Η εξέλιξη ενός εμβληματικού αυτοκινήτου για την αυτοκίνηση είναι τιμή, αλλά και ρίσκο για έναν σχεδιαστή. Πόσο μάλλον όταν αυτό το μοντέλο, 63 ολόκληρα χρόνια μετά την πρώτη του εμφάνιση, συνεχίζει να αποτελεί ένα από τα πιο πετυχημένα σχήματα που δημιουργήθηκαν ποτέ στο χώρου του car design. Οι σχεδιαστές του Centro Stile της Fiat σήκωσαν το γάντι για ακόμα μια φορά δημιουργώντας χωρίς πολλά λόγια, αλλά με «μία γραμμή» το νέο ηλεκτρικό 500.  

Το νέο ηλεκτρικό 500 που έρχεται να προστεθεί στις υπάρχουσες εκδόσεις του μοντέλου δεν θα μπορούσε να μην εκφράζει απόλυτα την ιδιαίτερη σχεδιαστική γλώσσα της σειράς. Η απουσία θερμικού κινητήρα επέτρεψε την πιο εύκολη προσαρμογή του σχεδίου του νέου αυτοκινήτου στα μέτρα του αρχέτυπου, ενώ έδωσε μεγαλύτερες από ποτέ δυνατότητες και για την εκμετάλλευση του εσωτερικού χώρου. Από την άλλη πλευρά, η επίτευξη για ακόμα μια φορά της ιδανικής ισορροπίας μεταξύ ρετρό και μοντέρνου κάθε άλλο παρά εύκολη ήταν. 


Το ηλεκτρικό 500 θα έπρεπε να είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως ένα 500, αλλά παράλληλα να έχει το δικό του χαρακτήρα. Το αποτέλεσμα όμως δείχνει να δικαιώνει για ακόμα μια φορά τους σχεδιαστές. Οι επιφάνειες εξακολουθούν να είναι εξαιρετικά καθαρές, ενώ τόσο το προφίλ, όσο και οι εμπρός και πίσω όψεις είναι άμεσα αναγνωρίσιμες.  Μια γραμμή αρκεί και εδώ για να περιγράψει απόλυτα το αυτοκίνητο, το οποίο επιφυλάσσει εκτός από έξυπνα “Easter Eggs” (κρυμμένες σχεδιαστικές εκπλήξεις) και ιδιαίτερες λεπτομέρειες που φέρουν νέες ιδέες στο χώρο του σχεδιασμού. Με δεδομένη την αμιγώς ηλεκτρική φύση του μοντέλου δεν αποτελεί περίεργο το γεγονός ότι οι περισσότερες από αυτές αφορούν στη φωτεινή υπογραφή του μοντέλου. 


Στο Fiat 500 του 1957, τα εμπρός φωτιστικά σώματα ήταν τοποθετημένα κάτω από τον αρμό του καπό. Αυτό δημιουργούσε ένα πολύ φιλικό «πρόσωπο» που θύμιζε ένα χαμογελαστό παιδί. Με την αναβίωση του μοντέλου, η γραμμή του καπό κατέβηκε χαμηλότερα και πλέον τέμνει τα φώτα δίνοντας μια πιο σοβαρή όψη και σπορ αίσθηση. Αυτή η χαρακτηριστική γραμμή που αποτελεί βασικό στοιχείο στην όψη του 500 ταλαιπώρησε ιδιαίτερα τους σχεδιαστές του νέου ηλεκτρικού 500. Τοποθετημένη πολύ ψηλά, πάνω από το φώτα, έκανε το αυτοκίνητο να δείχνει υπερβολικά φιλικό και παιδικό. Αντίθετα με τα φώτα τοποθετημένα πάνω από τη γραμμή η όψη γινόταν υπερβολικά επιθετική. Η λύση που δόθηκε ήταν ρηξικέλευθη. 

Το βασικό κομμάτι του φωτιστικού σώματος διατηρήθηκε κάτω από τον αρμό του καπό δίνοντας την απαραίτητη «φιλικότητα» στο σχέδιο, ενώ παράλληλα δημιουργήθηκε και η στιλιστική του συνέχεια, με ένα φωτεινό τόξο που νοητά ολοκληρώνει το σύνολο και του δίνει ένταση και δυναμισμό. Μοναδικό στο φως της ημέρας, χάρη στην πρωτοτυπία των σχεδιαστών το ηλεκτρικό 500 είναι άμεσα αναγνωρίσιμο και στο σκοτάδι. Για τελευταία πινελιά, οι σχεδιαστές –με έμπνευση από το μοντέλο του 1957- δημιούργησαν ένα γυάλινο φτερό στην κάθε πλευρά του αυτοκινήτου όπου φιλοξενούνται τα πλευρικά φλας.

Η σχεδόν φουτουριστική όψη των φλας είναι μοναδική σε αισθητικό επίπεδο, αλλά και εξαιρετικά πρακτική αφού είναι πολύ εύκολα ορατή απ’ όσους κινούνται γύρω από το αυτοκίνητο, όπως για παράδειγμα τους ποδηλάτες. Οι επιφάνειες, μεταλλικές και γυάλινες, σε συνδυασμό με τα φωτιστικά σώματα και τις υπόλοιπες σχεδιαστικές επιλογές δίνουν το δικαίωμα και στο ηλεκτρικό 500 να απολαμβάνει μία θέση στα μοντέλα που έχουν το προνόμιο να μπορούν οπτικά να περιγραφούν με μια μόνο μια γραμμή.
 

Facebook Comments