Γκαλερί Citronne – Πόρος: Ταξίδι στο «ΑΙΓΑΙΟ»...

Γεωργίου Κορίνα

Γκαλερί Citronne – Πόρος: Ταξίδι στο «ΑΙΓΑΙΟ»..., ειδήσεις από την ελλάδα, ειδησεις τωρα ελλαδα, τα τελευταια νεα τωρα

Η γκαλερί Citronne στον Πόρο αποτελεί σήμα κατατεθέν του νησιού και τόπο συνάντησης των φιλότεχνων της Ελλάδας και του εξωτερικού. Με τις εκθέσεις της να αποτελούν κάθε χρόνο ενδιαφέρον εικαστικό γεγονός, η γκαλερί - που στεγάζεται στο ισόγειο μιας αναπαλαιωμένης κατοικίας του 19ου αιώνα στην παραλία του Πόρου - μετρά 11 χρόνια επιτυχούς λειτουργίας με εμβληματικές εκθέσεις να εκτυλίσσονται εντός της.

Φέτος η γκαλερί Citronne, επικεντρώνεται στη θεματική του Αιγαίου, διαχρονικά επίκαιρη με ευρύτατες διαστάσεις τελευταία. Τα σημερινά κοινωνικά και ιστορικά δεδομένα φέρνουν στην επιφάνεια ερωτήματα και οξείς προβληματισμούς με ελλιπή ή και ανύπαρκτη κατανόηση. Η ανάγκη για απαντήσεις ή για μια πρόταση ερμηνείας είναι αισθητή και αυξητικά πιεστική. Στο αδιέξοδο αυτού του προβληματισμού γίνεται επιτακτική η υπερβατική παρέμβαση της Τέχνης.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Εννέα σύγχρονοι καλλιτέχνες κλήθηκαν να σχολιάσουν στην έκθεση Αιγαίο: Ταυτότητες + Διαδρομές. Ο Γιάννης Αδαμάκος, ο Μιχάλης Κατζουράκης, ο Δημοσθένης Κοκκινίδης, ο Αλέκος Κυραρίνης, ο Τάσος Μαντζαβίνος, ο Εμμανουήλ Μπιτσάκης, ο Κωνσταντίνος Ξενάκης, ο Σωτήρης Σόρογκας, ο Γιάννης Ψυχοπαίδης. Οι προσεγγίσεις των καλλιτεχνών διαφοροποιούνται ως προς την οπτική, την ερμηνεία, την προβολή, την εκτέλεση· ταυτόχρονα όμως, ενοποιούνται σε μια κοινή «διαδρομή» στο Αιγαίο. Οι διαφορές είναι ορατές στον θεατή ο οποίος «μεταβαίνει» από την μία θεώρηση στην άλλη και παρακολουθεί ένα συναρπαστικό αφήγημα.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Σ.Σόρογκας – “Ψαρόβαρκα ΙΙ” (2016) / 130x160 

 

 

Οι εκτιθέμενες εικαστικές δημιουργίες συμπληρώνονται από ποιητικές παραπομπές, επιλογές των καλλιτεχνών. Οι αναφορές αυτές κινούνται ελεύθερα και ανεξάρτητα από το εικαστικό έργο. Δεν ήταν η αφορμή για την εικαστική δημιουργία, αλλά η συνειρμική αναφορά του καλλιτέχνη γύρω από το Αιγαίο, όπως προκύπτει από τις ποικίλες αναγνωστικές του μνήμες. Ο εικαστικός και ο ποιητικός λόγος λειτουργούν ως δίπτυχο για να αναδειχθεί η κομβική σημασία του Αιγαίου σαν σταυροδρόμι για την ιστορία και τον προσδιορισμό της ελληνικής ταυτότητας.

 

 

 

 

Τ. Μαντζαβίνος- “Το Τάμα του Οδυσσέως”/ 47x32 

 

Η έκθεση θα διαρκέσει από τις 25 Ιουνίου ως τις 17 Σεπτεμβρίου 2016