Το ΤΑΙΠΕΔ ανοίγει την προσφορά της Socar

MarketNews

Το ΤΑΙΠΕΔ ανοίγει την προσφορά της Socar, ειδήσεις από την ελλάδα, ειδησεις τωρα ελλαδα, τα τελευταια νεα τωρα

Στις 9.30 το πρωί ξεκίνησε η συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ, παρουσία του ανεξάρτητου αποτιμητή και των συμβούλων του διαγωνισμού, προκειμένου να ανοίξει την προσφορά της της Socar για τον ΔΕΣΦΑ.  Η συγκεκριμένη εταρειά του Αζερμπαϊτζάν εποτελεί τη μοναδική διεκδικήτρια για τη ΔΕΣΦΑ, ενώ η κίνησή της συνδυάζεται με την ελληνικού ενδιαφέροντος επικείμενη απόφαση για τον αγωγό TAP.

Αν η προσφορά της Socar είναι πάνω από το ποσό που έχει ορίσει ως εύλογο ο αποτιμητής για την πώληση του 66% του ΔΕΣΦΑ, τότε το ΤΑΙΠΕΔ μπορεί και να την εγκρίνει αμέσως. Αν υπολείπεται ελαφρώς, προφανώς και το Ταμείο, κατά το μοντέλο που ακολουθεί σε όλους τους διαγωνισμούς, θα καλέσει τους Αζέρους να τη βελτιώσουν. Σε κάθε περίπτωση, προς το μεσημέρι ή έστω νωρίς το απόγευμα, αναμένονται ανακοινώσεις, όπως αναφέρουν Τα Νέα.

Υπενθυμίζουμε ότι η αρχική προ μηνών προσφορά των Αζέρων ήταν της τάξης των 460 εκ. ευρώ, εκτιμάται ωστόσο ότι η δεσμευτική τους προσφορά, αυτή που κατέθεσαν την Δευτέρα, θα είναι κάπως υψηλότερη. Είναι προφανές ότι αν κλείσει θετικά το θέμα ΔΕΣΦΑ, βελτιώνεται κάπως και η αρνητική εικόνα που δημιουργήθηκε από το ναυάγιο της ΔΕΠΑ.

Στην κυβέρνηση, πάντως, μετά και το ναυάγιο της ΔΕΠΑ κρατούν χαμηλούς τόνους. Δεν κρύβουν ωστόσο την αισιοδοξία τους ότι το άνοιγμα της προσφοράς θα βγάλει… «λευκό καπνό», καθώς ένα δεύτερο ναυάγιο μέσα σε τρεις ημέρες θα ήταν δυσβάσταχτο.

Κύκλοι της αγοράς από την πλευρά τους επισημαίνουν ότι καλό θα ήταν η κυβέρνηση να πάψει να συνδέει την απόκτηση του ΔΕΣΦΑ από τη Socar με την επιλογή του αγωγού Τrans Adriatic Pipeline (TAP) από την κοινοπραξία που εκμεταλλεύεται το κοίτασμα του Σαχ Ντενίζ στο Αζερμπαϊτζάν.

Η επιλογή του αγωγού που θα μεταφέρει το αζερικό αέριο στη Δύση αναμένεται να γίνει προς τα τέλη Ιουνίου και η χάραξη του TAP διέρχεται από την Ελλάδα από όπου συνεχίζει υποθαλάσσια για την Ιταλία, σε αντίθεση με τον Nabucco που παρακάμπτει τη χώρα μας και ακολουθεί διαδρομή μέσω Βουλγαρίας, Ρουμανίας και Ουγγαρίας μέχρι την Αυστρία.