Για το 2021, η Honda αντικατέστησε το Integra με το Forza 750 και η αλλαγή του ονόματος συνοδεύεται από ολοκληρωτικές αλλαγές σε όλα τα επίπεδα. Πλέον διαθέτει και αυτό μεγάλο αποθηκευτικό χώρο κάτω από την σέλα, έχει ίδιες διαστάσεις τροχών με το X-ADV και είναι πολύ πιο σαφές πως μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα και όχι απλά τον ίδιο κινητήρα. Το νέο Forza 750 είναι ένα “κανονικότατο” mega-scooter με την κλασσική έννοια του όρου.

Ο κόφτης των στροφών έχει ανέβει 600 στροφές πιο πάνω και επεμβαίνει στις 7.000rpm. Η μέγιστη ιπποδύναμη έφτασε στους 57,8hp στις 6.750 στροφές, την ίδια στιγμή που οι συνολικές εκπομπές ρύπων έχουν μειωθεί κατά 40% λόγω προσαρμογής στις προδιαγραφές Euro5.

Βασικό χαρακτηριστικό του κινητήρα είναι η ροπάτη λειτουργία του και η γεμάτη επιτάχυνση σε κάθε περιστροφή του Ride-by-Wire γκαζιού. Σε αυτό βοηθάει πολύ και το εκπληκτικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DCT της Honda το οποίο κάνει θαύματα. Ο αναβάτης έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε αυτόματη λειτουργία και χειροκίνητη λειτουργία μέσω διακοπτών στην αριστερή μεριά του τιμονιού, αλλά προσωπικά δε χρειάστηκα ποτέ τη χειροκίνητη λειτουργία.

Το λογισμικό του ride by wire ψεκασμού είναι διαφορετικό ανάμεσα στα δύο μοντέλα, με το Forza 750 να έχει συνολικά 4 riding modes (Standard, Rain, Sport, User).

Στη Sport επιλογή της απόκρισης του κινητήρα οι αλλαγές γίνονται πιο ψηλά στην κλίμακα του κιβωτίου επιτρέποντας πιο σπορ επιταχύνσεις. Στη Standard επιλογή οι αλλαγές γίνονται γρήγορα για μέγιστη οικονομία και ομαλότερη κίνηση. Σε κάθε περίπτωση για κίνηση στην πόλη και σε στριφτερό κομμάτι και γενικότερα στη συντριπτική πλειοψηφία των διαδρομών, ήταν η Standard επιλογή καθώς ήταν ομαλότερη, πιο ξεκούραστη και όταν ήθελα έντονη επιτάχυνση το σύστημα αντιλαμβανόταν τη θέλησή μου γρήγορη οδήγηση και προσαρμοζόταν αντίστοιχα.

Ο κινητήρας είναι ικανός να το κινήσει σβέλτα, αλλά η τελική ταχύτητα δεν ξεπερνάει τα 180Km/h.  Η μοτοσικλέτα με αυτό το πλαίσιο και αυτές τις αναρτήσεις είναι ικανή να κινηθεί εύκολα με περισσότερα από 200Km/h, ο κινητήρας βάζει φρένο σε αυτήν τη δυνατότητα περιορίζοντας τις ταχύτητες ταξιδιού στα 140-160Km/h. Η αλήθεια βέβαια είναι ότι λίγες φορές θα ζητήσεις κάτι περισσότερο στο ταξίδι, ενώ η Honda έχει προβλέψει ότι ακόμα και να πηγαίνεις συνέχεια “τέρμα γκάζι” στο αυτοκινητόδρομο η κατανάλωση δε θα ξεπεράσει τα 5,5 λίτρα.

Στο επαρχιακό αυτό κομμάτι με τις απλωτές στροφές και το ανάμεικτο επίπεδο πρόσφυσης της ασφάλτου, το Forza βρέθηκε στο στοιχείο του. Η ποιότητα κύλισης σε συνδυασμό με τα δυνατά φρένα και την ακρίβεια στις γραμμές του σε κάνουν να απολαύσεις τη διαδρομή, να  εξερευνήσεις τα όριά σου στις στροφές, αλλά να δώσεις και στον εαυτό σου τη δυνατότητα να απολαύσει το τοπίο.

Το πρόβλημα του 750 μέσα στην πόλη: οι καθρέφτες του βρίσκονται μακριά από τον αναβάτη και το τιμόνι και παρακωλύουν την κίνηση του σκούτερ στις σφήνες, γιατί έχεις 4 σημεία να ελέγξεις (δύο οι καθρέφτες και δύο τα άκρα του τιμονιού) σε αντίθεση με το αν ήταν τοποθετημένοι πάνω στο τιμόνι όπως συμβαίνει συνήθως.

Σε εκκίνηση από στάση, το τίναγμα του συνόλου προς τα μπροστά είναι πιο νευρικό σε σχέση με τα – πολύ προοδευτικότερα στη λειτουργία τους – φυγοκεντρικά CVT, κάτι που μπορεί να σε αιφνιδιάσει, ιδίως σε επιτόπιους ελιγμούς. Ο “χώρος έκφρασης” του Forza 750 είναι ο ανοικτός δρόμος, είναι το ταξίδι, οι στροφές. 

Το νέο Forza 750 με το μικρό ύψος σέλας στα 780mm και την κλασσική εργονομία οδήγησης ενός mega-scooter είναι φιλικό και άνετο μέσα στην κίνηση της πόλης, ιδιαίτερα αν κάνεις πολλές στάσεις και έχεις συχνά συνεπιβάτη. Στους ανοιχτούς δρόμους θυμίζει… τουριστική μοτοσυκλέτα, λόγω τις άριστης προστασίας από τον αέρα και της εξαιρετικής συμπεριφοράς του πλαισίου. Στις στροφές είναι πραγματικά εντυπωσιακό και τα ακτινικά φρένα με τους δίσκους των 310mm θέτουν νέα δεδομένα στην κατηγορία.

To Forza 750 είναι στα 235 κιλά με γεμάτο το ρεζερβουάρ, οπότε καλό θα ήταν να σκέφτεστε λίγο πως θα παρκάρετε, διότι δεν είναι πολύ εύκολη υπόθεση να τα κάνεις όπισθεν.  Η Honda έχει συμπεριλάβει ένα σύστημα που όταν ανιχνεύει το ξαφνικό φρενάρισμα, ενεργοποιεί τα φλάς και το οπίσθιο στοπ αναβοσβήνει, προκειμένου να προειδοποιήσει τα οχήματα που βρίσκονται πίσω μας.

Ο χώρος κάτω από την σέλα είναι σε όγκο 22 λίτρα. Το μέγεθος του ρεζερβουάρ στα 13,5, και η μέση κατανάλωση στο Forza 750 σπάνια ξεπέρασε τα 4,5-5,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, 

Τα περισσότερα στοιχεία πάνω του είναι πολύ δυνατά, όπως η τεχνολογία, η συμπεριφορά στο δρόμο, η άνεση, η χρηστικότητα, η σχεδίαση, την ποιότητα κατασκευής κάτι που δημιουργεί ένα σύνολο που δε θα αφήσει κανέναν ανικανοποίητο.

Θα σε ταξιδέψει και θα σε μεταφέρει καθημερινά στη δουλειά σου, αλλά στα φανάρια δε θα υπάρξει ούτε ένας που να μην ξερογλείφεται δίπλα σου κρατώντας με νύχια και με δόντια την ορμή του να μη σου πει το πόσο ωραίο είναι. Το νέο Forza 750 τελικά είναι σαν να έχει έναν μεγάλο μαγνήτη ο οποίος σε έλκει με μια μοναδική και αξεπέραστη γοητεία.

ΤΙΜΗ: 11.950€

Facebook Comments