Το NMAX παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2015 και είναι ένα κορυφαίο scooter με sport χαρακτήρα που απευθύνεται σε οδηγούς που ενδεχομένως δεν είχαν άλλο δίκυκλο πριν. Αυτός ο ιδιαίτερος συνδυασμός υψηλής απόδοσης με εξαιρετική άνεση και αξιοσημείωτη οικονομία, εξασφάλισε τη συνεχιζόμενη επιτυχία του μοντέλου. Η υψηλή του απόδοση και η εξαιρετική σχέση αξίας-τιμής το καθιστούν ιδανικό μέσο μετακίνησης για άνδρες και γυναίκες αναβάτες που χρειάζονται μια γρήγορη, εύκολη και αξιόπιστη λύση για την καθημερινή μετακίνηση. Ταυτόχρονα, η καλαίσθητη sport εμφάνιση και ο ανάλαφρος χαρακτήρας του σημαίνουν ότι είναι το τέλειο δίτροχο για νέους με έντονη κοινωνική ζωή.

Ο μονοκύλινδρος, τετράχρονος, υγρόψυκτος τετραβάλβιδος κινητήρας 125 κ.εκ. αναπτύχθηκε με χρήση της τεχνολογίας μικρού κινητήρα Blue Core της Yamaha, που είναι σχεδιασμένη ώστε να επιτυγχάνει τα υψηλότερα επίπεδα οικονομίας καυσίμου, μετατρέποντας όμως και την εμπειρία οδήγησης του scooter σε ακόμα πιο απολαυστική. Η τεχνολογία Blue Core επικεντρώνεται σε τρεις τομείς: βελτίωση της καύσης, μείωση της απώλειας ισχύος και πιο αποδοτική ψύξη. Αποτελεί μέρος μιας διαδικασίας που εξελίσσεται συνεχώς για να διασφαλιστεί ότι το NMAX – αλλά και κάθε άλλο μοντέλο μικρού κυβισμού της Yamaha – είναι πάντα σε θέση να προσφέρει το τέλειο μείγμα ισχύος, διασκέδασης και οικονομίας.

O κινητήρας έχει διατηρήσει την ισχύ του, στους 12,2 ίππους, οι οποίοι αποδίδονται όμως κατά 500 rpm ψηλότερα από την προηγούμενη έκδοση, στις 8.000 rpm (από 7.500 rpm)

Η μέγιστη ροπή είναι πρακτικά η ίδια, δηλαδή 1,1 kgm έναντι 1,2 kgm, το σημαντικό όμως είναι ότι, σε αντίθεση με τη μέγιστη ισχύ, αυτή αποδίδεται χαμηλότερα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, στις 6.000 rpm (από 7.250 rpm).

Διαφορές σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση σημειώνονται και σε άλλους τομείς. Το μεταξόνιο είναι πλέον μικρότερο, στα 1.340 από 1.350 mm και μικρότερο είναι επίσης το μήκος, στα 1.935 από 1.955 mm.

Παράλληλα, με την εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και τον sport χαρακτήρα του, αποτελεί ένα από τα πιο οικονομικά και απολαυστικά μέσα μετακίνησης στην πόλη!

Πολλοί από τους αναβάτες που θα επιλέξουν το NMAX 125 ενδεχομένως να μην είχαν πριν άλλο δίτροχο. Για αυτούς, το μικρό βάρος και η ευελιξία αυτού του scooter πόλης, το καθιστούν ιδανική επιλογή. Το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης παρέχει στον αναβάτη πρόσθετη αυτοπεποίθηση κατά την επιτάχυνση σε ασταθές ή βρεγμένο οδόστρωμα, περιορίζοντας την ισχύ στον πίσω τροχό αμέσως μόλις ανιχνευτεί η παραμικρή ολίσθηση του ελαστικού.

Τεχνολογία κινητήρα Start & Stop

Tο Yamaha NMAX 125 δεν έχει πλέον και τίποτα να ζηλέψει από τους… «άλλους», αφού με την προσθήκη start–stop συστήματος αλλά και με δικάναλο ABS, Traction Control, keyless έλεγχο του κεντρικού διακόπτη, επανασχεδιασμένη LCD οθόνη, LED φώτα και δυνατότητα διασυνδεσιμότητας, αποτελεί ένα από τα πιο πλήρως εξοπλισμένα μοντέλα της κατηγορίας.

Αυτό που πρέπει να σημειωθεί είναι ότι το Yamaha NMAX 125 αποτελεί ένα τυπικό δείγμα Mini GT μοντέλου, καταφέρνοντας παρά το μικρό διαστασιακό του μέγεθος να τοποθετήσει τον αναβάτη χαμηλά και με αίσθηση «μέσα» στο σκούτερ, ενώ ένας μέσος αναβάτης θα μπορέσει να εκτείνει τα πόδια του μπροστά, στις κεκλιμένες πλατφόρμες τις ποδιάς, χωρίς πρόβλημα.

Από χώρους και άνεση ο αναβάτης δεν έχει λόγο να εκφράσει κάποιο παράπονο, το τμήμα της σέλας που του αναλογεί είναι αρκετά μεγάλο, το τιμόνι «πέφτει» στα χέρια σε πολύ φυσική θέση και τα κάτω άκρα έχουν το προνόμιο εναλλαγής της θέσης στήριξής τους, είτε στις πλατφόρμες του πατώματος, είτε στις κεκλιμένες της ποδιάς.

Οι σχεδιαστές της Yamaha αξιοποίησαν όμως τους όποιους διαθέσιμους χώρους (μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για Mini GT) με βασικό γνώμονα την άνεση του οδηγού. Για τον συνεπιβάτη τα πράγματα είναι κάπως πιο «στριμωγμένα».

Kάτω από τη σέλα μπορεί να φιλοξενηθεί ένα φουλφέις κράνος (και κάποια μικροπράγματα) αλλά με την υποσημείωση το κράνος να μην είναι μεγάλου μεγέθους, με προεξέχοντες αεραγωγούς και προτεταμένα τελειώματα στο «σαγόνι».

Επικουρικά στην αποθήκευση λειτουργούν ένα ντουλαπάκι στη δεξιά πλευρά του εσωτερικού της ποδιάς και μια εσοχή τύπου «τσέπης» στα αριστερά. Σε αυτήν υπάρχει διαθέσιμη επίσης και μια παροχή ρεύματος 12V, τύπου αναπτήρα και όχι USB όπως θα έπρεπε.

Η απόκριση του CVT στο άνοιγμα του γκαζιού είναι άμεση και γραμμική, χωρίς υστερήσεις και «τζόγους».

Οι εκκινήσεις από στάση είναι αρκετά γρήγορες και το μοτέρ αποδίδει πολύ καλά από αρκετά χαμηλά, μέχρι και τα 80 km/h, δηλαδή στο εύρος των ταχυτήτων που χρησιμοποιούνται κυρίως μέσα στην πόλη.

Tο NMAX 125 έχει αρκετό «σφρίγος» και ροπή χαμηλά για αποτελεσματικές εκκινήσεις και συνεχίζει με αμείωτη διάρκεια ψηλά να επιταχύνει το σκούτερ.

Μάλιστα, υπάρχει ένδειξη στον ψηφιακό πίνακα οργάνων που δείχνει πότε το σύστημα πραγματοποιεί τη μετάβαση από τον «standard» χρονισμό των βαλβίδων εισαγωγής σε αυτόν με το πιο δυναμικό προφίλ!  Γρήγορο μπροστινό και ικανότητα για άμεσες αλλαγές κατεύθυνσης, συνδυάζονται με σταθερότητα και απουσία νευρικότητας, ακόμα και όταν η ποιότητα του οδοστρώματος βάζει τα δυνατά της για να διαταράξει τις ισορροπίες.

Τα φρένα είναι ένα από τα δυνατά σημεία του NMAX, προσφέροντας μεγάλη ισχύ πέδησης. Υπερκαλύπτουν τις απαιτήσεις ασφάλειας για τις ταχύτητες που μπορεί να αναπτύξει το σκούτερ, ενώ κατά τη διάρκεια της δοκιμής, χάρη στην αίσθηση και την γραμμικότητα τους αλλά και λόγω των πολύ καλών ελαστικών, το ABS δεν ενεργοποιήθηκε ούτε μια φορά, ακόμα και σε δρόμους με πολύ χαμηλό συντελεστή πρόσφυσης.

Σε λεωφόρους, περιφερειακούς και γενικά γρήγορες αστικές διαδρομές, το συγκεκριμένο NMAX της δοκιμής μας – επέδειξε σταθερότητα. Μόνο σε δυνατούς πλευρικούς ανέμους (και δικάβαλο), λόγω της μεγάλης επιφάνειας της εξτρά ζελατίνας, το σκούτερ εμφάνιζε κάποια νευρικότητα.

Η συγκεκριμένη ζελατίνα από την άλλη προσέφερε αρκετά καλή κάλυψη, αφήνοντας μόνο ένα εξασθενημένο ρεύμα αέρα να χτυπά το πάνω μέρος του κράνους, ενώ η ποδιά κάλυπτε αποτελεσματικά κορμό και κάτω άκρα.

Τα 100 km/h επιτυγχάνονταν εύκολα και ανεξαρτήτως συνθηκών, ακόμα και με δεύτερο άτομο και κόντρα αέρα, από εκεί και πάνω όμως τα χιλιόμετρα μαζεύονταν αργά, με την μέγιστη ένδειξη που είδαμε στο κοντέρ να είναι 115 km/h σε ιδανικές συνθήκες.  Ό,τι και αν κάναμε στο Yamaha NMAX 125, η κατανάλωση δεν ξεπέρασε ποτέ τα 3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα 

ΤΙΜΗ:

3.290 ευρώ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:

Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υδρόψυκτος με 4 βαλβίδες και 1ΕΕΚ, 125 cc

ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:

12,2 ίπποι στις 8.000 rpm

ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:

Τηλεσκοπικό πιρούνι / Δύο αμορτισέρ

ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:

Ένα δισκόφρενο / Ένα δισκόφρενο, δικάναλο ABS

ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:

13 ιντσών / 13 ιντσών (ελαστικά 110 / 70 μπρ. 110/70 πίσω)

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:

1.340mm

ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:

765mm

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:

7,1 lt.

ΒΑΡΟΣ:

131 kg (πλήρες υγρών)

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:

 Μοτοδυναμική ΑΕ, Ασπρόπυργος, Θέση Κύριλλος, τηλ. 801- 11 – 926242

 

Facebook Comments