GfK: Σταθεροποιείται η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στην Ελλάδα
Αύξηση κατά 0,8 μονάδες στις 8,4 μονάδες μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2014 παρουσίασε ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος στην Ε.Ε
Αύξηση κατά 0,8 μονάδες στις 8,4 μονάδες μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2014 παρουσίασε ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος στην Ε.Ε
Αύξηση κατά 0,8 μονάδες στις 8,4 μονάδες μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2014 παρουσίασε ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος στην Ε.Ε. αντανακλώντας την ελπίδα των Ευρωπαίων ότι η κρίση χρέους έχει φτάσει στο τέλος της.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της GfK, ακόμα και η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στην Ελλάδα σταθεροποιείται αν και σε πολύ χαμηλό επίπεδο.
Την παρούσα στιγμή οι οικονομικές προσδοκίες βρίσκονται στις -24,6 μονάδες το οποίο μεταφράζεται σε αύξηση λίγο μικρότερη από 7 μονάδες από το τέλος του προηγούμενου έτους και μεγαλύτερη από 12 μονάδες από το Μάρτιο του 2013. Ο δείκτης βρίσκεται συνεπώς στο υψηλότερο σημείο του για ακριβώς τα τελευταία τρία χρόνια.
Το Μάρτιο υπήρξε επίσης περαιτέρω αύξηση στις εισοδηματικές προσδοκίες, οι οποίες βρίσκονται την παρούσα στιγμή στις -29,3 μονάδες, το υψηλότερο επίπεδο από το Φεβρουάριο του 2010. Το Φεβρουάριο ωστόσο υπήρξε μια νέα πτώση του δείκτη στις -38,1 μονάδες. Το Δεκέμβριο η τιμή βρισκόταν στις -33,1 μονάδες.
Ωστόσο οι Έλληνες απέχουν ακόμα πολύ από το να θέλουν να κάνουν μεγαλύτερες αγορές. Ο σχετικός δείκτης βρίσκεται στις -26,1 μονάδες. Αυτό μεταφράζεται σε αύξηση λίγο μικρότερη από 5 μονάδες σε σχέση με το τέλος του περασμένου έτους. Το Μάρτιο του 2013, ο δείκτης βρισκόταν λίγο χαμηλότερα στις -30,3 μονάδες.
Στην υπόλοιπη Ε.Ε. η οικονομική αισιοδοξία κερδίζει ξανά έδαφος, τονίζει η GfK, προσθέτοντας, ωστόσο, ότι η ανάκαμψη είναι ακόμα εύθραυστη.
Facebook Comments