Δοκιμάζουμε το νέο Renault Captur 1.0 TCe 90

Σάλτας Νίκος

Δοκιμάζουμε το νέο Renault Captur 1.0 TCe 90, ειδήσεις από την ελλάδα, ειδησεις τωρα ελλαδα, τα τελευταια νεα τωρα, τηλεοραση, live tv, live streaming, web tv

Το Renault Captur στην δεύτερη γενιά του η οποία έκανε πρεμιέρα το 2019 εντυπωσίασε τόσο με την σχεδίαση του όσο και με τα πλούσια προσόντα του που καλύπτουν τις ανάγκες μιας οικογένειας. Όμως οι Γάλλοι δεν επαναπαύτηκαν στις δάφνες τους αλλά θέλησαν να κερδίσουν ακόμη περισσότερους πόντους στις πωλήσεις μιας κατηγορίας, η οποία διαθέτει πλούσιο ανταγωνισμό. Έτσι εμφανίστηκε μια νέα εισαγωγική έκδοση με βενζινοκινητήρα 1.0 TCe η οποία αποδίδει 90 ίππους.

Η δεύτερη γενιά του  Captur "πατάει"στη νέα πλατφόρμα CMF-B της Renault που δίνει και μεγαλύτερες διαστάσεις προσθέτοντας 11 εκατοστά στο μήκος και 2 εκατοστά στο μεταξόνιο αλλά και βάρος το οποίο  μειώθηκε κατά 50 ολόκληρα κιλά.(Διαστάσεις 4.227 x 1.797 x 1.576 mm). Η εξωτερική σχεδίαση του Captur κάθε άλλο παρά αδιάφορη είναι παρά τον οικογενειακό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, με τονισμένες τις  ανάγλυφες τις γραμμές του αμαξώματος αλλά και τα επιθετικά φωτιστικά σώματα μπροστά και πίσω σχήματος C με τεχνολογία Full LED. Περιπετειώδη εμφάνιση δίνουν και οι προστατευτικές ποδιές σε απόχρωση αλουμινίου.

Προαιρετικά μπορείτε να το παραγγείλετε με διχρωμία αμαξώματος αλλά και με μεγαλύτερες ζάντες επιλογές οι οποίες το κάνουν να δείχνει ότι ανήκει σε πολύ ακριβότερη κατηγορία. Πάντως η δυνατότητα επιλογής μεταξύ 90 διαφορετικών συνδυασμών στο εξωτερικό και 18 στην καμπίνα των επιβατών,μπορούν να κάνουν το Captur σας μοναδικό. 

Περνάμε στο εσωτερικό και καθόμαστε στην υψωμένη θέση οδήγησης που προσφέρει καλύτερη θέα χάρη και στις λεπτές κολόνες του παρμπρίζ. Πίσω οι φαρδιές κολώνες και η coupe σχεδίαση μετριάζουν την ορατότητα αλλά το..."πρόβλημα" λύνεται με την κάμερα οπισθοπορείας. Εδώ λοιπόν τα πράγμα είναι πολύ πιο προχωρημένα σε σχέση με το εξωτερικo περιβάλλον.

Οι αλλαγές είναι πιο εμφανείς με τα πλαστικά να είναι πολύ καλής ποιότητας, με προσεγμένη συναρμολόγηση, γεγονός που το ανέβαζουν αισθητικά και εδώ σε μεγαλύτερη κατηγορία. Η τεχνολογία είναι εμφανέστατη με τον ψηφιακό πίνακα των 10,25 ιντσών, με μεγάλο εύρος πληροφοριών και την οθόνη αφής 9,3 ιντσών με πλήρη συνδεσιμότητα  η οποία είναι διαίτερα εύκολη στον χειρσμό της.

Το Captur -ακόμη και στην εισαγωγική του έκδοση, είναι ένα SUV/crossover το οποίο διαθέτει πολυτέλειες όπως είναι οι ψηφιακές οθόνες ,το keyless entry, αλλά και ένα πλούσιο πακέτο συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας που ελέγχονται εύκολα μέσω αναλυτικότατων ενδείξεων  στην οθόνη. Ο κλιματισμός από την άλλη ελέγχεται με κανονικούς διακόπτες και όχι μέσω της οθόνης αφής. 

Όσον αφορά τους χώρους επιβατών είναι πολύ καλοί χάρη στο γενναιόδωρο εσωτερικό πλάτος. Αποτέλεσμα είναι η μετακίνηση τριών ατόμων στο πίσω ανακλινόμενο και συρόμενο, κατά 16 εκατοστά, κάθισμα χωρίς μεγάλες παραχωρήσεις. Για τα μικροαντικείμενα υπάρχουν διαθέσιμα πολυάριθμοι αποθηκευτικοί χώροι οι οποίοι αγγίζουν τα 27 λίτρα ενώ στο πορτμπαγκάζ διατίθενται 422 λίτρα έως 536 λίτρα ανάλογα με την θέση του πίσω συρόμενου καθίσματος. 

Πάμε όμως στο ενδιαφέρον "κομμάτι" της εισαγωγικής έκδοσης Captur οποίο βρίσκεται στην "καρδιά" του.Μιλάμε για τον τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα στην βασική του έκδοση που έχει να αντιμετώπισει ένα βάρος περίπου 1300 κιλών. Στο πάτημα του γκαζιού οι αμφιβολίες μας διαλύθηκαν ή για να πούμε καλύτερα ενισχύθηκε η θετική μας άποψη στις δυνατότητες που προσφέρουν τα υπερτροφοδοτούμενα σημερινά μοτέρ. 

Ο κινητήρας μπορεί να μην " βάζει φωτιά στην άσφαλτο αλλά είναι ιδιαίτερα "ζωντανός" χάρη και στο νέο εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο που αξιοποιεί με τον καλύτερο τρόπο, ισχύ και ροπή.Έτσι τα 91 άλογα στις  4.600 rpm μοιάζουν περισσότερα και το πιο σημαντικό είναι ότι το Captur, χάρη στην ροπή στρέψης των 60 Nm/2.000-3.750 σ.α.λ. δείχνει διαίτερα δυνατό στις μεσαίες στροφές. Εκεί δηλαδή όπου κινούμαστε τις περισσότερες φορές και ειδικά μέσα στο περιβάλλον της πόλης.

Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 14 δευτερόλεπτα  με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 168 χλμ./ώρα. Ο ήχος του μοτέρ παρά τον τρικύλινδρο χαρακτήρα του δεν  ήταν ενοχλητικός ακόμη όταν ανεβάζζαμε ψηλά τις στροφές . Στα θετικά σημεία του "βασικού" κινητηρίου συνόλου είναι και η μειωμένη κατανάλωση η οποία δεν ξεπέρασε στην μεγαλύτερη τιμή της με βαρύ πόδι και φουλ τον κλιματισμό τα 8,3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Τιμή η οποία με αμυντική οδήγηση και ελαφρύ πόδι κατεβαίνει ακόμη και στα 6,1 λίτρα. Εκπομπές CO2 130-141 γρμ./χλμ.(WLTP)

Το σύστημα διεύθυνσης του Captur προσφέρει ακριβή πληροφόρηση αν και είναι  ελαφρύ στις αστικές μετακινήσεις και γίνεται βαρύτερο στην επιλογή του προγράμματος sport οδήγησης. Η ανάρτηση έχει σφιχτή ρύθμιση που ισσοροπεί μεταξύ μειωμένων κλίσεων στις στροφές αλλα χωρίς να κουράζει όταν περνάς πάνω από κακοτράχαλα οδοστρώματα. αν και τα ελαστικά χαμηλού προφίλ ,60αρια ελαστικά ,δεν βοηθούν σε αυτό τον τομέα.

Τα πλούσια ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας  όπως είναι μεταξύ άλλων η αναγνώριση εμποδίου με το αυτόματο φρενάρισμα και η διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας συπληρώνουν το όλο πακέτο. Την ίδια στιγμή η αυξημένη απόσταση κατά 21 εκατοστά από το έδαφος σε βοηθά να κινηθείς με αρκετή αυτοπεποίθηση σε χωμάτινες διαδρομές. 

Το νέο Captur στην εισαγωγική του έκδοση διατηρεί όλα τα πλεονεκτήματα των ισχυρότερων εκδόσεων όπως είναι οι χώροι, η άνεση, η εμφάνιση αλλά σε σχέση με αυτές έχει εκτός από τιμή και χαμηλότερο λειτουργικό κόστος. Οι τιμές ξεκινούν από 19130 ευρώ, με την έκδοση Exrpess να κοστίζει 19880 ευρώ ενώ για την πλουσίοτατη Dynamic  χρειάζεστε 21280 ευρώ.