Η BMW X1 είναι τo best seller της Βαυαρικής αυτοκινητοβιομηχανίας καθώς καλύπτει και με το παραπάνω τις ανάγκες μια οικογένειας, με κυβισμό που ταιριάζει απόλυτα στα δεδομένα της Ελλάδας. Ο SUV χαρακτήρας, οι άνετοι χώροι, ο πλούσιος εξοπλισμός ,η ποιότητα κατασκευής και το “βαρύ” όνομα κάθε άλλο παρά αδιάφορους άφηναν τους υποψήφιους αγοραστές ,που τώρα έχουν την δυνατότητα να αποκτήσουν μια X1  η οποία  μπαίνει στην πρίζα αλλά έχει και τον βενζινοκινητήρα να κρατάει τα “μπόσικα” όσον αφορά την μεγάλη αυτονομία, που μέχρι σήμερα αποτελεί το “αγκάθι” στα ηλεκτρικά μοντέλα. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε  και την έλλειψη των υποδομών φόρτισης σε μια χώρα όπου “βασιλεύουν” οι πολυκατοικίες

Μιλάμε για τον γνωστό και δοκιμασμένο υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο  βενζινοκινητήρα (TwinPower Turbo) των 1,5 λίτρων ο οποίος αποδίδει 125 ίππους στις 5.000-5.500 σ.α.λ.ο  με ροπή τρέψης 220 Nm/1.500-3.800 σ.α.λ.Ο βενζινοκινητήρας συνεργάζεται με το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Steptronic 6 σχέσεων.Το υβριδικό σύστημα  συμπληρώνεται από ένα ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 95 ίππων ο οποίος έχει ροπή στρέψης 165 Nm στις …100 στροφές.Για τον βενζινοκινητήρα υπάρχει διαθέσιμο ρεζερβουάρ 36 λίτρων σε αντίθεση με τις  Χ1 βενζίνης που έχουν χωρητικότητα 51 λίτρα.

Ο ηλεκτροκινητήρας έχει τοποθετηθεί πάνω από τον πίσω άξονα, και η ισχύς του μεταφέρεται στους πίσω τρoχούς δεν “κουμπώνει” με το 6άρι κιβώτιο αλλά μεταφέρει την ισχύ του στους πίσω τροχούς, μέσω κιβωτίου ταχυτήτων με μια σχέση. Συνδυαστικά τα δύο μοτέρ αποδίδουν 220 ίππους με 385 Nm ροπής.Από ότι καταλαβαίνετε ο συνδυασμός αυτός οδηγεί και στην τετρακίνηση.

Η BMW X1 xDrive25e Plug-in Hybrid εφοδιάζεται με την τελευταία γενιά μπαταριών ιόντων λιθίου περιεχόμενο 10 kWh προσφέροντας ηλεκτρική αυτονομία έως 57 χιλιόμετρα.Για να την φορτίσετε χρειάζεστε απλά μια οικιακή πρίζα και περίπου 5 ώρες αναμονής. Με τον επιτοίχιο φορτιστή BMW iWallbox ο χρόνος φόρτισης πέφτει στις  3,2 ώρες, ενώ για το 80% της φόρτισης απαιτούνται 2,4 ώρες αναμονής. 

Μπήκαμε στο πολυτελές ,ποιοτικότατο εσωτερικό, με τις δερμάτινες επενδύσεις το οποίο είναι όμοιο με της απλής “συμβατικής” X1. Στην μέση του ταμπλό υπάρχει η μεγάλη οθόνη των  10,25 ιντσών με navigation, οπισθοπορείας και όλα τα στοιχεία συνδεσιμότητας.Ο διαισθητικός έλεγχος πραγματοποιείται από το τιμόνι, το πολυχειριστήριο iDrive στην κεντρική κονσόλα ή τη λειτουργία αφής. Διάφορες λειτουργίες του συστήματος πλοήγησης και πολυμέσων μπορούν να ελεγχθούν με τη βοήθεια του φωνητικού ελέγχου.

Οι χώροι επιβατών  είναι ίδιοι ,πλην αυτόν του πορτμπαγκάζ,  το οποίο έχει διαθέσιμα 450 λίτρα από τα 505 λίτρα των συμβατικών εκδόσεων, λόγω της τοποθέτησης της συστοιχίας των μπαταριών .Αν ρίξεις τα πίσω διαιρούμενα καθίσματα 40: 20: 40 η τιμή ανεβαίνει στα 1.470 λίτρα.

O χειρισμός του υβριδικού συστήματος γίνεται από το κουμπί που έχει την ένδειξη eDrive και είναι δίπλα στο αυτόματο κιιβώτιο ταχυτήτων. Στη επιλογή Auto eDrive η κίνηση γίνεται αυτόματα  τόσο με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, όσο και με τον ηλεκτροκινητήρα, ανάλογα τις συνθήκες.

Επιλέξαμε αρχικά το πρόγραμμα Max eDrive και κινηθήκαμε μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα. Η αυτονομία όπως είπαμε με ρεύμα αγγίζει τα 57 χιλιόμετρα, τιμή ιδανική για κίνηση μέσα στην πόλη. Όσο για την τελική ταχύτητα αυτή περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 135 χλμ./ώρα.

Υπάρχει και μια τρίτη επιλογή Save Battery η οποία μεριμνά για τη φόρτιση της μπαταρίας όταν οδηγείτε μέσω του συστήματος ανάκτησης, αποθηκεύοντας ενέργεια για να την χρησιμοποιήσουμε στην συνέχεια κυρίως μέσα στον αστικό κύκλο και στην εκκίνηση. Ο τρόπος λειτουργίας του ηελκτροκινητήρα εμφανίζεται μέσω ψηφιακής απεικόνισης στον αναλογικό πίνακα οργάνων.

Όμως όταν γνωρίζεις ότι έχεις στην διάθεση σου 220 ίππους είναι δυνατόν να μην θελήσεις να δεις τι κάνει το αυτοκίνητο. Βαθύ πάτημα γκαζιού επιλογή προγράμμτος το πρόγραμμα Sport και η BMW X1 xDrive25e Plug-in Hybrid “απογειώνεται. Καταλαβαίνεις αμέσως την ισχυρή ώθση του ηλεκτροκινητήρα με τον βενζινοκινητήρα να πάίρνει στη συνέχεια την… σκυτάλη. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε μόλις 6,9 δευτερόλεπτα, τιμή που ικανοποιεί τους “ανήσυχους” οδηγούς,  με την τελική ταχύτητα να αγγίζει με ευκολία τα 193 χλμ./ώρα.

Όσο για την μέση κατανάλωση καυσίμου στην επιλογή Auto eDrive δεν ξεπέρασε τα 4,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα συν τα 10 kWh κατανάλωσης της μπαταρίας.Μάλιστα η μέση κατανάλωση βενζίνης όταν άδειασε η μπαταρία κυμάνθηκε γύρω στα 7,5 λίτρα, χρησιμοποιώντας κυρίως την επιλογή Eco Pro ,τιμή ικανοποιητικότατη αν σκεφτείς ότι έχεις να κάνεις και με βάρος αμαξώματος που αγγίζει τα 1800 κιλά. (Εκπομπές CO2 : 43 γρμ./χλμ.σε κύκλο μέτρησης NEDC ή 39γρμ./χλμ σε μέτρηση WLTP που μεταφράζεται σε μηδενικά τέλη κυκλοφορίας).

Οι αγωνιστικές επιδόσεις γίνονται όμως με γραμμικό τρόπο και με ανεπτυγμένο το αίσθημα σφάλειας τόσο το δικό μας από την θέση του οδηγού όσο και των υπολοίπων επιβατών. Η υβριδική Χ1 “καταπίνει” τα χιλιόμετρα στον ανοιχτό δρόμο με υποδειγμτική ποιότητα κύλισης και με ελάχιστους αεροδυναμικούς θορύβους που γίνονται κάπως αντιληπτοί σε ταχύτητες πάνω από τα 150 χλιόμετρα την ώρα.

Κινηθήκαμε και σε επαρχιακούς δρόμους όπου οι  κλίσεις του αμαξώματος ήταν  περιορισμένες αν σκεφτείς ότι έχεις να κάνεις με SUV το οποίο έχεις απόσταση από το έδαφος και με παραπανήσιο βάρος. Η παρουσία όμως του ηλεκτροκινητήρα στο πίσω μέρος έχει βελτιώσει την κατανομή του βάρους μπροστά /πίσω επιλογή που συμβάλει στην ισορροπημένη συμπεριφορά της σε όλες τις συνθήκες. 


Το τιμόνι έδειξε άμεσο με πολύ καλή πληροφόρηση ενώ τα φρένα αποδείχθηκαν αντάξια της οδικής συμπεριφοράς.Και εδώ όπως και στα υπόλοιπα μοντέλα της Βαυαρικής αυτοκινητοβιομηχανίας υπάρχει πλήθος ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης  που ενεργοποιούνται με το πάτημα διακόπτη στην μέση του ταμπλό.

Κινηθήκαμε  και σε εκτός δρόμου διαδρομές, εκμεταλλευόμενοι τη δυνατότητα τετρακίνησης που δίνει ο ηλεκτροκινητήρας εκεί όπου η υβριδκή Χ1 τα κατάφερε με άνεση. Πρέπει όμως  να δείξετε λίγο προσοχή στις απότομες διαδρομές , καθώς σε σχέση με την  συμβατική έκδοση  η απόσταση είναι  14,7 cm αντί για 18,3 cm. (Ανάρτηση: γόνατα MacPherson εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω).

Σε τελική ανάλυση η νέα BMW X1 xDrive25e Plug-in Hybrid δείνει ότι είναι μια ιδανική επιλογή για όσους επιθυμούν να ταξιδεύον με …πενταροδεκάρες μέσα στην πόλη χωρίς να έχουν το άγχος να ξεμείνουν από… ρεύμα.  Η τιμή της νέας BMW X1 xDrive 25e στην βασική έκδοση είναι  46.850 ευρώ, με την εγγύηση για τις μπαταρίες να είναι  6 χρόνια ή 100.000 χλμ.Επιπλέον  μέσω του δικτύου «Φορτίζω» έχετε δωρεάν φόρτιση για 24 μήνες 

Facebook Comments