Μέτοχοι του TAP έγιναν BP, SOCAR και Total

MarketNews

Μέτοχοι του TAP έγιναν BP, SOCAR και Total, ειδήσεις από την ελλάδα, ειδησεις τωρα ελλαδα, τα τελευταια νεα τωρα

Μέτοχοι του αγωγού φυσικού αερίου TAP έγιναν οι πετρελαϊκές εταιρίες BP, SOCAR και Total, ασκώντας το δικαίωμα προτίμησης που κατείχαν ως μέλη της Διεθνούς Κοινοπραξίας που αναπτύσσει το κοίτασμα Shah Deniz ΙΙ στο Αζερμπαϊτζάν, από το οποίο θα τροφοδοτηθεί ο αγωγός.

Οι BP και SOCAR έχουν αποκτήσει από 20% των μετοχών, ενώ η Total πήρε το 10%. Η Fluxys, σημαντικός διαχειριστής μεταφοράς φυσικού αερίου στην Ευρώπη, επέλεξε να συμμετάσχει στον TAP με ποσοστό 16%. Έτσι η μετοχική σύνθεση του TAP διαμορφώνεται πλέον ως εξής: BP (20%), SOCAR (20%), Statoil (20%), Fluxys (16%), Total (10%), E.ON (9%) και Axpo (5%).

Ο Σιέτιλ Τούγκλαντ, διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΡ, δήλωσε σχετικά: «Θα ήθελα να καλωσορίσω τους μετόχους του Shah Deniz και τη Fluxys στον TAP. Οι νέοι μας μέτοχοι θα ενισχύσουν σημαντικά τη στρατηγική θέση του TAP, ώστε να καταστεί ένας ζωτικός συνδετικός κρίκος στις επιχειρηματικές δραστηριότητές τους. Κατ αυτόν τον τρόπο, θα ισχυροποιήσουν περαιτέρω την αξία ολόκληρου του Νότιου Διαδρόμου Φυσικού Αερίου και θα βοηθήσουν στην έγκαιρη και εντός προϋπολογισμού παράδοση του TAP».

Οι μέτοχοι του TAP παραμένουν ανοιχτοί σε μελλοντική συνεργασία και με άλλους στρατηγικούς εταίρους. Ενδιαφέρον για συμμετοχή, υπενθυμίζεται, έχει εκφράσει και το ελληνικό Δημόσιο.

Ο αγωγός TAP θα μεταφέρει φυσικό αέριο από το κοίτασμα Shah Deniz II, μέσω Ελλάδας και Αλβανίας στην Ιταλία. Όπως επισημαίνεται από την κοινοπραξία του αγωγού, η προσαιγιάλωση του TAP στην Ιταλία, την τρίτη μεγαλύτερη αγορά φυσικού αερίου στην Ευρώπη, παρέχει ευκαιρίες για περαιτέρω μεταφορά φυσικού αερίου από την Κασπία σε μερικές από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές, όπως στη Γερμανία, τη Γαλλία, τη Μεγάλη Βρετανία, την Ελβετία και την Αυστρία. Η διαδρομή του TAP μπορεί να διευκολύνει την προμήθεια φυσικού αερίου σε αρκετές χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένων αυτών της Βουλγαρίας, της Αλβανίας, της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης, του Μαυροβουνίου, της Κροατίας και άλλων.

Η μεταφορική ικανότητα του αγωγού είναι 10 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως, με δυνατότητα επέκτασης στα 20 δισ.