Στη μπύρα λέμε ναι!

Καρβελά Ελένη

Στη μπύρα λέμε ναι!

Αποτελεί το αγαπημένο μας ποτό τους καλοκαιρινούς μήνες και κατά καιρούς έχει κατηγορηθεί ως υπεύθυνη για την παχυσαρκία. Όμως η μπύρα αποτελεί ίσως το πιο «υγιεινό» ποτό, καθώς είναι πλούσια πηγή βιταμινών, αντιοξειδωτικών ουσιών και ιχνοστοιχείων.

Δεν περιέχει συντηρητικά ή άλλα πρόσθετα, αφού παρασκευάζεται από φυσικές πρώτες ύλες, όπως το κριθάρι, τα δημητριακά, η μαγιά και το νερό, το οποίο αποτελείτο κύριο συστατικό της (93%). Αποτελεί το ποτό με τη χαμηλότερη περιεκτικότητα σε θερμίδες, αφού περιέχει μόλις 46 ανά 100ml. Στο πλαίσιο μιας ισορροπημένης διατροφής μπορεί να καταναλώνεται καθημερινά 1 κουτάκι μπίρα από τις γυναίκες και 2 κουτάκια από τους άντρες.

Ιδιότητες, θρεπτική αξία, βιταμίνες

  • Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο, ασβέστιο και μαγνήσιο που συμβάλλουν ενάντια στην εμφάνιση πέτρας στη χολή και στα νεφρά.

  • Το κριθάρι και ο λυκίσκος έχουν αντιγηραντική και αντικαρκινική δράση.

  • Οι φυτικές ίνες που έχει βοηθούν στην καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος και ρίχνουν τα επίπεδα της κακής χοληστερίνης στο αίμα.

  • Ρίχνει τα ποσοστά ρίσκου εμφάνισης εμφράγματος κατά 20-40%, ενώ σύμφωνα με έρευνα η μέτρια κατανάλωση μπύρας μειώνει και τα ποσοστά εμφάνισης καρδιαγγειακών προβλημάτων.

  • Είναι πλούσια πηγή σε αντιοξειδωτικά, μεταλλικά άλατα και ιχνοστοιχεία απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού.

  • Η μπύρα μειώνει το ρίσκο εμφάνισης προβλημάτων στη λειτουργία της μνήμης κατά 23%. Μειώνεται ακόμα η πιθανότητα εμφάνισης της νόσου του Alzheimer ή κάποιου είδους άνοιας, καθώς η μπύρα ενεργοποιεί την παραγωγή νέων εγκεφαλικών κυττάρων.

  • Δυναμώνει τα κόκαλα και προλαμβάνει την οστεοπόρωση λόγω της υψηλής περιεκτικότητας της μπίρας σε πυρίτιο.

  • Σύμφωνα με αμερικάνικες έρευνες, όσοι καταναλώνουν μπύρα, ρίχνουν κατά το εντυπωσιακό 50% τις πιθανότητές τους να πάθουν στο μέλλον εγκεφαλικό.

  • Μελέτη ισπανών ερευνητών έδειξε ότι δύο ποτήρια μπύρα ale και lager την ημέρα προλαμβάνουν την εμφάνιση διαβήτη και υπέρτασης.

Παχαίνει; Μύθος

Πρόκειται για έναν από τους πιο διαδεδομένους διατροφικούς μύθους. Στην πραγματικότητα, η μπύρα δεν παχαίνει, αρκεί να καταναλώνεται σε μέτριες ποσότητες και να μη συνοδεύεται φαγητά και σνακ πλούσια σε λιπαρά. Δεν περιέχει λίπος, ούτε χοληστερίνη και έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε σάκχαρα.