Εν όψει Πρωτοχρονιάς και με αφορμή την πρόσφατη Black Friday, η Trendhim, μια εταιρεία από τη Δανία που ειδικεύεται σε ανδρικά κοσμήματα και αξεσουάρ, διεξήγαγε ένα μίνι τεστ για το αν οι άνδρες καταναλωτές είναι πιστοί στις προτιμήσεις τους.
 
Το πείραμα αποτελείται ένα τεστ νευρομάρκετινγκ όπου συμμετείχαν 9 άνδρες ηλικίας 22-34 ετών από διαφορετικές χώρες. Χρησιμοποιώντας μια φορητή συσκευή ηλεκτροεγκεφαλογραφίας (σκάνερ EEG), ένα ποσοστό 50% των συμμετεχόντων απάντησε σε μια ερώτηση καταναώτικής προτίμησης, με τη συσκευή να δείχνει παράλληλα μια ακριβώς αντίθετη προτίμηση.
 
Η ερώτηση ήταν αν προτιμούσαν δώρα σε σκληρό ή μαλακό περιτύλιγμα. Οι απαντήσεις τους ήταν κυρίως οι ίδιες, όμως η ηλεκτροεγκεφαλογραφία έδειξε άλλα! Οι ενδείξεις των αντίστοιχων κέντρων του εγκεφάλου έδειξαν ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα από τις απαντήσεις τους.
 
Το ανθρώπινο υποσυνείδητο αποτελεί μια μεταβλητή που δεν μπορεί πάντα να τεθεί υπό έλεγχο και κατά συνέπεια μας κάνει να μη λειτουργούμε πάντοτε με βάση τη λογική. Αποφασίζουμε με βάση τη διαίσθησή ή το ένστικτό μας και αυτό μας οδηγεί συχνά σε λάθος επιλογές. Στο τεστ της Trendhim, η απόφαση ανάμεσα σε μια συσκευασία χ ή ψ δεν αποτελεί φυσικά ζήτημα ζωής και θανάτου, μας βοηθά όμως να καταλάβουμε πως ακόμη και για τις πιο απλές αποφάσεις μπορεί να μην ξέρουμε τι πραγματικά θέλουμε.
 
 
Το 66% από τους συμμετέχοντες δήλωσαν αρχικά πως προτιμούν σκληρές συσκευασίες δώρων, σε αντίθεση με το 34% που προτιμούν μαλακές. Σύμφωνα όμως με τα αποτελέσματα της ηλεκτροεγκεφαλογραφίας, ένα ποσοστό του 88% προτιμούσε τις μαλακές συσκευασίες, που σημαίνει πως ο εγκέφαλος σχεδόν των μισών συμμετεχόντων ήρθε σε αντίθεση με τα λεγόμενά τους.
 
Αξίζει να σημειωθεί πως τα αποτελέσματα του τεστ δεν μπορούν να χαρακτηριστούν ως αδιάσειστα στοιχεία αλλά περισσότερο ως τάσεις ή ενδείξεις. Φαίνεται πως το ένστικτό μας μάς παρακινεί για κάτι, όμως ο εγκέφαλος υποδεικνύει το αντίθετο και για κάποιο λόγο το ένστικτο κερδίζει πάντα.
 
Γνωρίζετε άραγε κάποιον που λέει κάτι και κάνει το αντίθετο; Μάθετε περισσότερα για τη μελέτη ΕΔΩ
 
 
 

Facebook Comments