Χριστιανικές εκκλησίες και σεξουαλικός προσανατολισμός
Η παρούσα εργασία έγινε με αφορμή την δικαστική αθώωση του Μητροπολίτη,αμβροσιος
Η παρούσα εργασία έγινε με αφορμή την δικαστική αθώωση του Μητροπολίτη,αμβροσιος
Η παρούσα εργασία έγινε με αφορμή την δικαστική αθώωση του Μητροπολίτη («αγίου» στην καθομιλουμένη) Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβρόσιου από τις κατηγορίες για κατάχρηση εκκλησιαστικού αξιώματος και δημόσια υποκίνηση βίας και μίσους. Η εργασία περιορίζεται σχεδόν πλήρως στη σχέση των χριστιανικών εκκλησιών με την σεξουαλική διαφορετικότητα. Η επεξεργασία είναι κυρίως επιγραμματική (γραμμένη σε «σημεία») για να μην κουράζει, αλλά και για να αποτελέσει μια καταγραφή συμπεριφοράς εκκλησιαστικών φορέων και προσώπων απέναντι στη σεξουαλική διαφορετικότητα.
Τα κεφάλαια της εργασίας είναι:
Οι δυτικές χριστιανικές εκκλησίες -καθολική και προτεσταντικές- συσπειρώνουν τη μεγάλη πλειοψηφία των χριστιανών. Στις εκκλησίες αυτές, όχι μόνο δεν μισούνται οι ομοφυλόφιλοι, αλλά και μέλη των κοινοτήτων τους εκλέγονται ιερείς, στις ανώτατες θέσεις της ιεραρχίας. Θα αναφερθώ σε δυο τέτοιες περιπτώσεις και στη συνέχεια σε δηλώσεις και ενέργειες του Πάπα Φραγκίσκου και του Αρχιεπισκόπου της Αγγλικανικής εκκλησίας (Αρχιεπίσκοπος Καντέρμπουρυ).
Η Εύα Μπρούνε το 2012
Τον Οκτώβριο του 2015, ο Πάπας Φραγκίσκος συναντήθηκε με ένα ζευγάρι ομοφυλόφιλων ανδρών στην πρεσβεία του Βατικανού στην Ουάσινγκτον κατά την επίσκεψή του στις ΗΠΑ. Στο τέλος της συζήτησης, ο πάπας αγκαλιάζει και τους δύο «αρσενοκοίτες» και τους φιλάει στο μάγουλο. [https://e-thessalia.gr/o-papas-filise-ton-gkei-palio-tou-mathiti-video/]
Ο Πάπας φιλάει στο μάγουλο «αρσενοκοίτη»
Στις 12 Δεκεμβρίου του 2015, ο Αρχιεπίσκοπος του Καντέρμπουρυ, ρωτήθηκε πώς θα αντιδρούσε αν ένα από τα παιδιά του ήταν ομοφυλόφιλος και ερωτευόταν ένα άλλο του ιδίου φύλου και ζητούσε την ευλογία του. Απάντησε ότι θα του έδινε την ευχή του και θα παρευρίσκονταν στον πολιτικό γάμο τους, αν παντρεύονταν. [http://new.spectator.co.uk/2015/12/the-tide-is-turning-in-this-country-justin-welby-interviewed/ ]
Ο Αρχιεπίσκοπος του Καντέρμπουρυ (σκίτσο)
Ο άγιος Πειραιώς Σεραφείμ
Τον Ιουλιο του 2005 ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος χαρακτηρίζει τον γάμο μεταξύ ομοφυλοφίλων «Θεσμοθετημένη αμαρτία». [http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26510&subid=2&pubid=113785592]
Άγιος Άνθιμος, μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος και χούντα.
Τον Δεκέμβριο του 2015 ο Μητροπολίτης Μαντινείας και Κυνουρίας Αλέξανδρος αποφαινόταν ότι οι ομοφυλόφιλοι είναι ανώμαλοι και άρρωστοι. Για τις δηλώσεις του αυτές έκατσε στο εδώλιο του κατηγορουμένου. [http://t-zine.gr/sto-edolio-o-mitropolitis-mantinias-ke-kynourias-gia-tis-dilosis-tou-gia-tous-omofylofilous/]
Ο άγιος Μαντινείας και Κυνουρίας Αλέξανδρος
Ο άγιος Βέροιας
Τον Σεπτέμβριο του 2013, ο Οικουμενικός Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίος επιτέθηκε στη σεξουαλική διαφορετικότητα με τα εξής:
«…είναι άγνωστοι και κατακριτέαι συζυγίαι μετ’ ατόμων του ιδίου φύλου, καταδικάζονται δε αι σύγχρονοι εφευρέσεις των λεγομένων «συμφώνων συμβιώσεως», τα οποία είναι απόρροια αμαρτίας και ουχί κατά νόμον χαράς, ενεργειών κατά τας οποίας αι θήλειαι «μετήλλαξαν την φυσικήν χρήσιν εις την παρά φύσιν, ομοίως δε και οι άρσενες αφέντες την φυσικήν χρήσιν της θηλείας εξεκαύθησαν εν τη ορέξει αυτών εις αλλήλους, άρσενες εν άρσεσι την ασχημοσύνην κατεργαζόμενοι και την αντιμισθίαν ην έδει της πλάνης αυτών εν εαυτοίς απολαμβάνοντες». [https://tinyurl.com/y8sjotet]
Προσέξτε την αντίθεση αυτών των απαξιωτικών λόγων με τους λόγους αγάπης του Πάπα και του Αρχιεπισκόπου της Αγγλικανικής Εκκλησίας.
Ο Οικουμενικός Πατριάρχης με την ελληνική σημαία
Αξίζει τον κόπο να μάθουμε λίγα περισσότερα για τον άνθρωπο που εξύβρισε τους ομοφυλόφιλους, ευτελίζοντας τον εαυτό του.
Επιγραμματικά:
Οι επιθέσεις εναντίον των ομοφυλοφίλων
Το θέμα αυτό είναι ιδιαίτερα προσφιλές στον άγιο. Συνοπτικά και πάλι:
Για τις αχαρακτήριστες δηλώσεις του 2015, βρέθηκαν εννέα γενναία παιδιά, που δήλωσαν ανοιχτά ότι είναι ομοφυλόφιλοι. Γράφω «γενναία» διότι είναι σαφές ότι δεν υπάρχει ασφάλεια από τους ευσεβείς τραμπούκους που επιτίθενται λεκτικά και σωματικά σε αυτούς που υποδεικνύουν οι σεβάσμιοι παραπάνω «άγιοι». Για την ιστορία, παραθέτω τα ονόματά τους:
Η δήλωση του σεξουαλικού προσανατολισμού των παιδιών ήταν υποχρεωτική, για να τεκμηριωθεί ότι θίγονται προσωπικά και συνεπώς έχουν «έννομο συμφέρον» να μηνύσουν τον άγιο. Στα παιδιά παραστάθηκε η δικηγόρος Κλειώ Παπαπαντολέων, που ανέλαβε την υπόθεση αμισθί και ο συνταγματολόγος Νίκος Αλιβιζάτος ως μάρτυρας κατηγορίας, για να προασπίσουν το κράτος δικαίου και τα ανθρώπινα δικαιώματα που παραβιάζει ο λόγος του μητροπολίτη.
Ο άγιος Αμβρόσιος στο Δικαστήριο
Κατά την απολογία του, στη δίκη που ακολούθησε, ο άγιος ουσιαστικά επανέλαβε αυτά για τα οποία κατηγορούνταν. Και κορύφωσε τη δηλητηριώδη ρητορική του σημειώνοντας: «Το ‘φτύστε τους’ είναι το λιγότερο. Αν είχα όπλο, και μπορούσα από τον νόμο, θα το χρησιμοποιούσα να τελειώνουμε». Και συμπλήρωσε: «Αν παρόμοια φρασεολογία χρησιμοποιούσαν οι ναζί, τότε μπράβο».
Κατόπιν αυτών, η εισαγγελέας κ. Ελ. Αργυροπούλου πρότεινε την απαλλαγή του κατηγορουμένου αγίου, και η πρόεδρος κ. Ξ. Σταμάτη τον κήρυξε αθώο. Η υπόθεση πήρε διεθνείς διαστάσεις. Δημοσιεύτηκε στα ΜΜΕ πολλών χωρών. Για παράδειγμα, ο τίτλος της είδησης στον Economist ήταν ο εξής:
Η Ορθοδοξία, η Ομοφυλοφιλία και οι ακτιβιστές των δικαιωμάτων των gays θρηνούν για την αθώωση ενός ομοφοβικού Μητροπολίτη. [https://www.economist.com/blogs/erasmus/2018/03/orthodoxy-homosexuality-and-hate]
Και κάποιος Χριστιανός κυκλοφόρησε την παρακάτω γελοιογραφία:
Θα νόμιζε κανείς ότι μετά από 70 χρόνια άθεου κομμουνισμού, η χριστιανική ορθόδοξη εκκλησία της Ρωσίας έχει μειωμένη δύναμη. Συμβαίνει το ακριβώς ανάποδο. Η εβδομηκονταετής καταπίεση και η εξευτελιστική κατάρρευση του κομμουνισμού έδωσαν ακόμα μεγαλύτερο κύρος στην εκκλησία μιας χώρας, που εξ άλλου χαρακτηρίζεται από μια μακροχρόνια, χωρίς διακοπή, δεσποτεία ανατολικού τύπου. Επί πλέον, το γεγονός ότι η Ρωσία δεν είναι μέλος της ΕΕ, αποδεσμεύει την κοσμική εξουσία από δεσμεύσεις στις οποίες υπόκειται η ελληνική κοσμική εξουσία. Συνεπώς, η ρωσική κοσμική εξουσία είναι πιο ελεύθερη να ταυτίζεται με τις προκαταλήψεις και το σκοταδισμό της ορθόδοξης εκκλησίας, από όσο η ελληνική κοσμική εξουσία.
Έτσι λοιπόν βλέπουμε παλαιούς δεσπότες να λατρεύονται. Ο τελευταίος Τσάρος ανακηρύχτηκε άγιος. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι και ο Στάλιν τιμήθηκε σε πολλά μέρη της Ρωσίας ως άγιος. Ένα από τα πλέον σημαντικά μοναστήρια της Ρωσίας: της Λαύρας της Αγίας Τριάδας του Αγίου Στεργίου. Το μοναστήρι αυτό εξέδωσε το ετήσιο ημερολόγιό του για το 2014, αφιερωμένο στα νεανικά χρόνια του Στάλιν. Δεν εμποδίστηκε από το ότι ο Στάλιν ήταν άθεος. Και βέβαια κάποιοι στην Ελλάδα έσπευσαν να αντιγράψουν τους «αδελφούς» τους. Τον ναό του αγίου Ανδρέα της Πάτρας κοσμεί εικόνα του «αγίου Στάλιν» (!) με συναίνεση του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου και του πατριάρχη Μόσχας Κύριλλου.
Εικόνα του αγίου Στάλιν στον ιερό ναό αγίου Ανδρέα Πατρών
Υπάρχει μάλιστα και το σχετικό απολυτίκιο(Ήχος πλ.α):
«Τον Συνάναρχον Λόγον εφευρών ως επόθεις την καθαράν προσευχήν απλανώς εκδιδάσκεις ταύτην ημίν Ιωσήφ νηπτικότατε πατερούλη και τρισμακάριστε όθεν ημείς την οφειλήν χρεωστικώς σοι οι πιστοί προσφέρομεν εκβοώντες τον γλυκασμόν του Κυρίου εις τας καρδίας ημών εμφύτευσον». http://www.iliaoikonomia.gr/content/eikones-toy-agioy-stalin-ston-agio-andrea-patras
Κατά τα λοιπά:
5. Συμπεράσματα
Το ότι οι κοινωνίες των προηγμένων χωρών ασπάζονται στο σύνολό τους την άποψη των δυτικών εκκλησιών δεν είναι δυο φαινόμενα άσχετα μεταξύ τους. Ούτε ότι ανάμεσα στις χριστιανικές ορθόδοξες κοινωνίες δεν υπάρχει ούτε μια προηγμένη. Η ανοχή στις πεποιθήσεις και τις επιλογές των πολιτών είναι αναγκαία συνθήκη για την ανάπτυξη. Πολύ περισσότερο που η επιστήμη απέδειξε ότι ο σεξουαλικός προσανατολισμός είναι σε πολλές περιπτώσεις φυσικό χαρακτηριστικό του ατόμου. Συνεπώς, ό δρόμος προς την έξοδο από το οικονομικό τέλμα περνάει και από τον πλήρη διαχωρισμο κράτους και εκκλησίας.
Η εκκλησία της Ελλάδος τον απείλησε με μήνυση, δεν διάβασα όμως πουθενά να πραγματοποίησε την απειλή της. Αυτό βάζει σε υποψίες ότι υποκρίνεται και κυρίως ότι υποκρίνονται τα ομοφυλόφιλα μέλη της εκκλησίας για να αποφύγουν το ανάθεμα. Πιθανόν δε να εμφανίζονται πιο σκληροί απέναντι στη σεξουαλική διαφορετικότητα από όσο οι λοιποί ιερείς για να αποσείσουν τυχόν υποψίες. Είναι οι πιο καταπιεσμένοι και πιο δυστυχισμένοι ομοφυλόφιλοι
Facebook Comments