Μετά το ξέσπασμα της Πανδημίας λες και άνοιξε ο ασκός του Αιόλου και οι άνεμοι πήραν και σήκωσαν, κυριολεκτικά, τις αξίες και τα ιδανικά μας ως κοινωνικά όντα. Λες και αυτοί οι άνεμοι σήκωσαν απότομα το χαλί που από κάτω κρύβονταν τόσες φρικαλεότητες.

Ένας περισσότερο δυνατός άνεμος έχει φέρει και ένα απίστευτο μίσος προς το γυναικείο φύλο. Από το κίνημα #Me Too, στις γυναικοκτονίες και μόλις προχθές στο Revenge Porn του μέλους των Ράδιο Αρβύλα. Γεγονότα γεμάτα απύθμενο μίσος για τη Γυναίκα.

Γιατί όμως τόσο μίσος, γιατί αυτή η αντιμετώπιση προς το γυναικείο φύλο; Γιατί με τόση ευκολία κάποιος σκοτώνει μια γυναίκα, ενώ μια γυναίκα ήταν η τροφός της ζωής του δλδ, η μητέρα του; Γιατί κάποιος, και μάλιστα δημόσιο πρόσωπο, δημοσιοποιεί προσωπικές στιγμές της πρώην κοπέλας του χωρίς την συγκατάθεση της οδηγώντας την έτσι σε ιδιότυπο βιασμό;

Τα κίνητρα πολλά, ειδικά από τον χώρο της Ψυχιατρικής και γενικότερα της Ψυχολογίας που είναι ικανά να εξηγήσουν τους παράγοντες που προκαλούν τη συγκεκριμένη συμπεριφορά στους δράστες.

Όμως υπάρχον συγκεκριμένα κίνητρα που εξηγούνται από τον χώρο της Επικοινωνίας.

  1. Η μορφή της Γυναίκας οπτικά εκχυδαΐστηκε στα περισσότερα έντυπα και στα ΜΜΕ. Εδώ και χρόνια η εικόνα που παρουσιάζεται είναι εκείνη της Γυναίκας ως ερωτικού αντικειμένου και μόνο, που έχει ως αποκλειστικό σκοπό την παροχή σεξ προς τον άντρα και τίποτα άλλο. Στις «καλύτερες» εκφάνσεις αυτού το μοτίβου, η γυναίκα μπορεί να είναι ένα όμορφο αντικείμενο (λιγότερο όμορφου από ένα ακριβό αυτοκίνητο) για να συνοδεύει και να δίνει πόντους στην αντρική πατριαρχία και τοξική αρρενωπότητα
  2. Η παρουσία της Γυναίκας ως αντικειμένου για σεξ με την έκρηξη των Social Media οδήγησε σε ακόμα περαιτέρω στρέβλωση της πραγματικότητας. Η Γυναίκα παρουσιάστηκε ως εύκολη, συνεχώς διαθέσιμη, πόρνη επί πληρωμή, με χαμηλές γνώσεις που εν πολλοίς ψάχνει το υποψήφιο θύμα-γαμπρό για να την ζει και να της κάνει παιδιά αδιαφορώντας για την εξέλιξη της.
  3. Η έκρηξη του Διαδικτύου και της πρόσβασης σε όλους του περιεχομένου του, επέτρεψε σε μικρές ηλικίες να σερφάρουν σε ιστοσελίδες πορνογραφικού περιεχομένου και να εξοικειώνονται με τις εικόνες της ερωτικής πράξης που πάντα μεταφέρουν το πρότυπο της σεξουαλικής κυριαρχίας του άντρα επί της γυναίκας τόσο στην ερωτική πράξη όσο και στην συμπεριφορά.
  4. Η κυριαρχία των Social Media επέτρεψε, επίσης, σε τύπους όπως ο Στάθης Παναγιωτόπουλος των Ράδιο Αρβύλα που απλά έλεγε κάποια κρύα ανέκδοτα στην, ας την πούμε, εκπομπή να πιστέψουν ότι έχουν παντοδυναμία και κανείς δεν μπορεί να τους πειράξει, ενώ παράλληλα να πιστεύουν ότι μπορούν να αποτελέσουν και το αιώνια πρότυπο του ανδρός που δεν θα τόλμαγε καμία γυναίκα να αμφισβητήσει. 
  5. Η διαμόρφωση της κουλτούρας της εύκολης ζωής,  βρήκε εύκολη διέξοδο μέσα από την διαμόρφωση του νέου φρούτου που ήρθε και στην χώρα μας, των influencers. Κυριαρχία της εικόνας τους με γυμνά σημεία του σώματος τους, προβολή του πρότυπου του άνδρα-αφέντη και της γυναίκας-ακολούθου, προβολή του προτύπου ότι οι γυναίκες μπορούν να σου κάνουν τα χατίρια αρκεί να δώσεις λεφτά, κότερα, ελικόπτερα και κοκαΐνη βέβαια.     

Αυτοί και αρκετοί άλλοι λόγοι, με κορωνίδες όλων την κυριαρχία της πατριαρχίας καθώς και της έλλειψης διαμόρφωσης κουλτούρας μέσα από την παιδεία για τον σεβασμό στα Φύλα, στην Διαφορετικότητα και στον Σεξουαλικό Προσδιορισμού του Ατόμου.

Στο περιστατικό με τον Στάθη Παναγιωτόπουλο, η κοπέλα που τον κατήγγειλε, ευτυχώς είχε τη δύναμη και το θάρρος που χρειάζεται σε αυτές τις περιπτώσεις να απευθυνθεί στις δικαστικές αρχές. Όμως, η Λίνα Κοεμτζή, ήταν 22 χρόνων. Την εκβίαζαν με διαρροή υλικού με ερωτικό περιεχόμενο στο διαδίκτυο. Έπεσε στο κενό από τον 9ο όροφο φοιτητικής εστίας στη Θεσσαλονίκη… 

Facebook Comments