Δοκιμή Volvo XC 60 D5

Σάλτας Νίκος

Δοκιμή Volvo XC 60 D5, ειδήσεις από την ελλάδα, ειδησεις τωρα ελλαδα, τα τελευταια νεα τωρα, τηλεοραση, live tv, live streaming, web tv

Το Volvo XC 60 στην ισχυρότερη έκδοση D5 των 235 ίππων, συνδυάζει την υψηλή αισθητική με έναν πολύ ισχυρό κινητήρα, δημιουργώντας ένα ικανότατο σύνολο, που καλύπτει όλες τις απαιτήσεις. Σε όλα τα παραπάνω μαζί με τον καλύτερο-κατά την άποψή μας- 2λιτρο diesel κινητήρα της αγορά (235 PS/480 Nm) ως προς την απόδοση, την οικονομία και τη γενικότερη λειτουργία, προσθέστε το εξαιρετικό σε ταχύτητα αλλαγών αυτόματο 8άρι κιβώτιο και το πολύ καλό σε απόκριση σύστημα τετρακίνησης ώστε να ολοκληρώστε την εικόνα ενός πραγματικά μοντέρνου SUV.

Η συνολική πολυτέλεια ξεχειλίζει και ο εξοπλισµός την υποστηρίζει. Τα φώτα LED, οι δερµάτινες επενδύσεις, τα ηλεκτρικά καθίσµατα και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι στάνταρ στις εκδόσεις Inscription και R-Design. Το βασικό ηχοσύστηµα έχει ισχύ 330W, 6κάναλο ενισχυτή και δέκα ηχεία, γι’ αυτό η απόδοσή του κάνει τις αντίστοιχες προτάσεις του ανταγωνισµού να µοιάζουν µε τρανζιστοράκια. Παραδοσιακά κορυφαία είναι και η τεχνολογία της ασφάλειας, αφού υπάρχει µια πλήρης σουίτα που κάνει το παν για να αποτρέψει ένα ατύχηµα ή να µετριάσει όσο γίνεται τις συνέπειές του. Είναι βασικός εξοπλισµός σε όλα τα XC60 κι αυτό δίνει αρκετούς έξτρα πόντους, όπως και η ηχοµόνωση που κρατά τους θορύβους έξω από την πόρτα.

Το πρώτο που µένει απ’ έξω, είναι το δυνατό κροτάλισµα του δίλιτρου PowerPulse κινητήρα της έκδοσης D5. Είναι η ισχυρότερη ντίζελ της γκάµας κι έχει δύο τούρµπο σε σειρά ώστε να αποδίδει 235 ίππους και 48,2 kgm, ενώ συνοδεύεται από τετρακίνηση µε πολύδισκο συµπλέκτη Haldex και 8άριαυτόµατο κιβώτιο της Aisin. Το βήµα του τελευταίου κλιµακώνεται όπως πρέπει και η ολόσωστη επικοινωνία µε το δεξί σου πόδι εξασφαλίζει αλλαγές σχέσης ακριβώς τη στιγµή που θέλεις. Με φουλ γκάζι, το ανέβασµα γίνεται το πολύ στις 4.500 rpm, µε την αλλαγή να είναι αρκετά γρήγορη ώστε να µην διακόπτει για πολύ τη ζωηρή επιτάχυνση που ξεκινά από τις 1.500 rpm.

Η ζυγαριά έδειξε 1.930 kg, µα ακόµα κι έτσι τα 0-100 km/h σε 7,8”, 0-1.000 m σε 28,5” και 80-110 km/h σε 3,8” είναι τιμές από τις καλύτερες της κατηγορίας. Στις μετρήσεις που η εκκίνηση δε μετράει, ουσιαστικά ισοφαρίζουν τη Stelvio των 210 PS στην κορυφή του ανταγωνισµού αυτής της τιµής. Πρακτικά αυτό σηµαίνει ότι το XC60 δείχνει πιο ελαφρύ από όσο στην πραγµατικότητα είναι, ανεξάρτητα από το εάν το προφίλ οδήγησης δείχνει EcoNormal ή Dynamic. Όπως είναι λογικό, το πρώτο σηµαίνει κάπως αδρανήδιάθεση αλλά έξτρα οικονοµία, το Normal ιδανικές ρυθµίσεις για την καθηµερινότητα και το Dynamic κορυφαία απόκριση. Το µόνο που λείπει είναι η δυνατότητα να αλλάξεις ρύθµιση στο κιβώτιο ανεξάρτητα από τον κινητήρα, ενώ δεν θα λέγαµε όχι σε λίγο χαµηλότερη µέση κατανάλωση. Τα 9,4 lt/100 km είναι περισσότερα από του ανταγωνισµού και δύσκολα θα δεις κάτω από 8,5.

Στο αυτοκινητόδρομο το XC60 θα ταξιδέψει πολύ ήσυχα και με υψηλά επίπεδα άνεσης για τους επιβάτες ακόμη και σε πολύ μεγάλες μ.ω.τ.

Σε μια ορεινή διαδρομή παρά την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και το τυπικό για SUV σύστημα διεύθυνσης θα αντεπεξέλθει, ακόμη και υπό πίεση, όπου εκεί θα δοκιμαστεί και η αμεσότητα του συστήματος τετρακίνησης. Βεβαίως, ακόμη ένα στοιχείο που μας εντυπωσίασε είναι η ανθεκτικότητα και η απόδοση των φρένων όπως άλλωστε φαίνεται και από τις μετρήσεις μας.

Το άκαμπτο πλαίσιο του νέου XC60 δεν θα χρειαστεί μεγάλη προσπάθεια να το αντιληφθείς σε έναν ελληνικό δρόμο. Από εκεί και ύστερα είναι η ποιότητα κύλισης, το ελαφρύτερο πάτημα, αλλά και αυτή η εξευγενισμένη αίσθηση που σου αφήνει. Τα πάντα σε ό,τι αφορά τον χειρισμό του νέου Volvo γίνονται με ευκολία και χωρίς να χρειάζεται ο οδηγός να είναι σε εγρήγορση.

Δεν είναι μόνον η πληθώρα των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας, είναι και τα δομικά στοιχεία κατασκευής. Η νέα στιβαρή πλατφόρμα εδράζεται σε ένα μοντέρνο σύστημα αναρτήσεων με διπλούς βραχίονες εμπρός και με διάταξη πολλαπλής συνδεσμολογίας πίσω.

Για την απόσβεση εμπρός προβλέπονται ελικοειδή ελατήρια και συμβατικοί αποσβεστήρες, ενώ πίσω οι αποσβεστήρες συνεπικουρούνται και από ένα επιπλέον ελαστικό σύνδεσμο παρόμοιο με το XC90. Προαιρετικά προβλέπεται (όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής) και αερανάρτηση με επιλογές ρύθμισης Comfort, Dynamic και Off Road.

Σε κράτηµα, το XC60 είναι ικανότατο χωρίς να το δείχνει, αφού ο Haldexπέµπτης γενιάς δίνει πολλή πρόσφυση χωρίς έντονα υποστροφική διάθεση. Το ελαφρύ -πλην της υψηλής ταχύτητας- τιµόνι πάντως δεν µεταφέρει καµία πληροφορία στα χέρια σου ανεξάρτητα από τη ρύθµιση για το βάρος του. Ωστόσο είναι άµεσο, γρήγορο και κόβει πραγµατικά πολύ. Κανένα παράπονο δεν υπάρχει από τα φρένα, αφού οι τέσσερις αεριζόµενοι δίσκοι είναι ακούραστοι και αποτελεσµατικοί, µε συνέπεια στα 38,7 m για τα 100-0 km/h.

Υπάρχει επίσης πρόγραµµα εκτός δρόµου οδήγησης που µεγαλώνει την απόσταση από το έδαφος και ρυθµίζει όλα τα συστήµατα για βέλτιστη απόδοση σε τέτοιες συνθήκες. Οπότε, το XC60 θα τα βγάλει άνετα πέρα µε τις τυπικές εκδροµικές ανάγκες και δύσκολα θα βρει κάτω. Ως απόσταση από το έδαφος η εταιρεία αναφέρει 21,6 cm για τις εκδόσεις µε συµβατική ανάρτηση και 20,9για την αερανάρτηση χωρίς ωστόσο να ξεκαθαρίζει το µέγιστο που µπορεί να φτάσει.

Καταδικασµένο να αρέσει

Συνεχίζοντας την παράδοση που ο προκάτοχός του ξεκίνησε και το τελευταίο XC90 απογείωσε, το ολοκαίνουργιο XC60 είναι βέβαιο πως θα πετύχει. Στη νέα, ολοκαίνουργια γενιά του µάλιστα είναι ασύγκριτα ικανότερο σε όλους τους τοµείς, χωρίς να ξεφεύγει σε τιµή από ανταγωνιστές που έχουν υποδεέστερες επιδόσεις. Με την έκδοση D5 να ξεκινά από τα €56.030, αποτελεί ένα πολύ σοβαρό premium µεσαίο SUV, µε πραγµατική πολυτέλεια, κορυφαία συστήµατα ασφάλειας και σχεδίαση που αγγίζει τις αισθήσεις.

Τιμή από €56.030 (έκδοση Momentum)
Τεχνολογία 1.969 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, δύο τούρμπο σε σειρά, 235 PS/4.000 rpm, 48,2 kgm/1.750-2.250 rpm, τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,8”
0-160 km/h 19,3”
0-400 m 15,6” @ 145,6 km/h
0-1.000 m 28,5” @ 183,9 km/h
60-160 (με αλλαγές) 15,7”
50-80 km/h 2,7”
80-110 km/h 3,8”
110-140 km/h 5,3”
Φρένα 100-0 km/h 38,7 m
Τελική ταχύτητα 220 km/h
Μέση κατανάλωση 9,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 144 g/km
Διαστάσεις 4.668 x 1.902 x 1.658 mm
Χώρος αποσκευών 474 lt
Βάρος 1.930 kg