Πολλοί άνθρωποι απολαμβάνουν την οδήγηση, όχι όμως και τη διαδικασία στάθμευσης. Γιατί λοιπόν να μην εκτελεί το όχημα τους απαραίτητους ελιγμούς παρκαρίσματος αυτόνομα; Η Ford, η Bedrock και η Bosch ξεκινούν ένα ερευνητικό project με διασυνδεδεμένα οχήματα δοκιμών της Ford που μπορούν να κινούνται μόνα τους και να παρκάρουν χωρίς ανθρώπινη επίβλεψη στο Assembly Garage της Bedrock στο Ντιτρόιτ (ΗΠΑ), με τη συνεισφορά έξυπνων υποδομών της Bosch. Με το όχημα να παρκάρει μόνο του σε ένα κλειστό γκαράζ, πρόκειται για την πρώτη λύση αυτόνομης στάθμευσης οχημάτων μέσω αλληλεπίδρασης με την υποδομή που προέρχεται από την Αμερική.  
 
Η έρευνα θα πραγματοποιηθεί στη συνοικία Corktown – εκεί όπου βρίσκεται σήμερα το νέο κέντρο καινοτόμων ιδεών της Ford στον τομέα της κινητικότητας, κοντά στον Κεντρικό Σταθμό του Michigan. Το όλο εγχείρημα αναμένεται να προσελκύσει άτομα με πρωτοποριακές ιδέες και αντισυμβατικό πνεύμα που θα θελήσουν να αναπτύξουν, να δοκιμάσουν αλλά και να παρουσιάσουν νέες προτάσεις που θα προσφέρουν λύσεις στις προκλήσεις των αστικών μεταφορών. 
 
Συγχρόνως, οι τελευταίες θα διευκολύνουν την πρόσβαση στην κινητικότητα για όλους προετοιμάζοντας την κοινωνία για ένα όλο και περισσότερο διασυνδεδεμένο και αυτόνομο μέλλον.  Το όλο εγχείρημα ευθυγραμμίζεται με το όραμα της Bedrock να συνδυάζει προγράμματα εξέλιξης καινούργιων και παλαιότερων ακινήτων με τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες στάθμευσης και κινητικότητας – όπως η τρέχουσα εγκατάσταση του πρώτου χώρου αυτόνομης στάθμευσης στο Midwest, με παρκάρισμα και επιστροφή των οχημάτων στο υπόγειο του Free Press Building χρησιμοποιώντας ράμπες-σταθμούς φόρτωσης στο επίπεδο του δρόμου.    
 
Τα συνδεδεμένα οχήματα και η έξυπνη υποδομή βελτιώνουν την αυτόνομη στάθμευση  Τα διασυνδεδεμένα οχήματα δοκιμών της Ford λειτουργούν αυτόνομα σε μεγάλο βαθμό μέσω επικοινωνίας με την έξυπνη υποδομή στάθμευσης της Bosch (Vehicle-to-Infrastructure – V2I). Οι αισθητήρες της υποδομής αναγνωρίζουν και εντοπίζουν το όχημα, καθοδηγώντας το να παρκάρει, αποφεύγοντας πεζούς και τυχόν άλλα εμπόδια. Εάν οι αισθητήρες ανιχνεύσουν κάτι στην πορεία του οχήματος, μπορούν να σταματήσουν ακαριαία την κίνησή του.   
 
Φτάνοντας στο γκαράζ, ο οδηγός θα αφήνει το όχημά του σε έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο και με μία εφαρμογή για smartphone θα στέλνει το όχημα στη θέση στάθμευσης, με αυτόνομους ελιγμούς. Με την ίδια εφαρμογή, ο χρήστης θα ζητά την επιστροφή του οχήματος στον ειδικό χώρο παραλαβής. Με τον τρόπο αυτό, αφενός επισπεύδεται η διαδικασία στάθμευσης, αφετέρου δεν χρειάζεται κανείς να αναζητά το όχημά του επιστρέφοντας στο γκαράζ.  Μέσα από τα ευρήματα της δοκιμής οι τρεις εταιρείες θα αποκομίσουν πολύτιμες γνώσεις αναφορικά με την εμπειρία του χρήστη, τη σχεδίαση οχημάτων, τη σχεδίαση και υλοποίηση της δομής στάθμευσης για την επέκταση της τεχνολογίας και της εφαρμογής της.   
 
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα η αποδοτική χρήση χώρου και οι υπηρεσίες οχημάτων  
 
Οι λύσεις αυτόνομης στάθμευσης προσφέρουν πολλά πλεονεκτήματα στους ιδιοκτήτες χώρων στάθμευσης, καθώς συμβάλλουν στην πιο αποδοτική αξιοποίηση τους. Με την αυτόνομη στάθμευση, στην ίδια επιφάνεια μπορούν να φιλοξενηθούν μέχρι και 20% περισσότερα αυτοκίνητα. Η υλοποίηση θα μπορεί να γίνεται είτε με την εκ των υστέρων εγκατάσταση των σχετικών υποδομών, όπως στο Assembly Garage είτε με την αρχική ενσωμάτωσή τους στη σχεδίαση των νέων γκαράζ.  
 
Εκτός από την αυτόνομη στάθμευση, ένα όχημα μπορεί επίσης να κινείται μόνο του σε διάφορους χώρους μέσα στο γκαράζ ώστε να απολαμβάνει ειδικές υπηρεσίες, όπως φόρτιση της μπαταρίας του ή πλύσιμο. Κατά τη διάρκεια του ερευνητικού project, η Ford, η Bedrock και η Bosch θα παρουσιάσουν τις διαδρομές που μπορεί να ακολουθήσει ένα όχημα και τον τρόπο που μπορεί να κινείται από το ένα σημείο εξυπηρέτησης στο άλλο καταλήγοντας στη θέση στάθμευσης, πριν ο χρήστης το καλέσει να επιστρέψει για να φύγουν από το γκαράζ.

Facebook Comments