQS μπορεί να επεκτείνει τις δυνατότητές της με βάση νέες εμπειρίες, επειδή μπορεί να μαθαίνει χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη (AI).

Η τελευταία γενιά των συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης περιλαμβάνει πολυάριθμες λειτουργίες υποστήριξης του οδηγού. Ενδεικτικά, μία νέα λειτουργία είναι η προειδοποίηση για μικροΰπνο από το σύστημα εφίστασης προσοχής ATTENTION ASSIST. Αναλύει τις κινήσεις των βλεφάρων του οδηγού μέσω μιας κάμερας στη οθόνη του οδηγού (μόνο σε συνδυασμό με το MBUX Hyperscreen). Η ένδειξη υποβοήθησης στην οθόνη του οδηγού εμφανίζει τη λειτουργία των συστημάτων υποβοήθησης με ευανάγνωστη προβολή πλήρους οθόνης.

Οι αρχές της Ολοκληρωμένης ασφάλειας, ιδίως της προστασίας από ατύχημα, εφαρμόζονται ανεξαρτήτως οχήματος. Όπως όλα τα αυτοκίνητα Mercedes, η EQS διαθέτει επίσης άκαμπτο κλωβό ασφαλείας επιβατών, ειδικές ζώνες παραμόρφωσης και υπερσύγχρονα συστήματα συγκράτησης. Το σύστημα PRE-SAFE® περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό. Η εξολοκλήρου ηλεκτρική αρχιτεκτονική της EQS επέτρεψε νέες δυνατότητες σχεδίασης όσον αφορά στη φιλοσοφία ασφάλειας. Για παράδειγμα, επιλέχθηκε μία ευνοϊκή θέση για την εγκατάσταση της μπαταρίας στο υποδάπεδο, ώστε να παραμένει προστατευμένη σε περίπτωση σύγκρουσης. Επίσης, επειδή δεν υπάρχει μεγάλο συγκρότημα κινητήρα, μπόρεσε να βελτιωθεί η συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης.