Η σύσταση της Επιτροπής, που εισηγείται το τι πρέπει να γίνεται σχετικά με τον κορονοϊό, θα έπρεπε να ήταν διαφορετική και να μη συμμετέχουν μόνο υγειονομικοί, είπε καθηγητής Γενετικής στην Ιατρική Σχολή της Γενεύης, Μανώλης Δερμιτζάκης, προσθέτοντας ότι η προσέγγιση όφειλε να λαμβάνει υπόψη την οικονομία.

Σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικο σταθμό ΣΚΑΙ, ο κ. Δερμιτζάκης, εξέφρασε την άποψη ότι η σύσταση της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων δεν είναι αυτή που θα έπρεπε, υποστηρίζοντας ότι χρειάζεται μια διεπιστημονική Επιτροπή.

«Είμαστε σε τέτοια φάση που δεν μπορεί μια Επιτροπή να δίνει μια υγειονομική γνωμοδότηση και μετά όλα τα υπόλοιπα στοιχεία να αξιολογούνται από κυβερνητικά στελέχη. Θα πρέπει η επιστημονική προσέγγιση να λαμβάνει υπόψη και την οικονομία και την κοινωνία και τις υποδομές της χώρας. Αυτή η φάση χρειάζεται ευέλικτη, μικρή και διεπιστημονική επιτροπή. Τώρα η Επιτροπή είναι καθαρά υγειονομική», σημείωσε ο κ. Δερμιτζάκης.

Επίσης, τάχθηκε υπέρ του ανοίγματος της εστίασης, μόνο σε εξωτερικούς χώρους, σε τρεις εβδομάδες, αλλά και των γυμνασίων και των λυκείων παράλληλα με το λιανεμπόριο.

O κ. Δερμιτζάκης επισήμανε ότι δεν πρέπει να συνδέουμε την εστίαση μόνο με τα μπαρ.

«Εάν η εστίαση μπορεί να εξυπηρετήσει μόνο σε εξωτερικούς χώρους και με θερμάστρες, τις οποίες διαθέτει ούτως ή άλλως λόγω των καπνιστών, μπορούμε να συζητήσουμε για το άνοιγμα της σε τρεις εβδομάδες. Μόνο έξω όμως», υπογράμμισε.

Πρόσεθεσε δε ότι «ένας από τους λόγους που λέμε ότι είναι καλό να ανοίξουν κάποιες δραστηριότητες, είναι γιατί η διοχέτευση της δραστηριότητας των ανθρώπων είναι καλύτερο να γίνει συντεταγμένα και ελεγχόμενα, όπως το να πάει κάποιος να ψωνίσει σε ένα μαγαζί με ραντεβού, σε αντίθεση με το να βγει να πάει να δει τον φίλο του στο σπίτι. Το ίδιο λέω και για τα σχολεία. Οι έφηβοι δεν υπάρχει πιθανότητα να μην πάνε ο ένας στο σπίτι του άλλου. Πιστεύω ότι ταυτόχρονα με το λιανεμπόριο πρέπει να ανοίξουν και γυμνάσια και λύκεια, γιατί αν γίνονται μεταδόσεις μεταξύ των εφήβων, γίνονται ήδη. Δεν είναι καλύτερα να συναντιούνται στο σχολείο με μάσκες συντεταγμένα; Η κινητικότητα από μόνη της παρόλο που έχει μια συσχέτιση με τις μεταδόσεις, δεν είναι πάντα το ίδιο. Αυτό που θέλουμε να πετύχουμε είναι αύξηση κινητικότητας με δυσανάλογα μικρή αύξηση των μεταδόσεων.  Οι νόμιμες δραστηριότητες ελέγχονται. Αυτές όμως που είναι άφαντες και παράνομες δεν μπορούμε να τις ελέγξουμε». 

Facebook Comments