Επιστημονική τεκμηρίωση των δυσμενών επιπτώσεων από το άνοιγμα των εμπορικών καταστημάτων τις Κυριακές επιχειρεί να κάνει η ΕΣΕΕ, παραθέτοντας μία σειρά από έρευνες και παραδείγματα άλλων χωρών.

Όπως αναφέρει, η Ισπανία βρέθηκε σε παρόμοιο δίλλημα στις αρχές της δεκαετίας του 2000. Μελέτες σχετικών ισπανικών ενώσεων αλλά και των πανεπιστημίων Carlos III και του Autonomous University της Μαδρίτης ανέφεραν πως η απελευθέρωση του ωραρίου θα οδηγούσε σε πτώση του μεριδίου της αγοράς των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και σε μείωση των απασχολουμένων (απώλειες 34.000-65.000 θέσεων).

Η Συνομοσπονδία σημειώνει ότι η απάντηση στην Ισπανία ήρθε τελικά από το ίδιο το καταναλωτικό κοινό αφού σύμφωνα με μελέτη του Κέντρου Κοινωνιολογικών Ερευνών, μόνο το 4,6% πάντα αξιοποιεί τη δυνατότητα να ψωνίζει κατά τη διάρκεια των αργιών (απελευθερωμένο ωράριο) ενώ το 70,3% δήλωσε ότι ποτέ δεν έχει αγοράσει κάτι σε αργία.

Επίσης, σύμφωνα με μελέτη του Autonomous University της Μαδρίτης, η λειτουργία των καταστημάτων κατά τη διάρκεια των δημόσιων αργιών στη Γαλλία διόγκωσε το κόστος λειτουργίας των επιχειρήσεων κατά 15% και τις πωλήσεις κατά μόλις 0,5%, γεγονός που επηρέασε τις τιμές αυξητικά.

Μεταξύ άλλων, η ΕΣΕΕ αναφέρεται στην βρετανική εκστρατεία «Keep Sunday Special» (Κρατήστε την Κυριακή Ξεχωριστή), η οποία προβάλλει 5 συγκεκριμένα επιχειρήματα:

Α. Προστασία των οικογενειακών σχέσεων.
Β. Διάσωση των τοπικών μικρών επιχειρήσεων.
Γ. Διατήρηση των κοινωνικών δραστηριοτήτων.
Δ. Σεβασμός στη θρησκεία, τα ήθη και έθιμα.
Ε. Δικαίωμα στην ξεκούραση.

«Το 87% των πολιτών υποστηρίζει ότι είναι πολύ σημαντική για την οικογενειακή σταθερότητα και την κοινωνική ζωή η διατήρηση της κυριακάτικης αργίας. Ενώ τα ¾ υποστηρίζουν ότι είναι προτιμότερο να καταναλώσεις κάποιες ώρες με την οικογένειά σου παρά να τις καταναλώσεις για αγορές στα μαγαζιά», σημειώνει η Συνομοσπονδία.

Τέλος, «σεβόμενη το 89% του εμπορικού κόσμου που αντιτίθεται στην κατάργηση της Κυριακάτικης αργίας», η ΕΣΕΕ ζητάει την απόσυρση της παρ. 2 του άρθρου 16 του Αγορανομικού Κώδικα.

Facebook Comments