Γερμανία: Προβλήματα στη λιανική πώληση αναμένονται τα Χριστούγεννα, σύμφωνα με έρευνα του Ifo

MarketNews

Γερμανία: Προβλήματα στη λιανική πώληση αναμένονται τα Χριστούγεννα, σύμφωνα με έρευνα του Ifo, ειδήσεις από την ελλάδα, ειδησεις τωρα ελλαδα, τα τελευταια νεα τωρα, τηλεοραση, live tv, live streaming, web tv

Προβλήματα στις παραδόσεις του λιανεμπορίου διαπιστώνονται ήδη στη γερμανική αγορά, ενώ εκφράζονται φόβοι ότι θα ενταθούν τους επόμενους μήνες και ενόψει της αυξημένης ζήτησης των Χριστουγέννων.

Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Οικονομικών Ερευνών Ifo του Μονάχου, το 74% των λιανεμπόρων διαμαρτυρήθηκε ήδη τον Σεπτέμβριο για προβλήματα αυτού του είδους. «Οι δυσκολίες στην προμήθεια αγαθών έφθασαν και εδώ. Τα Χριστούγεννα κάποια δώρα είτε δεν θα μπορούν να παραδοθούν είτε θα είναι υπερβολικά ακριβά», προειδοποιεί ο υπεύθυνος της έρευνας του Ifo, Κλάους Βολράμπε. Ενδεικτικά, μεταξύ των εμπόρων ποδηλάτων, το 100% των ερωτηθέντων ανέφερε προβλήματα στην παράδοση των παραγγελιών, ενώ το 99% των εμπόρων επίπλων εξακολουθεί να υφίσταται τις συνέπειες της αύξησης των τιμών στην ξυλεία από το α´εξάμηνο του έτους. Αισθητό παραμένει και το πρόβλημα στις παραδόσεις μικροτσίπ, το οποίο συνεπάγεται δυσλειτουργίες και στην κατασκευή ηλεκτρονικών ειδών, όπως αναφέρει το 97% των εμπόρων του κλάδου.

Στο εμπόριο αυτοκινήτων, το 88% διαπιστώνει σοβαρά προβλήματα κυρίως στα ηλεκτροκίνητα. «Αυτή τη στιγμή ο παγκόσμιος κλάδος μεταφορών έχει κολλήσει», τονίζει ο κ. Βολράμπε και προσθέτει ότι οι περισσότεροι έμποροι σκέφτονται τώρα να αυξήσουν τις τιμές πώλησης των προϊόντων. «Η βιομηχανία έχει ανακοινώσει αυξήσεις στις τιμές και αυτές οι αυξήσεις φθάνουν τώρα προφανώς στο λιανεμπόριο», καταλήγει.

Οι εκπρόσωποι του λιανικού εμπορίου εμφανίζονται από την πλευρά τους καθησυχαστικοί και διαβεβαιώνουν ότι μέχρι στιγμής δεν διαφαίνονται προβλήματα για την περίοδο των Χριστουγέννων. «Δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ομοσπονδίας Λιανικού Εμπορίου Στέφαν Γκεντ. «Η αναζήτηση κατάλληλων χριστουγεννιάτικων δώρων είναι εξασφαλισμένη και φέτος», σημείωσε, διευκρινίζοντας ωστόσο ότι κάποιες δυσκολίες ίσως διαπιστωθούν σε ό,τι αφορά νέες κυκλοφορίες ή νέα μοντέλα ήδη δημοφιλών προϊόντων, λόγω των προβλημάτων στην παραγωγή. «Οι Γερμανοί καταναλωτές δεν κινδυνεύουν όμως να βρεθούν μπροστά σε άδεια ράφια», τόνισε.

Τα τελευταία χρόνια ο τζίρος της λιανικής πώλησης για τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο φθάνει στη Γερμανία συνολικά στα 100 δισεκατομμύρια ευρώ.