Πολλά λόγια δεν χρειάζονται στη συγκεκριμένη περίπτωση. H A35 AMG είναι ένα καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο, που αποκλείεται όσοι το οδηγήσουν και τους αρέσει πραγματικά η οδήγηση να μην το απολαύσουν. Είναι από αυτά που για μας είναι τα «τυχερά της δουλειάς», αποτελώντας ένα ιδιαίτερα ευχάριστο διάλειμμα ανάμεσα σε πολλές εβδομάδες οδήγησης καλών μεν, αλλά «καθημερινών» αυτοκινήτων. Αποτελεί ταυτόχρονα και μία απόδειξη ότι η Mercedes έχει την τεχνογνωσία για να κατασκευάζει μηχανές κορυφαίας οδηγικής απόλαυσης.

H Mercedes δεν αρκέστηκε σε μία αλλά δημιούργησε τρεις εκδόσεις AMG, τις A35, A45 και A45S. Η δική μας δοκιμή αφορά τη «βασική» έκδοση AMG A35, αν μπορεί κανείς να δώσει αυτό το χαρακτηρισμό σ ένα θηρίο με πάνω από τρεις εκατοντάδες ίππους!

Κινητήρας-κιβώτιο
Ο κινητήρας, λοιπόν, που βρίσκεται κάτω από το καπό είναι ένα 2λιτρο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο με 306 ίππους, που συνδυάζεται με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT το οποίο, όπως φαίνεται και από το όνομα του, έχει 7 ταχύτητες. Πρόκειται για έναν εύστροφο κινητήρα με τεράστια δύναμη, άφθονη ροπή και γραμμική λειτουργία, που οι επιδόσεις και μόνο που προσφέρει στο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 4,7) μαρτυρούν τις δυνατότητές του και το «γκάζι» που έχει! Πολύ περισσότερο μάλιστα αφού το κιβώτιο είναι εξαιρετικό, με αστραπιαίες αλλαγές (ακόμα και στην χειροκίνητη λειτουργία με τα χειριστήρια στο τιμόνι) που πραγματοποιούνται πολύ ομαλά, αξιοποιώντας με τον καλύτερο τρόπο τις δυνατότητες του κινητήρα.

Δεν θα μιλήσουμε φυσικά για κατανάλωση, γιατί πιστεύουμε ότι είναι το τελευταίο πράγμα που σκέφτεται κάποιος που αγοράζει ένα τέτοιο αυτοκίνητο, θα επισημάνουμε όμως ότι ακόμα και εδώ φαίνεται η τεράστια πρόοδος που έχει γίνει τα τελευταία χρόνια στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, γιατί μια κατανάλωση της τάξης των 13 λίτρων/100 χλμ. στην πόλη και 10 λίτρων/100 χλμ. πιο έξω (με… κανονική γρήγορη οδήγηση!) θα μπορούσε παλιότερα να χαρακτηρίζει ένα μοντέλο με ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,8-2 λίτρων και… 150 ίππους λιγότερους! Η Mercedes πάντως έχει φροντίσει να μη μειώνεται η αυτονομία της A35 σε σχέση με τις πιο… ήρεμες εκδόσεις, εφοδιάζοντάς την με ένα μεγαλύτερο ρεζερβουάρ 51 λίτρων αντί για τα 43 των άλλων “A”.

Οδηγώντας
Mας ενθουσίασε η τετρακίνητη A35 με την πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων και τη ρύθμιση του συνόλου από την AMG. Είναι από το αυτοκίνητα οι δυνατότητες των οποίων ξεπερνούν τις δυνατότητες της συντριπτικής πλειοψηφίας των οδηγών και μόνο κάποιοι (καλοί) οδηγοί αγώνων μπορούν να εξερευνήσουν τα όριά του! Γιατί δεν είναι μόνο το εξαιρετικό κράτημα και η κορυφαία κατευθυντικότητα που επιτρέπουν ρυθμούς πολύ πέρα από τα συνηθισμένα, είναι και ο συνδυασμός τους με όλη αυτή τη δύναμη, που περνάει μεν αποτελεσματικά στο δρόμο χάρη και στην τετρακίνηση (σύστημα με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μηχανικό πολύδισκο συμπλέκτη), αλλά χρειάζεται εμπειρία και μεγάλες ικανότητες για να ελεγχθεί όπως πρέπει, ώστε το αυτοκίνητο να μην παραβιάζει τους νόμους της φυσικής. Δεν είναι δύσκολο αυτοκίνητο στην οδήγηση αν το σέβεται κανείς και σαφώς προσφέρει οδηγική απόλαυση όσο ελάχιστα αυτοκίνητα δρόμου, προσφέροντας άλλωστε ανά πάσα στιγμή και την απαραίτητη -ακριβέστατη- πληροφόρηση στον οδηγό. Απλώς πρέπει να το σέβεται κανείς και να το οδηγεί με το μυαλό και όχι με το συναίσθημα (το συναίσθημα ακολουθεί άλλωστε και είναι έντονο, γιατί η απόλαυση είναι μεγάλη). Το τιμόνι είναι πολύ καλό και τα φρένα κορυφαία, οπότε το συνολικό αίσθημα ενεργητικής ασφάλειας που προσφέρει η A35 AMG είναι πολύ έντονο. Προφανώς η άνεση που προσφέρει ένα τέτοιο αυτοκίνητο δεν μπορεί να είναι σπουδαία, αφού οι αναρτήσεις είναι αρκετά σφιχτές και τα λάστιχα χαμηλού προφίλ, όπως αρμόζει σε ένα σπορ αυτοκίνητο, δύσκολα μπορούμε όμως να φανταστούμε να επιλέγει κάποιος μια AMG περιμένοντας άνεση… λιμουζίνας!

Λειτουργικά το εσωτερικό δεν διαφέρει βεβαίως από αυτό των υπόλοιπων εκδόσεων της A-Class, με το χαρακτηριστικό ψηφιακό ταμπλό με την μακρόστενη «ενιαία» οθόνη (στην πραγματικότητα πρόκειται για δύο οθόνες «εν σειρά») κατά μήκος του, τα χειριστήρια διαφόρων λειτουργιών με επιφάνεια αφής στην κεντρική κονσόλα, αλλά και στο τιμόνι και την κορυφαία ποιότητα της Mercedes. Αλλά από κει και πέρα ο διάκοσμος, τα σπορ καθίσματα και άλλες λεπτομέρειες (όπως και κάποιες προαιρετικές επιλογές στον εξοπλισμό) υπενθυμίζουν ότι δεν βρίσκεσαι σε μια απλή A-Class, αλλά σε μία σπορ έκδοση υψηλών επιδόσεων. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι απολύτως επαρκείς για τέσσερις ενηλίκους, ενώ η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών φτάνει τα 370 λίτρα και οι θέσεις για μικροπράγματα στο εσωτερικό είναι επαρκείς.

Η θέση οδήγησης είναι ακόμα καλύτερη από την ήδη πολύ καλή των απλών εκδόσεων χάρη στα καλύτερα καθίσματα, με αρκετές ρυθμίσεις για να βολευτεί κανείς με ακρίβεια. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 58.975 ευρώ, με εξοπλισμό που περιλαμβάνει στάνταρ ESP, ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα προστασίας πεζών, 7 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέφτες, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, προβολείς τεχνολογίας LED, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. 

Facebook Comments