Οι πλέον οπισθοδρομικές δυνάμεις στο εσωτερικό της κυβέρνησης, βρήκαν νέα περπατησιά μετά τις εκλογές της 20 Σεπτεμβρίου. Οι «γνωστοί» από την αντίθεση τους με οποιαδήποτε ιδιωτική επένδυση σε ακίνητα του Κράτους – και όχι μόνο – κ.κ. Δρίτσας και Τσιρώνης έχουν βγει στο αντάρτικο για να εμποδίσουν με κάθε τέχνασμα τις προγραμματισμένες από την συμφωνία με τους ετέρους αποκρατικοποιήσεις.  
 
Το τέχνασμα του υπουργού Ναυτιλίας, Θοδωρή Δρίτσα, αφορά την παραχώρηση στους δήμους μίας έκτασης 120 στρεµµάτων  που έχει δοθεί στον ΟΛΠ (περιλμβάνεται στα ακίνητα της προς πώληση εταιρείας) και εκτείνεται στο λεγόµενο παραλιακό µέτωπο ∆ραπετσώνας και Κερατσινίου, ξεκινώντας από το τέλος της Ε-1 πύλης του λιµανιού και φτάνει ως την ιχθυόσκαλα του Κερατσινίου.
Όπως ανέφερε προ ημερών ο κ. Δρίτσας από το βήμα της Βουλής,  «είμαστε δεσμευμένοι από τη συμφωνία αλλά πρέπει να υπάρξει κοινωνική διαβούλευση για τις εκτάσεις που θα δοθούν και τη μορφή των συμβάσεων.  Σε αυτά δεν είμαστε δεσμευμένοι από τη συμφωνία, όσο και αν κάνουν κάποιοι ότι δεν καταλαβαίνουν».
 
Στελέχη της αγοράς χαρακτηρίζουν την τακτική Δρίτσα ως «ανταρτοπόλεμο», μέσω του οποίου επιχειρείται να προκληθεί φθορά αλλά και καθυστερήσεις στον διαγωνισμό.Το ΤΑΙΠΕΔ φέρεται να έχει προειδοποιήσει την κυβέρνηση ότι ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του ΟΛΠ μπορεί να εξελιχθεί σε φιάσκο αν αλλάξει αίφνης η χωροθεσία στο βόρειο άκρο του λιµανιού που εξασφαλίζει και τον µοναδικό ελεύθερο χώρο για τη δηµιουργία νέων εγκαταστάσεων, καθώς τότε αλλάζει και όλη η διαγωνιστική διαδικασία. 
 
Υπενθυμίζεται ότι οι βασικοί διεκδικητές για το λιμάνι του Πειραιά είναι η κινεζική Cosco, η δανέζικη APM Terminals και η ICTS από τις Φιλιππίνες. 
 
Ο έτερος «αντάρτης» ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος Γιάννης Τσιρώνης ανακοίνωσε στις προγραμματικές δηλώσεις ότι προκρίνει «να προχωρήσουμε σε αξιοποίηση της έκτασης, με βάση τη πρόταση του Πολυτεχνείου, που είναι η μόνη πραγματικά καλή λύση που εδώ και δεκαετίες παραγνωρίζεται» την ίδια ώρα που η σύμβαση μεταξύ ελληνικού δημοσίου και της Lamda Development έχει υπογραφεί (σ.σ. δεν έχει περάσει από τη Βουλή) και το ΤΑΙΠΕΔ λέει ότι η υλοποίησή της προχωρά κανονικά. Σημειώνεται ότι η ολοκλήρωση του διαγωνισμού παραχώρησης του Ελληνικού αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση της χώρας. Ο διαγωνισμός είναι, μάλιστα, ένας από τους εννέα που η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί, στο τρίτο μνημόνιο, πως θα προχωρήσει με βάση τη διαδικασία που βρίσκεται σε εξέλιξη.
 
Η τρίτη περίπτωση υπουργού, του κ. Σπίρτζη, δεν έχει ακόμα τα χαρακτηριστικά του αντάρτικου. Δεδομένης, ωστόσο, της εξεφρασμένης αντίθεσής του το προηγούμενο διάστημα στην παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην γερμανική Fraport, δεν θα απέκλειε κανείς να εκδηλωθεί εκ νέου η αντίθεσή του αυτή και αυτές τις μέρες.
 
Είναι ξεκάθαρο ότι αυτοί οι άνθρωποι δεν πιστεύουν  – ή δεν καταλαβαίνουν – ότι από αυτά τα σχέδια θα ανοίξουν δουλειές, θα αυξηθεί ο πλούτος της χώρας, θα δώσουν στο έναυσμα και άλλες μεγάλες ξένες ιδιωτικές εταιρείες να εμπιστευθούν για τις επενδύσεις τους την Ελλάδα. Το παράξενο είναι ότι ο πρωθυπουργός το γνωρίζει και όμως τους εμπιστεύτηκε τα ίδια ακριβώς χαρτοφυλάκια.

Facebook Comments