Διατροφή για να αντιμετωπίσετε τις ναυτίες στην εγκυμοσύνη

Γιαννιτσοπούλου Κάλλια

Διατροφή για να αντιμετωπίσετε τις ναυτίες στην εγκυμοσύνη, ειδήσεις από την ελλάδα, ειδησεις τωρα ελλαδα, τα τελευταια νεα τωρα, τηλεοραση, live tv, live streaming, web tv

Η ναυτία είναι από πιο συνηθισμένα και παράλληλα από τα πιο ενοχλητικά συμπτώματα, που σχετίζονται με την εγκυμοσύνη και επηρεάζουν δυσμενώς ψυχολογικά και σωματικά την μέλλουσα μητέρα και  πιο συχνά στο πρώτο τρίμηνο της κύησης.

Μέχρι το 70 τοις εκατό των μελλοντικών μητέρων βιώνουν ναυτία κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια της πρώιμης εγκυμοσύνης.  Οι κυριότεροι λόγοι που εμφανίζονται είναι 1) η αύξηση των επιπέδων των οιστρογόνων, 2)οι  χαμηλές τιμές του σακχάρου του αίματος 3) η ευαισθησία σε κάποιες μυρωδιές και 4)ψυχολογικοί. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι αντιμετώπισης της ναυτίας ή  τουλάχιστον μετριασμού της έντασής της και της συχνότητας της. Βασικό μέσο αντιμετώπισης της κατάστασης αυτής είναι και η διατροφή.

Κατάλληλες τροφές για να προτιμάτε αν έχετε ναυτίες.

  Γενικά, συνιστάται κατανάλωση στερεών τροφών που περιέχουν άμυλο, πρωτεΐνη και βιταμίνη B6.  Μερικές από αυτές είναι :

  • Τα δημητριακά (κατά προτίμηση ολικής άλεσης)
  • Τα διάφορα κρακεράκια και φρυγανιές
  • Το φρυγανισμένο ψωμί
  • Το ρύζι
  • Τα ζυμαρικά
  • Το κοτόπουλο (στήθος)
  • Το μοσχάρι
  • Τα ρεβίθια
  • Οι πατάτες
  • Οι μπανάνες
  • Πιπερόριζα
  • Λεμόνι
  • Τζίντζερ

Τροφές που προκαλούν καούρες.

  • Πορτοκάλια
  • Γκρέιπφρουτ
  • Ντομάτες
  • Κρεμμύδια
  • Καφές
  • Αλκοολούχα ποτά
  • Τηγανητά
  • Λιπαρές τροφές
  • Σοκολάτα
  • Πικάντικες τροφές
  • Μουστάρδα
  • Ξύδι

Χρήσιμες πληροφορίες

  1. Με δεδομένο, πως κατά την κύηση η γεύση σας συχνά αλλάζει, μην εκπλαγείτε, αν τροφές, που πριν δεν σας «ενέπνεαν» τώρα φαίνονται «λαχταριστές».
  2. Όταν βρείτε ποια τρόφιμα σας «ταιριάζουν» περισσότερο, τότε αρχίστε να τα καταναλώνετε σε μικρά γεύματα.
  3. Υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο, οι τροφές, που σας ανακουφίζουν, να διαφοροποιηθούν κατά τη διάρκεια της κύησης.
  4. Προσπαθείτε να πίνετε νερό συχνά, αλλά σε μικρές ποσότητες και κατά προτίμηση μεταξύ των γευμάτων.
  5. Το φαγητό θα είναι ίσως το τελευταίο πράγμα που σκέφτεστε αν νιώθετε ναυτία όλη τη μέρα, αλλά το άδειο στομάχι συνήθως προκαλεί και άλλα συμπτώματα.
  6. Συνδυάστε τους υδατάνθρακες με πρωτεΐνες, όπως πίττα ολικής αλέσεως με χούμους ή φέτες μήλου και τυρί, για να μη νιώθετε εξαντλημένη και ζαλισμένη μέσα στη μέρα.
  7. Αποφύγετε να ξαπλώνετε μετά από το γεύμα.
  8. Δοκιμάστε να λάβετε αντιόξινα, πάντα με τη σύμφωνη γνώμη του ιατρού σας.
  9. Σε κάποιες γυναίκες το συμπλήρωμα σιδήρου μπορεί να προκαλέσει ναυτία.
  10. Περιοριστικά ή στενά ρούχα μπορεί να επιδεινώσουν τα συμπτώματα της ναυτίας ή των εμετών.

Η εγκυμοσύνη είναι μία περίοδος την οποία πρέπει να ευχαριστηθείτε. Οι παραπάνω συμβουλές θα σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε της ναυτίες ώστε να μπορέσετε να απολαύσετε την εγκυμοσύνη σας!