Το πράσινο φως από το Δ.Σ. του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς πήρε το business plan και το επενδυτικό πρόγραμμα 2014-2018. Μετά το διάλογο που θα ακολουθήσει με την Περιφέρεια Αττικής, τους δήμους, τους φορείς του Πειραιά και τα συνδικάτα θα διαμορφωθεί το τελικό επενδυτικό πρόγραμμα 2015-2019 το οποίο και θα συζητηθεί στο Δ.Σ. του Δεκεμβρίου 2014.

Σύμφωνα με το σχέδιο αυτό ο ΟΛΠ αναμένει μέσα στη χρονιά να αυξήσει έσοδα και κερδοφορία, και να βελτιώσει ακόμη περισσότερο τα μεγέθη του για το 2015.

Συγκεκριμένα, για το 2014 προβλέπονται έσοδα κοντά στα 108 εκατ. ευρώ ενώ του χρόνου θα ανέλθουν στα 117,5 εκατ. ευρώ. Οσο για τα κέρδη η πρόβλεψη κάνει λόγο για υποχώρηση φέτος στα 7,3 εκατ. από 8 εκατ. πέρυσθ και αύξηση το 2015, σχεδόν διπλασιασμός, στα 13,7 εκατ. ευρώ.

Το αντάλλαγμα παραχώρησης που καταβάλλει η ΣΕΠ ΑΕ (θυγατρική της Cosco) εντός της πενταετίας 2014 – 2018 θα αυξηθεί από 34,1 εκατ. ευρώ το 2013 σε 80,1 εκατ. ευρώ το 2018 με μέση ετήσια αύξηση της τάξης του 19%. Για να συμβεί κάτι τέτοιο πρέπει το φορτίο που διακινείται μέσω του τερματικού σταθμού της ΣΕΠ (προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ) να καταγράψει μεσοσταθμική ετήσια αύξηση 16% και να φτάσει τα 4,5 εκατ. TEU το 2018 από 2,5 εκατ. TEU το 2013.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ενδεχομένως να υπάρξουν αλλαγές στα μεγέθη καθώς βρίσκεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο ο φιλικός διακανονισμός με την κινεζική εταιρεία.

Σε ότι αφορά τον προβλήτα 1 που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ, αναμένονται για φέτος ζημιές 10 εκατ. ευρώ με την πρόβλεψη μέχρι το 2018 να κάνει λόγο για ζημιογόνες χρήσεις της τάξης των 10 εκατ. ευρώ ετησίως. Για τη δραστηριότητα της κρουαζιέρας προβλέπεται φέτος, μείωση επιβατών περίπου της τάξης του 10% «βάσει των υφιστάμενων στοιχείων εξαμήνου καθώς και λόγω της ιστορικότητας». Για το 2015 και αργότερα, «προβλέπεται αύξηση 4,5% που αποτελεί το μέσο ρυθμό ετήσιας αύξησης 2008-2013, ενώ προστίθεται 1% λόγω της δημιουργίας της νέας θέσης Αγ. Νικολάου το 2016 και επιπλέον 1% το 2017 λόγω της δημιουργίας νέων θέσεων από τη νότια επέκταση». Τα έσοδα από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα θα μειωθούν φέτος κατά 10,7% και θα προσεγγίσουν τα 13,5 εκατ. ευρώ από σχεδόν 14,5 εκατ. το 2013. Στη συνέχεια, και μέχρι το 2018, θα αυξάνονται με μέσο ρυθμό περί το 8,5% ετησίως.

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι προβλέψεις του επιχειρησιακού σχεδίου για τον τομέα της ακτοπλοϊας.

Προβλέπεται, για παράδειγμα, πως ούτε το 2018 δεν θα επιστρέψει η κίνηση στον ακτοπλοϊκό σταθμό του Πειραιά στους 19,4 εκατ. επιβάτες που είχαν ταξιδεύσει το 2009. Πέρυσι διακινήθηκαν 15,3 εκατ. επιβάτες, ενώ για φέτος προβλέπεται μικρή αύξηση κατά 0,6%. Για την επόμενη τετραετία εκτιμάται πως οι επιβάτες που ταξιδεύουν με τα πλοία της γραμμής από τον Πειραιά θα αυξάνονται με μέσο ετήσιο ρυθμό περί το 3,3%. Τα οχήματα που διακινούνται μέσω των ακτοπλοϊκών γραμμών και του πορθμείου προβλέπεται πως θα αυξηθούν από περίπου 2,5 εκατ. ευρώ το 2014 σε 2,9 εκατ. ευρώ το 2018. Τα έσοδα από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα θα μειωθούν φέτος κατά 10,1% και το 2015 θα παρουσιάσουν μικρή αύξηση (διαμορφώνονται κοντά στα 9 εκατ. ευρώ).

Αναφορικά με τα έργα που πρόκειται να γίνουν, υπάρχει πρόβλεψη για επενδύσεις άνω των 217, 5 εκατ. ευρώ την επόμενη τετραετία, με τα 136 εκατ. από αυτά να κατευθύνονται στον τερματικό για τα κρουαζιερόπλοια. Στο επιχειρησιακό σχέδιο αναφέρονται και πρόσθετα έργα, ύψους 345 εκατ. ευρώ (τα οποία δεν έχουν ενσωματωθεί στο Business Plan 2014 – 2018) τα οποία θα χρηματοδοτηθούν κατά σχεδόν 70% από ιδιωτικά κεφάλαια (μέσω παραχωρήσεων).

Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται η ανακατασκευή του κτιρίου της Παγόδας (10 εκατ. ευρώ) για επαναλειτουργία του εκθεσιακού κέντρου, η αναβάθμιση υποδομών του προβλήτα Ι (35 εκατ. ευρώ), αλλά και η σύμβαση παραχώρησης για κατασκευή και λειτουργία «υπερυψωμένου κυκλοφοριακού μέσου» (τραμ) περιφερειακά του λιμανιού Πειραιά με κόστος 120 εκατ. ευρώ, καθώς και η δημιουργία ξενοδοχειακής μονάδας στην περιοχή Παλατάκι με κόστος 50 εκατ. ευρώ.

Facebook Comments